Jump to content

Mijn allereerste SOTD!

Twitch

Recommended Posts

Vandaag was het dan zover, mijn eerste DE scheerbeurt! Morgen heb ik vrij dus het zou toch niks uitmaken als ik een paar gaten in m'n gezicht zou trekken.....

Gebruikt spul:

EJ DE89 met Derby mesje

EJ Pre Shave creme

EJ scheercreme aloë vera (komt bijna geen geur vanaf, dat vond ik wel jammer)

Nivea sensitive aftershave

Lather maken ging voor de eerste keer prima, al duurde het naar mijn gevoel redelijk lang voordat die dik genoeg was.

Het scheren zelf had ik veel lastiger verwacht! Dat Derby mesje voelde ik wel al meteen een beetje trekken dus de volgende keer zou ik een iets scherper mesje willen gebruiken(iemand tips?). Eindresultaat was niet zo glad als ik zou willen maar dat had ik ook (nog) niet verwacht. Totaal geen wondjes ook en voor het eerst heb ik na een wet shave geen razorburn in m'n nek :mrgreen:

Ik laat m'n huid een of twee dagjes rusten en dan gaan we het weer proberen

Edited by Guest
  • I like it 1

Probeer eens een groene Astra. Lekker all round, trekt minder als Derby maar is niet belachelijk scherp. (zoals Feather)

Daar heb ik een doosje van liggen dus die gaan we zaterdag eens proberen, thanks!

Dat Derby mesje voelde ik wel al meteen een beetje trekken dus de volgende keer zou ik een iets scherper mesje willen gebruiken(iemand tips?).

Krijg eerst de techniek maar onder de knie, voor je het aan je mesjes wijt. Het is je eerste scheerbeurt!

Ik zou de setup even constant houden, zodat je ook je vooruitgang kunt merken.

Edited by Guest

Inderdaad eerst even lekker hetzelfde gebruiken dat je het daarmee oefent om vervolgens dingetjes te veranderen :). Verder erg goed! Geen sneetjes is erg knap ik ben benieuwd hoe ddat bij mij af gaat lopen als ik mijn DE binnen heb ;). Lekker doorgaan dus!

Ik hoor van zoveel mensen dat ze derby mesjes vinden trekken. Astra mesjes zijn niet veel agressiever en trekken minder. Wel is het natuurlijk zo dat je heel goed moet oefenen op techniek.

Tweede keer ging stukken beter. De techniek moet ik echt nog onder de knie krijgen, vooral de nek en de kin zijn nog lastig. Deze keer alleen een klein beetje irritatie in m'n nek maar het voelt wel al gladder aan dan de vorige keer. Hoeveel scheerbeurten raden jullie aan met één mesje? of is dat persoonlijk?

Dat verschilt inderdaad per persoon en per mesje. Gewoon proberen, een keer of vier halen de meeste mensen volgens mij wel.

Prima. bedankt.

Ik weet nu in ieder geval al dat dit iets is wat ik wel een tijd blijf doen en ik moet me nu al inhouden om geen tientallen euro's aan nieuwe spullen uit te geven :mrgreen:

Het feit dat ik over een kleine maand voor 4 maanden naar Zuid-Afrika vertrek is het enige wat me tegenhoudt. ;)