ShaveR Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Ik weet niet of jullie hier iets aan hebben maar ik wil toch even kort dit product toelichten. Het gaat om de 'Shave Gel Oil' van The Shave Doctor. Het is een pre-shave en het is soort middenweg tussen olie en gel, moeilijk te omschrijven. Ik ben eigenlijk nog nooit eerder een gelijkwaardig product tegen gekomen namelijk. Nu moet ik zeggen dat ik verder weinig ervaring heb met pre-shaves dus dat verklaart een hoop. Aangezien het aanbod in pre olie/gel redelijk beperkt is (bij drogisten) springt dit product er wel uit. De olie/gel legt een mooi laagje over de huid en het ruikt naar citroen/limoen, dat was voor mij vrij verrassend toen ik het voor het eerst opende. Het is fijn in gebruik en het is niet te dun of te dik en blijft redelijk goed op de huid zitten. Het product is zo ver ik weet alleen bij Kruidvat te verkrijgen, maar die heeft haast iedereen wel in de buurt. De verpakking doet me trouwens erg denken aan Floid, ik weet echter niet of het dezelfde fabrikant is. Ik heb hieronder even de voor en nadelen opgesomd vanuit mijn visie: Voordelen - Goed verkrijgbaar (bij de Kruidvat) - Relatief goedkoop 100ML voor €5,49 - Gaat lang mee, je hebt er weinig van nodig - Goed te combineren met andere producten - Ruikt erg lekker Nadelen - Kan irriteren bij een overgevoelige huid (citrol) INCI: - Aqua - Glycerin - Propylene Glycol - PEG-12 Dimenthicone - PEG-40 Hydrogenated Castor Oil - Hydroxyethylcellulose - Phenoxyethanol - Ethythexylglycerin - Sodium Hydroxide - Citric Acid - Citrol (btw. kun je geen eigen bestanden uploaden?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Ik heb wel twee andere producten van The Shave Doctor geprobeerd (gebruik nooit pre shave): The Shave Doctor For Men Moisturazor The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel Ik moet zeggen dat ze best wel goed zijn maar het zal toch bij een eenmalige aankoop blijven. Bedankt voor de review! Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Ik gebruik deze: The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel The Shave Doctor 'Shave Gel Oil Ben er zeer tevreden over, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Wat ik niet lees in je review is of het gebruik van een preshave ook echt een verschil maakt voor jou. Maakt het je scheerbeurt wezenlijk beter dan wanneer je geen preshave gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Niks voor mij, ik heb een hekel aan gels op mijn huid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaveR Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 Wat ik niet lees in je review is of het gebruik van een preshave ook echt een verschil maakt voor jou. Maakt het je scheerbeurt wezenlijk beter dan wanneer je geen preshave gebruikt? Ja het legt een extra laagje aan dus ik merk wel dat het mesje wat fijner glijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 Wat ik niet lees in je review is of het gebruik van een preshave ook echt een verschil maakt voor jou. Maakt het je scheerbeurt wezenlijk beter dan wanneer je geen preshave gebruikt? Ja het legt een extra laagje aan dus ik merk wel dat het mesje wat fijner glijd. Dank je! Link to comment Share on other sites More sharing options...
earlybird Posted July 21, 2015 Share Posted July 21, 2015 ik gebruik het nu al een tijdje. ik kan er alleen maar van zeggen: het heeft wel wat. Extra bescherming geeft het bij mij niet. ik vind het daarbij ook nog best duur, als ik wil dat het mes echt goed glijd pak ik wel een zeep/creme met veel slick. het is denk ik niet echt iets voor mij, maar dat is mijn mening. de geur is wel heerlijk vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaveR Posted July 22, 2015 Author Share Posted July 22, 2015 De bescherming is er wel maar inderdaad erg minimaal. Toch vind ik het wel een fijn product om af en toe te gebruiken maar ik prefereer olijfolie, dat geeft een betere bescherming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
earlybird Posted August 7, 2015 Share Posted August 7, 2015 De bescherming is er wel maar inderdaad erg minimaal. Toch vind ik het wel een fijn product om af en toe te gebruiken maar ik prefereer olijfolie, dat geeft een betere bescherming. olijfolie? vertel meer ik ben nieuwschierig! ik heb verschillende soorten olie gehad maar vind het soms wel lekker maar wel duur. Nog 1 ding over Shave Doctor oil. neem het niet mee in een vliegtuig, ook al heb je hem goed dicht. het is lekker op je gezicht maar ik vond het niet echt heerlijk in men kleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaveR Posted August 7, 2015 Author Share Posted August 7, 2015 Haha oké bedankt voor de tip Ik gebruik gewone olijfolie (extra vierge) die je bij de supermarkt kan kopen als pre-shave, overgegoten in zo'n klein flesje die je bijvoorbeeld bij de etos kan kopen. Het werkt erg goed eigenlijk, glijd makkelijker en het is meteen verzorgend voor de huid. Ik gebruikt het vrij royaal en douche altijd na het scheren, dat geeft bij mij het beste resultaat. Daarna nog een Nivea ASB en klaar. Op het begin is de gedachte dat je met olijfolie aan het smeren bent wel even raar, maar het uiteindelijk is het ook super goedkoop. Ik ben nog geen betere olie tegengekomen eigenlijk, parfum etc. heb je ook helemaal niet nodig in zo'n product. Ik ben nu ook kokosolie aan het proberen maar de substantie daarvan verandert snel mee met de temperatuur dus nog niet ideaal (misschien een glazen flesje proberen?). Heb jij nog ervaring met goeie pre-shave's? Link to comment Share on other sites More sharing options...
earlybird Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Ik heb de Etos scheerolie gehad, dat was geen favoriet van mij en ik heb een paar keer van Oscar gehad, ik geloof ook dat ik die bij de Etos had gehaald. Die vond ik eigenlijk best prettig maar ik gebruik er graag veel van en ik vind het gewoon veel te duur. Gebruik jij ook een zeep of crème over de olijfolie? En hoe kom je er bij om olijfolie te gebruiken haha. Klinkt heel goed hoor begrijp mij niet verkeerd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
earlybird Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Ik zie bij veel ingrediënten van scheerolie dat er meer als 60% olijfolie in zit. Dus eigenlijk kun je het ook zelf samenstellen lijkt mij. Bij de tuinen hebben ze kleine potjes met olie. Sandalwood bijv. Zou dit lekker zijn met olijfolie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob van Rotterdam Posted August 10, 2015 Share Posted August 10, 2015 Ik heb ook olijfolie gebruikt, maar moest na een tijdje inzien dat het geen meerwaarde heeft. Een goed glijdende zeep doet hetzelfde. Of olijfolie verzorgende eigenschappen heeft? Tja, als je wilt dat dat zo is, dan wel natuurlijk. Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaveR Posted August 11, 2015 Author Share Posted August 11, 2015 Ik had het eens ergens gelezen op internet naar aanleiding van de belachelijke prijzen voor scheerolie, net zoals die Etos scheerolie bijvoorbeeld. Aangezien mijn huid snel geïrriteerd is en weinig kan verdragen was ik op zoek naar neutrale producten. Veel ingrediënten die doorgaans worden toegevoegd aan scheerproducten kunnen juist een averechts effect hebben zoals alcohol, parfum etc. In feite hoef je aan de olie niks meer toe te voegen, veel oliën zoals lavendel en mint-achtige geuren kunnen juist irriterend werken. Heb daar zelf een beetje onderzoek naar gedaan en heb ook een hele lijst samengesteld. met 'goede' en 'slechte' stoffen. Ik zou ook niet weten wat je er nog bij zou moeten doen.. Heb wel glycerine maar in de praktijk gebruik ik dat eigenlijk nooit. Ik merk zelf wel degelijk verschil als ik een olie gebruik, m'n huid voelt dan ook wat dikker en zachter aan en ok het scheren gaat merkbaar fijner. Ik heb gister ook kokosolie geprobeerd en dat werkt ook erg fijn, ik heb nu een geurloze variant en dat gaat prima. De volgende keer ga ik de vierge variant proberen want ik ben zelf ook dol op kokosolie dus dat zou nog wel eens mijn favoriet kunnen worden. Na de olie gebruik ik Gillete Pure & Sensitive scheergel, want deze bevalt me tot nu toe beter dan verschillende scheercreme's en scheerschuimen, ik vind de meestse scheercreme's ook wat aan de dunne kant eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 Ik heb nog voldoende griekse, spaanse en italiaanse olijfolie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted August 11, 2015 Share Posted August 11, 2015 P.S. deze zijn om mee te koken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
earlybird Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 ik heb vandaag bij de tuinen sandalwood olie gehaald, zou dit er er door kunnen, ik vind olijfolie tog wel iets een niet leuk geurtje hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted August 12, 2015 Share Posted August 12, 2015 Kan als je geen overgevoeligheid voor deze olie hebt. Bij mij levert het geen probleem op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaveR Posted August 13, 2015 Author Share Posted August 13, 2015 ik heb vandaag bij de tuinen sandalwood olie gehaald, zou dit er er door kunnen, ik vind olijfolie tog wel iets een niet leuk geurtje hebben Je zou het kunnen proberen, het is wel stof die zou kunnen irriteren volgens mijn 'zwarte lijst'. Maar als je doorgaans geen problemen hebt lijkt het mij gewoon oké. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daverenaldo Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Is de citrol erg irriterend voor de gevoelige huid? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaveR Posted October 21, 2015 Author Share Posted October 21, 2015 Mijn huid wordt eigenlijk van alles wel een beetje rood, de concentratie is wel erg laag omdat deze aan het eind van ingrediënten lijst staat. In mij beleving is het dus niet zo dat de citrol irriterend werkt maar dat kan natuurlijk per persoon verschillen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts