Digger'73 Posted June 6, 2015 Posted June 6, 2015 Hoi! Ik heb laatst een spanriem gekocht op MP, mijn eerste (en wellicht mijn laatste) met een ander systeem dan gangbaar is: Een Bombus Universal. Hij is niet van recente makelij denk ik, maar ook niet stokoud, wel een mooie volgens mij… Je moet gewoon aan het handvat draaien om hem strakker te krijgen. Maar nu komt het aparte: de lederen delen zijn geplakt op een stug synthetisch materiaal waardoor je 'm stijf plat kunt schroeven zeg maar, maar: ook stug bol, en stug hol Zou daar nog enig voordeel aan zitten? Of heb ik hier een spanriem "die gewoon doet wat die moet doen"? Greetzz!
Snuff Posted June 6, 2015 Posted June 6, 2015 Nog nooit gezien, ik denk wel dat het de bedoeling is om hem te gebruiken met rechte vlakken.
Digger'73 Posted June 6, 2015 Author Posted June 6, 2015 Ja zeker zo… en volgens mij is hij ook stijf genoeg zo, vroeg me afof er verder nog een idee achter dat bolle/holle gebeuren zat… iig is het een mooi solide ding die wel gaat blijven. Overigens vind ik niets terug op google over dit apparaat dus mocht iemand hierover wat kunnen vertellen, graag!
Buffel Posted June 6, 2015 Posted June 6, 2015 Ik denk niet dat hij bedoelt ik om hol of bol te gebruiken, voor het scheermes in ieder geval. Zou prima moeten werken zo te zien.
efsk Posted June 6, 2015 Posted June 6, 2015 Ziet er goed uit, en ook goed dat het het leder vlak houdt in de breedte. Iets bekend over de leersoort?
Digger'73 Posted June 6, 2015 Author Posted June 6, 2015 Ja het leer is in gebruikte maar prima staat. Over leer heb ik niet veel verstand maar het is een dikke lap van half zo dik als m'n iPhone en dan nog op die plaatjes aangebracht. De uiteinden kantelen bij het draaien vh handvat tot je 'm vlak hebt! Misschien is het zo bedacht omdat je eenvoudig leer kunt vervangen ofzo. Blij mee in ieder geval!
Recommended Posts