ShaveR Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Hoe staan jullie eigenlijk tegenover scheerapparaten? Gebruiken jullie die weleens en wat voor soort? Ik heb zelf een Philips 5000 series trimmer die ik af en toe gebruik (hele lichaam), daarnaast ook een tijdje zo'n 3 kop gehad van Philips maar dat werkte helaas averechts. In de toekomst zou ik graag eens een vibrerend scheerapparaat willen proberen, bijvoorbeeld een Braun Cooltec. Vooral om scheerirritatie tegen te gaan wil ik ook eens dit type scheerapparaat gaan proberen en het dan wellicht afwisselen met klassiek scheren. Hebben jullie misschien nog tips of goede ervaringen met bepaalde scheerapparaten (vibrerend/foliesysteem) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Hoe ik er tegenover sta? Als anderen een elektrisch scheerapparaat willen kopen moeten ze dat helemaal zelf weten, zolang ik het maar niet hoef. Toen ik 16 was kreeg ik zo'n driekoppige Philishave en ik heb daar nooit aan kunnen wennen. Altijd een rooie kop en nooit goed glad. Naderhand heb ik nooit meer de behoefte gevoeld om geld te steken in nieuwere versies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Uitslag, irritatie, bulten. Mijn ervaring met electrisch. Nooit meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Elektrische scheerapparaten zuigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Hier gaat het over scheren, niet over gras maaien. Heb vroeger Remington en later Philips gebruikt en heb nog een Philishave in de badkamer liggen voor noodgevallen, maar dan moet er wel onvoorstelbare hoge nood zijn en dat is niet voor te stellen. Misschien moet ik dat ding maar naar de kringloop doen of zo. Beter een dag niet geschoren, dan elektrisch geschoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 30 Jaar geleden een Philips 3-kopper gekocht en 15 jaar geleden een Remmington. Met beide machines een paar keer geschoren met zwaar tegenvallend resultaat. Niet glad en veel irritatie. Electrisch scheren is niet mijn ding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joris Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Voordat ik het licht zag gebruikte ik een nat/droog Panasonic en verkies dit nog steeds boven een modern cartridge scheermes. Ik heb het apparaat in het recente verleden wel eens geprobeerd met de producten en ervaring die ik nu heb (koud water en crème uit een tube maar zonder kwast) en heb er op deze manier best fijne scheerbeurten mee gehad maar niet vergelijkbaar met een goede DE, SE of straight. Waar cartridge systemen slechter geworden zijn in de jacht naar patenten zijn de apparaten wel degelijk verbeterd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob van Rotterdam Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Elektrische scheerapparaten, bestaan die dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaveR Posted June 6, 2015 Author Share Posted June 6, 2015 Haha toch grappig om te lezen dat ik blijkbaar niet de enige ben. Ik heb zelf ook nog een zo goed als nieuwe 3 kop van Philips staan en heb ook geen idee meer wat ik ermee moet. Nou schijnt het wel zo te zijn dat de folie/vibrerende systemen (dus niet zo'n 3 kop) minder irritatie geven, maar als ik het zo lees hebben jullie ook alleen maar zo'n 3 kop gehad..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joris Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Ik heb ooit een natte philips 3 kopper gehad en een droge braun folie maar de natte panasonic folie steekt er met kop en schouders bovenuit. Ik zal m binnenkort weer eens pakken. De producten en "facemapping" die ik verworven heb maken ook met een apparaat het verschil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted June 6, 2015 Share Posted June 6, 2015 Heb ooit een 3 kops van Philips gehad met in hoogte verstelbare koppen en een Braun met dat geheel andere principe. Resultaat: zwaar onder de maat. Nooit echt glad en om een beetje glad te raken stond ik lang te raggen met zo'n ding totdat alles irriteerde en gloeide. Waardeloos dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Kan je geen advies geven want nooit gebruikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carloz Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Ik heb een Sensotouch 3d in de kast liggen, deze gebruik ik niet meer. Dit is een fijn apparaat dat aardig glad scheert. Bij eerdere apparaten had ik vaak irritatie, bij de sensotouch niet. Best lang gebruikt omdat cardridges teveel irritatie gaven en ik destijds een krabber te bewerkelijk vond. Omdat ik nu lol heb in het scheren, heb ik de sensotouch opgeborgen (met net een nieuwe scheerkop, achteraf zonde). Zodra ik in weer zeer beperkt in mijn tijd zou zitten, zou ik deze zo weer gaan gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Ik heb er nog nooit eentje gehad, dus ik sta er neutraal tegenover. Als het voor jou werkt, lekker blijven gebruiken dan! Tips heb ik dus niet voor je helaas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joris Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Mijn oude apparaat, die ik nog sporadisch gebruik, is een Panasonic ES-RT31. Deze zal inmiddels wel vervangen zijn voor een nieuwer type maar het was er een in de prijsklasse 50-70 euro. De mesjes zijn zeer duurzaam. Ik ben benieuwd hoe deze scheert als ik er een nieuw setje in zet want ik gebruikte hem al een jaar voordat ik overstapte naar echt scheren. Als ik hem nu gebruik dan is dit mijn methode: -eest douchen (standaard voor mij) -koude plens water op mijn bakkes (ook standaard) -gezicht insmeren met beetje scheercrème (bijvoorbeeld Palmolive Sensitive -apparaat koud spoelen -beginnen met scheren Ik scheer me meteen in in de richting waarin ik gewoonlijk mijn 2e (en laatste) gang doe met korte bewegingen. Het apparaat genereert best een mooi schuim. Door tussendoor het apparaat door te spoelen wordt het schuim langzaam afgebouwd waarbij een gladde film op de huid wel in stand blijft. Zodra deze weg is ben ik ook wel redelijk glad. Voor mij geeft bovenstaande procedure een beter en comfortabeler resultaat dan alle cartridges die ik geprobeerd heb. Misschien dat, als ik deze methode (en goede crèmes) ontdekt had voor mijn ontdekking van het klassieke scheren, ik nooit verder gezocht had. Nu is er uiteraard geen weg terug... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Vroeger, dwz in de 70-er jaren, ben ik begonnen met een tweekops Phillips apparaat. Die heb ik een jaar of 5 gebruikt, maar met regelmatig een aantal weken primitief op de hei bivakkeren in het vooruitzicht, ben ik begonnen met een Gillette cassettekrabbertje. Tot mijn verbazing verdwenen niet alleen mijn baardharen maar ook mijn puisten. Dus naast het gemak dat je geen stroom nodig had (accu apparaten waren er toen nog niet) gaf het ook een stuk rust voor de huid. Wat mij betreft scheer ik met (open) mes tot ik echt niet meer kan. Ik weet ook niet waarom ik die Phillips nog in de la heb liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted June 7, 2015 Share Posted June 7, 2015 Vroeger, dwz in de 70-er jaren, ben ik begonnen met een tweekops Phillips apparaat. Die heb ik een jaar of 5 gebruikt, maar met regelmatig een aantal weken primitief op de hei bivakkeren in het vooruitzicht, ben ik begonnen met een Gillette cassettekrabbertje. Tot mijn verbazing verdwenen niet alleen mijn baardharen maar ook mijn puisten. Dus naast het gemak dat je geen stroom nodig had (accu apparaten waren er toen nog niet) gaf het ook een stuk rust voor de huid. Wat mij betreft scheer ik met (open) mes tot ik echt niet meer kan.Ik weet ook niet waarom ik die Phillips nog in de la heb liggen Zet 'm eens te koop op 't markt gedeelte, "vitage Phillips"! Je bent er zo vanaf... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ShaveR Posted June 7, 2015 Author Share Posted June 7, 2015 Mijn oude apparaat, die ik nog sporadisch gebruik, is een Panasonic ES-RT31. Deze zal inmiddels wel vervangen zijn voor een nieuwer type maar het was er een in de prijsklasse 50-70 euro. De mesjes zijn zeer duurzaam. Ik ben benieuwd hoe deze scheert als ik er een nieuw setje in zet want ik gebruikte hem al een jaar voordat ik overstapte naar echt scheren. Bedankt voor je reactie. Wordt het apparaat niet warm/heet? En is deze makkelijk schoon te maken? Dat type is nog wel verkrijgbaar zie ik, daarnaast lees ik eigenlijk best veel positieve reacties over de apparaten van Panasonic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joris Posted June 8, 2015 Share Posted June 8, 2015 Mijn oude apparaat, die ik nog sporadisch gebruik, is een Panasonic ES-RT31. Deze zal inmiddels wel vervangen zijn voor een nieuwer type maar het was er een in de prijsklasse 50-70 euro. De mesjes zijn zeer duurzaam. Ik ben benieuwd hoe deze scheert als ik er een nieuw setje in zet want ik gebruikte hem al een jaar voordat ik overstapte naar echt scheren. Bedankt voor je reactie. Wordt het apparaat niet warm/heet? En is deze makkelijk schoon te maken? Dat type is nog wel verkrijgbaar zie ik, daarnaast lees ik eigenlijk best veel positieve reacties over de apparaten van Panasonic. Bij droog electrisch scheren wordt het apparaat wel te warm. Met water heb ik er geen last van (ik scheer me toch sowieso met koud water). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts