verbekeT Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Hallo, Zitten onder de scheerders ook wat autoliefhebbers? Ik alvast wel, ik toon jullie even m'n "collectie". Mijn eerste wagen die ik volledig gereviseerd en gerestaureerd heb. een Peugeot 205 1.6 GTi. Origineel een 1.6 dus waar momenteel een gepeperde 2.0 in zit met om en bij de 170 pk (rijklaar gewicht +- 800kg). Het spreekt voor zich dat dit een vrij snelle wagen is. heel plezierig om mee te rijden Deze 205 is door alle aanpassingen de meest geschikt voor op het circuit, waar hij dan ook regelmatig losgelaten word. Verder nog een 106GTi 1.6 16V als daily, niets speciaal hieraan. andere inlaat, andere uitlaat +-140pk na de chip. leuk gebakje om dagelijks mee rond te karren. nog een foto bij de vorige eigenaar. En het paradepaardje van de collectie! een BMW e30M3 Cecotto! in originele staat met nog geen 40000km. Deze komt weinig buiten. Ik ben benieuwd of er hier liefhebbers zitten. En welke wagens ze hebben natuurlijk!
Barbiere di Figaro Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Hoi Thibault! Fraaie auto's! Ben ook autogek en sinds de eigen import van een Nissan Figaro zijn er nog een paar gevolgd. Ben nu bezig met een Nissan Stagea Autech 260RS Hier nog in Japan, maar is nu bijna klaar om door de keuring te krijgen. En dit is de Figaro, waar ons logo dus op gebaseerd is
KugelFanger Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 Heb net vorige week een (voor ons) nieuwe Skoda Fabia gekocht, ga daar wel het een en andere luxe inbouwen. verder niet echt heel veel met auto's
Marcel Posted June 8, 2015 Posted June 8, 2015 @Erik: wat was/is het model Nissan die ik eerder bij jullie zag staan? Die witte, die was ook geïmporteerd toch?
SakasakaHeyhey Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 Ik houd ook wel van een stoere bak. Deze heb ik nu met chauffeur Origineel Bmw X5 4,4 liter V8 iets minder dan 300pk
verbekeT Posted June 9, 2015 Author Posted June 9, 2015 Erg vet zo'n stagea! Stiekem wil ik ook wel een japanse wagen maar ik kan mezelf niet echt in bedwang houden qua pk's. ik vrees dus dat een japanse wagen met turbo motor al snel veel te veel pk's zal hebben. momenteel ben ik daar nog te jong voor (21jaar). Dat is dan weer het nadeel van mijn studie, ik kan alles zelf daardoor Ook ik vroeg me af vanwaar het autotje bij het logo, bij deze is dat ook opgeklaard. ziet er een natte wagen uit! @kugelfanger: Proficiat met de nieuwe wagen! @saka: de perfecte autobahn cruiser heb je daar! Valt het wat mee om die op de weg te houden qua kosten?
Mesmer Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 Naast de auto voor dagelijks verkeer (al neem ik met dit weer vaker de motor) ben ik in het bezit van dit prachtexemplaar: Mercedes 280ce uit 1981
Noxa Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 Ik ben nu nog de trotse bezitter van een Audi A4 uit 2006. Maar volgende week ga ik mijn "nieuwe" Skoda Superb ophalen. Dan ga ik van 1,9 TDI naar 1,8 TSI met een 7 traps DSG bak, 110 naar 160pk geloof ik. Ik zal tzt de foto's posten .
SakasakaHeyhey Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 Erg vet zo'n stagea! Stiekem wil ik ook wel een japanse wagen maar ik kan mezelf niet echt in bedwang houden qua pk's. ik vrees dus dat een japanse wagen met turbo motor al snel veel te veel pk's zal hebben. momenteel ben ik daar nog te jong voor (21jaar). Dat is dan weer het nadeel van mijn studie, ik kan alles zelf daardoor Ook ik vroeg me af vanwaar het autotje bij het logo, bij deze is dat ook opgeklaard. ziet er een natte wagen uit! @kugelfanger: Proficiat met de nieuwe wagen! @saka: de perfecte autobahn cruiser heb je daar! Valt het wat mee om die op de weg te houden qua kosten? Tsja het is geen goedkope auto, maar dat weet je wanneer je zo'n auto koopt. Ik maak niet heel veel kilometers anders zou ik deze bolide niet nemen. Rijdt ongeveer 1 op 6,5 maar het is vooral leuk. Iedere keer wanneer ik 'm op zijn staart trap en die brute V8 motor hoor brullen heb ik een glimlach op mijn gezicht.
