Shaggy Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Hierbij mijn SOTD, Merkur 23C Astra Groen Muhle Silvertip Fibre Dermologica Preshave Vintage Shaving Traditonall Blok aluin op ijswater TOBS Jermyn aftershave balsem Was de eerste keer dat ik een speciale preshave gebruikte. De Dermologica. eerste indruk, prima spul. Beetje menthol achtig fris geurtje. Geen prikkels of zo. Uiteraard uit bad, hete doek op de hals, dan de preshave, Even met de vingertoppen inwrijven en daarna gewoon inzepen. De Vintage crème schuimt zeer goed en snel op. word niet te schraal en scheert uitermate prettig. Geur is lekker fris, zelf met dit weer, terwijl het een mooi klassiek karakter heeft. Erg fraai. Overtollig schuim met heet water afgewassen, daarna meteen met de ijskoude aluin erover. Zalig , Aftershave erop en een prima frisse BBS scheerbeurtje. Heb mezelf prima geschoren, zeer glad, geen irritaties, lekkere geur. Of het door de preshave komt weet ik niet, of het alleen de zeep is kan ik ook niet zeggen, de combinatie is iig zeer lekker zelfs voor de gevoelige huid in deze temperaturen. Imo een aanrader. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Gebruik je aluin als aftershave? Daarmee bedoel ik je hele gezicht ermee inwrijven ipv alleen sneetjes. Dat ijswater klinkt wel als een goed idee, ook voor een splash in je gezicht na het scheren ipv leidingwater Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Leuke SOTD Shaggy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ren0W Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Hier ook elke keer me hele gezicht insmeren/wrijven met aluin, ongeacht sneetjes of niet. Heeft uiteraard een desinfecterende werking. Dus, waarom niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marzman Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Ik gebruik tegenwoordig ook alluin over mijn hele gezicht. Het kost niks en je voelt meteen of je scheerbeurt goed was. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Ik gebruik tegenwoordig ook alluin over mijn hele gezicht. Het kost niks en je voelt meteen of je scheerbeurt goed was. Deed ik vroeger ook, tot een paar jaar geleden. Volgens mij kun je er allergisch voor worden. In ieder geval kreeg ik op een gegeven moment uitslag. Toen ben ik er mee gestopt, en ben ik ook overgestapt naar alcohol-arme aftershave. Ik heb nog wel een aluinblok, maar ik gebruik het alleen om mijn vingers stroef te houden, en om af en toe een plekje aan te stippen als ik me gesneden heb (komt niet zo vaak voor). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 Gebruik je aluin als aftershave? Daarmee bedoel ik je hele gezicht ermee inwrijven ipv alleen sneetjes. Dat ijswater klinkt wel als een goed idee, ook voor een splash in je gezicht na het scheren ipv leidingwater Ja, als ik klaar ben met scheren ga ik met het blok heel mijn geschoren huid na. Het desinfecteert, en omdat het koud is sluiten je poriën meteen, kleine wondjes zijn zo dicht natuurlijk. Tevens lost aluin op in water, dus het zal door het in koud water te leggen een soort dun laagje water/aluin op de huid brengen wat veel beter werkt dan een droog blok of stick. Toe ik het net deed op deze manier had ik in het begin tintelingen op het gezicht. Nu al lang miet meer. Voelt echt fris en zuiver aan als ik het zo heb gedaan. Een eventuele allergische reactie kan natuurlijk meerdere oorzaken hebben. Een allergie voor dit mineraal, net als sommigen voor nikkel oid allergisch zijn, of het is de samenstelling van het aluin, daar zit ook behoorlijk wat verschil in. Als ik een aluinstick van de Vergulde hand pak heb ik een heel gemeen ding, prikt, bijt etc. Mijn grote Muhle blok, geen centje pijn. Dus ja, ik zweer er bij, maar wat voor mij geld hoeft niet voor anderen zo te zijn natuurlijk, maar tis het proberen waard lijkt me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Ik gebruik tegenwoordig ook alluin over mijn hele gezicht. Het kost niks en je voelt meteen of je scheerbeurt goed was. Deed ik vroeger ook, tot een paar jaar geleden. Volgens mij kun je er allergisch voor worden. In ieder geval kreeg ik op een gegeven moment uitslag. Toen ben ik er mee gestopt, en ben ik ook overgestapt naar alcohol-arme aftershave. Ik heb nog wel een aluinblok, maar ik gebruik het alleen om mijn vingers stroef te houden, en om af en toe een plekje aan te stippen als ik me gesneden heb (komt niet zo vaak voor). Vingers stroef houden? Verklaar je nader Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Als je glibberige vingers hebt van scheerschuim oid, en je haalt die vingers over een blok aluin, dan heb je daarna weer grip. Op de een of andere manier is dat een eigenschap van aluin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted July 26, 2013 Share Posted July 26, 2013 Ah heb ik wel vaker gehad ja, aluin werkt daar dus tegen? Ga ik eens proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaggy Posted July 26, 2013 Author Share Posted July 26, 2013 Aluin maakt zuiver dus zal de zeep er afhalen waardoor je weer grip krijgt. Maar een nat blok aluin daarentegen is weer glibberig als een paling in een emmer snot haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts