Jump to content

SOTD 8 juni - 14 juni 2015

Recommended Posts

- Ever-Ready 1912

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS zagara gelsomino forte asb

De week weer goed begonnen met een prima scheerbeurt. Dit Gem mesje blijft maar doorgaan en had ook vandaag geen enkele moeite met de baard. In drie gangen een VLS resultaat.

Geen prik van de aluin en slechts minimaal prik van de Pinaud. Afgesloten met de TFS asb.

Proraso Rood Preshave

Stirling Bonaparte

Mühle STF L

Schick Injector E-type

Schick mesje (2)

Aluin

Suavecito Bay Rum

Nivea sensitive ASB

Prima scheerbeurt weer. In de gebruikelijke drie gangen glad. Ik merk dat de Schick combo de eerste scheerbeurt minder lekker gaat dan de daarop volgende beurten. Ging dus beter dan beurt 1 met het mes. De aluin gaf uiteraar prik. Bay rum past qua kruidigheid prima bij de Bonaparte. De ASB gaf het geheel weer het verzorgde gevoel.

Menthol maandag vandaag en de Koraat vitae maar weer eens gebruikt.

Setup:

Henk scheerkraam custom

Prorasso groen preshave

TFS Sottozero forte/ prorasso groen crème

Koraat 8/8 vitae

Osaga rub

Prep asb

Zo een lekkere koele Setup om de week mee te beginnen.

TOBS Natural shaving cream

Omega varkentje

Parker 90R

Rapira Platinum Lux (4x)

Blue Stratos AS

Bogena uiercrème

Blue Stratos EdT

Dacht dat ik eerst wat weinig crème in het bakje had gedaan. Maar dat viel alleszins mee: genoeg voor drie gangen. Deze TOBS is iets duurder dan de andere varianten, maar het geeft een vol, romig en geurloos schuim. Ik krijg ook de indruk dat het iets verzorgender is dan de Mr Taylors of Eton College die ik ook gebruik.

Het mesje blijft scherp, het knispert wel wat luider dan vorige keren, maar het geeft absoluut geen trekkerig gevoel.

Semogue SOC Badger cherrywood,

TFS Neroli Strong,

Ikon_Shavecraft 101,

Voskhod 3e x

Floïd_Mentolado Vigoroso,

Floïd_Aftershave Balsem,

Kwast en zeep:

De TFS Neroli Strong en de Semogue SOC Badger cherrywood zorgden weer voor een citrusfeestje vanmorgen.

Mesje en krabber:

De Voskhod voor de 3e x gebruikt. Het mesje was ook weer erg goed. In de Ikon weer een topbeurt. Gewoon goed. Verder niets aan toe te voegen Resultaat BBS,

Lekker afgewerkt met Floïd. Weer goed voor een lekker Iberisch dagje.

- Ever-Ready 1912

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- BdF raffinato

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- Nivea sensitive asb

Ook vanmorgen zorgden de Ever-Ready en de Gem weer voor een feestje. In de gebruikelijke drie gangen weer een VLS resultaat. Geen prik van de aluin en slechts een tinteling van de Pinaud. Afgemaakt met de Nivea asb.

Proraso Groen pre

TFS RasonZero

BBR Pure Badger

Schick E-type

Schick mesje (3)

Aluin

Proraso Groen ASL

Hema Sensitive ASB

Frisse beurt. Behoorlijke prik van de aluin, al deed het mes het exact hetzelfde als gisteren. Lekker glad in de gebruikelijke drie gangen.

Muhle R89

Vikings Sword super stainless (2)

Omega 10019

TFS Bergamotto Neroli

Nivea sensitive ASB

Het mesje kan mij nog niet echt overtuigen, vandaag in de Muhle R89. Wel comfortabel maar pas glad na behoorlijk wat touch ups rond de kaaklijn. Wellicht dat het in de Slim Adjustable op een agressievere stand beter gaat.

Nog steeds last van de hoofdpijn van gister avond, dus even geen open mes en even snel met de krabber geschoren.

De Roedter maar weer gepakt i.c.m. een feather na 2 gangen weer glad.

Setup:

Semogue SOC 2 band

TFS Tabacco Verde Forte

Roedter i.c.m. feather

Pinaud clubman

Prep asb

Nu maar hopen dat het pilletje begint te werken. ;)

@ Kamp, sterkte met de hoofdpijn!

Omega 10019 varkenskwast

Proraso rood scheerzeep

Worldmaster 174

Aluin

Tabac AS

Het heeft een paar maandjes geduurd, maar nu heb ik toch echt de slag en de smaak te pakken. De afgelopen 9 dagen 7 x geschoren met de Worldmaster 174. Geen irritatie meer, en zo ook vandaag in 3 gangen zo glad als een aal. Klein beetje prik van de aluin, geen prik van de Tabac AS.

