Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo allemaal,

Mijn naam is Laurens en sinds 2 weken scheer ik me met een Edwin Jagger DE89 Knurled.

Sinds ik dit doe heb ik nu 2 steelwratjes of fibromen in mijn hals ontdekt.

Ik heb dit werkelijk nog nooit gehad met bijvoorbeeld Gillette, dus vermoed dat het komt door de wondjes die ontstaan door het scheren met een krabber.

Zijn er mensen hier die dezelfde ervaring hebben en mogelijk een oplossing?

Alvast bedankt!

Posted

Dit klinkt geheel nieuw en onbekend.

Wat geïrriteerde bultje, ja, dat kan, meestal door teveel druk of tevaak over dezelfde plek. Dat trekt weg en wordt allengs minder naarmate je je leert scheren. Fibromen echter is van een geheel andere orde. Dan is het wellicht geen slecht idee om eens een arts te bezoeken.

Posted
Fibromen lijken me niet de oorzaak van scheren. Wat Richard zegt, ga naar de huisarts...

Ik sluit mij voor 100% aan bij het advies van de beide heren. De oorzaak ligt hoogstwaarschijnlijk niet bij het scheren.

Posted

Fibromen verdwijnen toch juist na een goede scheerbeurt? Ik had vroeger ook van die kleine wratjes op de hals, maar sinds ik me met DE scheer niet meer. Moest wel wat aluin aan te pas komen :mrgreen: .

Posted

Nu weten ze niet met zekerheid waar fibromen door ontstaan maar het lijkt me sterk dat ze vanuit een wondje komen. Met het ouder worden is de kans dat je ze krijgt wel groter en dat kan dan ook een de hand zijn.

Volgens mij is met een DE de kans dat je ze weg scheert groter dan dat ze ontstaan.

Edit:

Toch nog even gegoogled. Vanuit wondjes zou wel kunnen

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/76901-wild-vlees-verwijderen-fibroom.html

Maar sowieso zijn die dingen makkelijk weg te laten halen.

Posted

Bedankt voor de reacties allemaal!

Dan maar een bezoekje aan de huisarts ;)

• 10 months later...
Posted

Aanstippen met zilvernitraat-stick (40%), verkrijgbaar bij de apotheek en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon en pijnloos. Worden eerst zwart en verdwijnen dan.

Posted

Eentje zit er nog maar is niet storend, ook is het ongevaarlijk.

Gewoon een wondje wat vreemd is genezen, maar wel genezen dus ;)