SakasakaHeyhey Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 Leuke wagens mannen! Toch stiekem een beetje kwijlen
Barbiere di Figaro Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 @Erik: wat was/is het model Nissan die ik eerder bij jullie zag staan? Die witte, die was ook geïmporteerd toch? Da's een Terrano Marcel, maar die is zgav (zo goed als verkocht).
Harkos Posted June 9, 2015 Posted June 9, 2015 Ben meer van de buffels. Ssangyong Korando 4x4. 2l turbo diesel. 175pk 360nm. Mag 2000kg trekken met een 6traps automaat. Mercedes techniek. Lekker cruisen met de sleurhut bij 100 km / uur.
verbekeT Posted June 12, 2015 Author Posted June 12, 2015 toch enkele liefhebbers hier tevens ben ik nog bezig aan een side-projectje. misschien interessant om hier ook eens te tonen. Dit blokje met 176pk/104Nm en 1000cc moet een worden met... Dit! Bedoeld om races mee te doen
0013 Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Bedoeld om races mee te doen Wie het eerste 500 meter gras heeft afgereden?
verbekeT Posted June 12, 2015 Author Posted June 12, 2015 thehe Er bestaan effectief races hiermee, om ter snelst dus. het maaiplatform met de messen moet er verplicht af. veel gras zal er niet mee afgereden worden, eerder uitgereden
0013 Posted June 12, 2015 Posted June 12, 2015 Ik heb jarenlang bij mijn oom wedstrijden op een Toro wheel horse gereden tegen mezelf... maar dan wel met messen... en zeker 168 pk minder Dat waren nog eens tijden... die 1-cilinder trilde hard genoeg dat als je wegliep na het stilzetten nog 10 min trilde ... Maar dat blok komt niet uit de 205 op de achtergrond schat ik...
verbekeT Posted June 12, 2015 Author Posted June 12, 2015 nee klopt, het komt uit een of andere suzuki race motor. een gsxr 1000 dacht ik. Het blok van de 205 is er ook uit voor revisie trouwens
Karel Kinhaar Posted June 21, 2015 Posted June 21, 2015 Zeker een autoliefhebber! Vorige week weer een auto gekocht na 2 jaar alles met de motor gedaan te hebben. Een 1.9 16V JTD ivm de kilometers. Mijn 4e Alfa Ik heb eerder bij een alfa romeo dealer gewerkt maar helaas bestaat die garage niet meer. Vorige week ben ik als monteur bij een BMW dealer begonnen. Ik zou graag nog een keer een auto compleet reviseren maar daar heb ik nu absoluut geen ruimte voor.
Mooly Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Afgelopen donderdag me nieuwe auto opgehaald. Wat een verschil met een 13 jarige Renault Laguna.
Barbiere di Figaro Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 We zijn alweer bij een GL kenteken. Het gaat hard!
Shaving Silly Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Ik rij in soort IJsco-kar , ik heb een verhoogde Fiat Ducato kampeerbus en een soort lentegroen met wit dak. Hij heet ook BUS en is helemaal Silly met bloemen waar lampjes in zitten, een 1 of 2 persoonsbed , kastjes met gasfornuis en aanrecht en een wc ruimte. De hondenbench staat er standaard in [ eigenlijk ook mijn dekbed ] en de bus is altijd klaar voor vertrek, alhoewel ik meestal niet verder kom dan het Amsterdamse bos. Bus is volgens mij nu 24 jaar oud en 3 jaar geleden helemaal opgeknapt en gespoten en verbouwd en kapitalen gekost waardoor dat ding niet meer verkoopbaar is voor wat hij gekost heeft en ik me het rambam fiets omdat Bus 1 op 8 loopt wel in diesel maar eigenlijk veel te duur voor mij. Maar Bus is mijn Bus en mijn veilige haven, waar ik heel wat zen uurtjes in heb, je zet Bus namelijk ergens neer draait de luifel uit en knoopt de zijkanten van een partytent er aan en je hebt vakantie. Bus mag van mij ook heul oud worden Ik heb alleen heel veel bekijks als ik met een zelfde kleur jurk met petticoat op naaldhakken uit mijn Bus spring als ik ergens naar toe moet. Bus is door heel Amstelveen bekend en waar Bus is ben ik.
Snuff Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Iedereen veel plezier gewenst met de aangeschafte auto's! @Silly: het gaat er niet om wie de mooiste, duurste of snelste heeft als je maar tevreden bent en ze zullen er in jouw geval niet naast kunnen kijken, een unicum!
Shaving Silly Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 @ Snuf ik kan je zeggen dat wat die bus gekost heeft aan opknappen, je een hele knappe nieuwe kleine auto kan rijden Maar wat je zegt hij is wel uniek in zijn eigen manier.
Snuff Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 De wereld is vol van knappe nieuwe kleine auto's waar niemand naar omkijkt, die bus echter ......
Recommended Posts