Schick injector E type

Schick mesje

Omega 20102

Tabac

Tabac asl

Hoe vind je die mesjes? Ook zo scherp/agressief bij de eerste (en tweede) scheerbeurt? Heb jij toevallig ook ervaring met andere mesjes (Personna, via Connaught Shaving)? Overigens vind ikzelf het mesje, na even inkomen, altijd wel lekker scheren.

Ik vind die mesjes echt heerlijk scheren. Ik heb ze het liefst op hun scherpste. Vanaf scheerbeurt 4 beginnen ze soms wat te trekken.

Ik heb ook de Personna mesjes van connaught liggen, maar die heb ik nog niet getest.

Deze mesjes heb ik de voor de injector krabber :

22d7cdc4a80fbde8dee25816c09db116.jpg

Ik heb alleen die rechtsonder op de foto. Ben dus wel benieuwd waar je die andere vandaan hebt.

Ook ik vind het heerlijk scheren, maar bij mij komt er wel meer techniek bij kijken in hoe ik het mesje vasthoud en hoeveel druk ik zet. Met mijn Mühle en Parker gaat niet zoveel mis; de Schick kent wat minder genade bij een verkeerde houding/beweging...

Het doosje zonder opdruk zijn de Personna mesjes van connaught. De Schick en Gillette mesjes heb ik NOS gekocht op een tweedehandssite en via Erwin ( Merwtje ).

Met de Schick heb ik me persoonlijk nog nooit gesneden. Met mijn DE krabbers vroeger wel een aantal keer.

Ik vind de Schick dan weer vergevingsgezinder dan DE krabbers.

Gek hoe dat zo van persoon tot persoon kan verschillen. :)

- De Vergulde Hand scheerstaaf

- Omega 10019

- Gillette slim twist

- Personna SP

- Loréal Paris Hydra for sensitive skin

Best prima scheerbeurt. Toch heb ik altijd een vervelend dingetje. Ik kan met gemak (wel voorzichtig uiteraard) ATG scheren als ik mijn huid niet te strak trek. Als ik vervolgens goed voel en kijk dan merk ik dat er nog stoppeltjes zitten. Vervolgens trek ik mijn huid strak en scheer ik eroverheen (na opnieuw inzepen). Dan zijn de stoppels weg, maar ontstaan 9 van de 10 keer wel wondjes of irritatieplekken. Heeft iemand anders dit ook? En hoe ga jij er dan mee om?

Vandaag ben ik voor comfort gegaan en heb ik mijn huid niet te strak getrokken, maar daardoor merk ik dat ik toch echt een stuk minder glad ben. Overigens komt als het goed is binnenkort mijn Fatip, maar eens kijken of dat misschien verschil maakt.

Semogue SOC Badger cherrywood,

Proraso_Rood,

Ikon_Shavecraft 101,

Voskhod 4e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De Proraso_Rood en de Semogue SOC Badger cherrywood klopten vlot een lekker schuim.

Mesje en krabber:

De Voskhod voor de 4e x gebruikt. Ook deze keer weer een Voskhod waardige beurt. In de Ikon was 2 passes voldoende met de vleug mee maar overgeslagen, want ik had ""haast"". Resultaat BBS,

Klassieke afwerking, die erg goed combineert met de lichte sandalwood van de Proraso.

Plisson L'Occitane

Meißner-Tremonia Salty Sage

Ferd. Herberz & Cie Palmera 7/8 #14

Het leven kan makkelijk zijn. Bijvoorbeeld in het geval van schuim kloppen. Men neme een Plisson, men neme een Meißner-zeep, men heeft een huis vol zeep. Lekker.

De Palmera blijft een fijn mes. Deze maat kan ik goed mee omgaan,althans als het een westers model is, en heb ik heden keurig om mijn zondag opgelopen snijwond heen geloodst. In drie gangen glad.

Omdat ik de geur van de zeep erg aangenaam vind en deze na het wassen van het gelaat wat slecht blijft hangen (en er geen asb met dezelfde geur voorhanden is) na afloop gewoon nog een keer gesopt. Toch zeep zat.

Uitstekende scheerbeurt.

Van zojuist/vanavond:

Proraso Rood preshave

Mühle Seabuckthorn

SOC varkenshaar

Schick Injector E-type

Schick mesje (4)

Aluin

Speick ASL

Biotherme Homme antifeu de rasoir ASB

Nou, dacht mijn minst favo zeep weer eens te gebruiken. Maar na deze beurt is dat niet veranderd. Met deze zeep red ik net aan twee beurten, maar eigenlijk dan is ie al te dun geworden, dat gebeurt me met geen enkele andere zeep. Iemand ideeën?

Mesje ook voor de laatste keer gebruikt, was nu wel erg krasserig, al kan dat natuurlijk ook aan de slechte zeep liggen... Aluin prikte als nooit tevoren, Speick deed er een schepje bovenop. Om dan maar van het branderige gevoel af te zijn de Biotherme gepakt, die is echt 'anti brand'. Gelukkig is er morgen weer een dag, met nieuwe ronden, nieuwe kansen (nieuwe mesjes, andere zeep/crème).