Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Een jaar of 3 geleden had ik onderstaande Gillette NEW in mijn bezit.

NEW.jpg

Destijds vond ik het scheermes te agressief. Ik kon me er wel glad mee scheren maar niet comfortabel. Uiteindelijk heb ik dit scheermes geruild voor een Tech waar ik veel beter mee overweg kon.

Ik scheer me over het algemeen met zeer milde krabbers als een Gillette Tech, Merkur 15C of een Schick Krona maar de behoefte om iets efficienters te proberen begon weer te kriebelen. Dit mede omdat mijn baardharen hier en daar wat harder zijn geworden, zeker daar waar er wat grijs tussendoor komt (ik ben nu 37).

Enkele weken geleden heb ik van merwtje een Engelse NEW (en een Tech) overgenomen. Na een stuk of 6 scheerbeurten durf ik wel te stellen dat dit mes echt perfect voor mij is. Ik zou dit mes niet agressief willen noemen, eerder mild maar zeer efficient.

temporary_6.jpg

Zou het mijn techniek zijn die geevolueerd is, of zijn de Engelse echt significant anders dan de Amerikaanse? Ik ben in ieder geval blij dat ik dit mes geprobeerd heb, het is een blijvertje.

Edited by Guest
Posted

Vaak zijn de verschillen tussen Engelse en US Gillettes goed merkbaar. Mooi dat je het perfecte gereedschap gevonden hebt!

Posted

Tot nu toe alleen een Hema mesje. Ik heb eigenlijk al weken geen andere DE mesjes dan die van Hema gebruikt. Voor mij de perfecte balans tussen scherpte en comfort.

Posted

Heerlijke krabbers, zowel de Engelse als de Amerikaanse.

Goed om te lezen dat hij zo goed bevalt.

Posted
Heerlijke krabbers, zowel de Engelse als de Amerikaanse.

Goed om te lezen dat hij zo goed bevalt.

Hoe ervaar jij de onderlinge verschillen?

Posted

Minimaal eigenlijk. De koppen van Engelse makelij kunnen wat zwaarder zijn, afhankelijk van het model. Dat voelt wat anders. Een groot voordeel van de Engelse uitvoeringen is dat die ook uitgevoerd werden in zilver of nikkel ipv de vergulde Amerikaanse varianten. Het oog wil ook wat nietwaar? ;)

Posted

Mijn voorkeur gaat ook uit naar nikkel. Mooier dan nikkel op messing wordt het voor mij niet.

Posted
Minimaal eigenlijk. De koppen van Engelse makelij kunnen wat zwaarder zijn, afhankelijk van het model. Dat voelt wat anders. >>knip

Mijn NEW koppen schroef ik op een redelijk zwaar RVS handvat - het gewicht van de kop maakt dan vrijwel niets uit.

Ik voel dan ook geen verschil tussen Engels/Amerikaans/Canadees of lange/korte kam.

Wel verbeeld ik me dat de Goodwill iets agressiever aanvoelt (of is dat gewoon zo ?). :?

Dat zou goed kunnen komen doordat voor de standaard Goodwill een aparte bovenplaat werd gemaakt:

uqAbrZU.jpg

Ik heb ook een Canadese Goodwill die van standaard NEW onderdelen lijkt gemaakt:

sirMHNx.jpg

wTEmI5h.jpg

Deze kop is (vernikkeld en wel) op weg terug naar mij - als 'ie gearriveerd is, zal ik 'm eens aan de tand(en) voelen.

Ik verwacht dat 'ie hetzelfde aanvoelt als mijn NEWs ... 8-)

• 2 weeks later...
Posted

Mijn Canadese Goodwill scheerkop is onderhand vernikkeld en wel terug:

Uoq8IA0.jpg

Tot mijn grote verbazing is 'ie toch iets efficienter/agressiever dan de standaard NEWs ...

Scheer me weer met de Engelse 7 O'Clock (LC) NEW ..... lijkt voor mij de heilige graal ... :D