Nienke Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 Goede dag dames, Vandaag heb ik vertegenwoordigster over de vloer gehad van Edwin Jagger. Met trots liet ze in haar catalogus de dames safety razors zien. Drie kleurtjes roze (Rose, Lila en Pink) en Blauw. Ook bij andere merken komen er stiekem steeds meer verzorgingsproducten en razors voor vrouwen bij. Nu ben ik benieuwd. Hebben wij dames daar idd behoefte aan? En wat missen jullie nog aan producten? gr Nienke
Shaving Silly Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 Ik ben bang dat "wij Dames" alleen jij en ik zijn op dit forum En aan mij heb je nix op het gebied van roze en lila spullen. Het verhoogd de behoefte tot hebberigheid wel een beetje maar ik zou niet speciaal iets voor dames gaan kopen. Bij mij in de zaak komen ook ineens vertegenwoordigers met roze krabbertjes dus er is wel ineens een trend in.
Nienke Posted June 11, 2015 Author Posted June 11, 2015 Zijn we iig met zijn 2 Voor mij is roze sowieso niet weg gelegd en de lichtere, fruitige, frisse mannengeuren vind ik zelf ook prima. Maar overal is een markt voor zeggen ze haha. Voor als nog ben ik niet van plan overal glittertjes op te gaan plakken.
Shaving Silly Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 hahhahahha voor glitters bezwijk ik denk ik nog wel hahahhahah ik ben net een ekster. Succes met je online winkel in ieder geval word vast leuk.
Snuff Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 Een beetje dame laat zich gewoon scheren door haar bink en heeft dus geen behoefte aan die spulletjes
Nienke Posted June 11, 2015 Author Posted June 11, 2015 Dank je Silly! Als ik iets glitterens en glimmends tegen kom laat ik het je weten
Shaving Silly Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 Een beetje dame laat zich gewoon scheren door haar bink en heeft dus geen behoefte aan die spulletjes Nou dan kom ik er lekker bekaaid vanaf.
efsk Posted June 11, 2015 Posted June 11, 2015 In vroeger tijden werden er voor het vrouwvolk nog wel eens gekromde krabbers gemaakt. De Curvfit is een bekend voorbeeld: Dezen zouden bij uitstek geschikt zijn voor de oksel. Worden dat soort modellen (en dan bij voorkeur geschikt voor reguliere mesjes) ook weer gemaakt?
Nienke Posted June 12, 2015 Author Posted June 12, 2015 Wat grappig. Ik ben ze tot nu toe nog niet tegen gekomen in het nieuw. gr Nienke
Suuz Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Als nieuw, vrouwelijk lid haal ik dit draadje even omhoog. Ik heb zelf een redelijke weerstand tegen het vervrouwelijken van dingen door er een kleurtje aan te even (roze, paars, blauw). Ik heb liever eerlijke informatie en een goed (mannelijk, unisex) product, dan een zogenaamd speciale lijn voor vrouwen. Scheren kan net zo goed met een gewone krabber of open mes, toch?
Snuff Posted May 11, 2018 Posted May 11, 2018 Dat kan zeker, voor mijn vrouw haar te scheren onderdelen wordt hier ook gewoon mijn zeep en krabbers of open messen gebruikt (al gebeurd dat laatste door mij, niet omdat ze het niet zou kunnen leren maar omdat je de benen bijvoorbeeld maar af en toe scheert en door de grote tussen pauzes duurt de leercurve veel te lang om interessant te zijn (voor haar)).
Nienke Posted May 12, 2018 Author Posted May 12, 2018 Ja zeker. Het enige wat ik "speciaal" voor dames in huis heb zijn de paarse en roze krabbers. Maar de kop is exact het zelfde. Er zijn toch veel vrouwen die die kleurtjes graag zien. Zelf heb ik er niks mee en heb gewoon een chrome krabber en een kwast me een zwart handvat die voor iedereen is. Qua verzorgingsproducten ben ik er al snel achter gekomen dat het helemaal niets anders hoeft te zijn. Er zijn genoeg zepen en geuren die geschikt zijn voor vrouwen. Alleen de zware geparfumeerde mannen luchtjes laat ik staan. Maar lime, lavendel, amandel, rose, grapefuit etc etc. zijn voor iedereen lekker en smaken verschillen toch. Of je nu man of vrouw bent. Het scheren met een krabber lijkt het meest op het scheren met een venus of ander wegwerp mesje. Het is snel aangeleerd en even snel. Voor een open mes heb je echt meer oefening nodig. Maar als je dat leuk lijkt moet je het zeker doen. Er zijn op YouTube filmpjes te vinden van dames die hun benen scheren met een open mes.
Suuz Posted May 12, 2018 Posted May 12, 2018 Ja, die filmpjes had ik gevonden en ik werd er helemaal enthousiast van. En op een ander, totaal niet scheergerelateerd, forum waar ik zit waren ook wat dames die het wel interessant vinden en eentje die laatst een open mes geprobeerd had. Het gebruik viel haar erg mee, ze had slechts 2 kleine sneetjes door haast en dat voor een 1e keer. Dat maakt dat ik het ook wel durf te proberen. Fijn om te weten dat de kop van die krabbers hetzelfde is, dan hoef ik niet zo'n stomme roze 1
Nienke Posted May 17, 2018 Author Posted May 17, 2018 Ben erg benieuwt naar de ervaring als je ook met een open mes aan de gang gaat! Hihi genoeg mooi spul wat ook voor ons werkt en niet roze is gelukkig
Suuz Posted May 19, 2018 Posted May 19, 2018 Nienke schreef op 17-5-2018 om 19:06: Ben erg benieuwt naar de ervaring als je ook met een open mes aan de gang gaat! Hihi genoeg mooi spul wat ook voor ons werkt en niet roze is gelukkig Vandaag voor het eerst klassiek geschoren en gelijk maar met een open mes ? (waarom ook niet). Wat een feestje was dat! Geen bloedbad (slechts 1 klein, niet noemenswaardig sneetje toen ik het mes iets te enthousiast in een rechte hoek op de huid zette), geen scheerbrand (kan liggen aan het goudsbloem aftreksel dat ik gemaakt had als letterlijke after shave) en met het scheren een heel direct gevoel van wat je nou precies aan het doen bent. Fijner dan met de wegwerp mesjes. Nu op zoek naar een eigen open mes! 3
Nienke Posted May 19, 2018 Author Posted May 19, 2018 Vandaag voor het eerst klassiek geschoren en gelijk maar met een open mes [emoji16] (waarom ook niet). Wat een feestje was dat! Geen bloedbad (slechts 1 klein, niet noemenswaardig sneetje toen ik het mes iets te enthousiast in een rechte hoek op de huid zette), geen scheerbrand (kan liggen aan het goudsbloem aftreksel dat ik gemaakt had als letterlijke after shave) en met het scheren een heel direct gevoel van wat je nou precies aan het doen bent. Fijner dan met de wegwerp mesjes. Nu op zoek naar een eigen open mes!Leuk om te horen dat het zo goed ging!
ChrisVanMeer Posted May 20, 2018 Posted May 20, 2018 Suuz schreef 8 uur geleden: Nu op zoek naar een eigen open mes! Pak m voordat ie weg is! 1
Ator razor Posted May 20, 2018 Posted May 20, 2018 ChrisVanMeer schreef 8 uur geleden: Pak m voordat ie weg is! Is al weg maar de Ribbon is ook een mooi licht en hanteerbaar mes. ? Krijg je er een hoesje bij.
Suuz Posted May 20, 2018 Posted May 20, 2018 Suuz fijn dat het voorspoedig ging de eerst beurt, wat is het budget wat je uit wilt geven voor een open mes? Ik heb nog wat verjaardagsgeld en hoop daar een mes, kwast en spul om het mes te slijpen voor te kunnen kopen. Totaal budget € 90,- . T hoeft zeker niet nieuw te zijn.Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
efsk Posted May 20, 2018 Posted May 20, 2018 Even mn eigen aanbieding prooten, maar er staat een pracht van een Cowboy te koop op het forum
Recommended Posts