Rob van Rotterdam Posted June 4, 2015 Posted June 4, 2015 Heren van het goede leven! Het scheren met het open mes gaat goed. Ik doe het nu een paar weken en ik kan zeggen dat mijn techniek zich ontwikkelt. Toch een vraag: als ik mijn hals tegen de groeirichting in scheer, dan heeft mijn mes de neiging te willen stuiteren. Bij de derde scheergang gebruik ik iets dunnere scheerzeep (paar druppels water erbij), omdat ik merk dat het mes dan minder 'plakt.' Uiteraard probeer ik voldoende druk op de huid te houden, maar toch... Wie weet het antwoord? Mijn dank is groot. Rob
roland Posted June 4, 2015 Posted June 4, 2015 Uiteraard probeer ik voldoende druk op de huid te houden... Dat is het probleem vrees ik, oplossing is GEEN druk uitoefenen...
mhharsta Posted June 4, 2015 Posted June 4, 2015 Geen druk op het mes, maar wel de huid spannen, of zoals Rob zegt, druk op de huid.
QuantumCat Posted June 4, 2015 Posted June 4, 2015 Zie voorgaande antwoorden. Verder heb je het over "dat het met dunner scheerschuim" beter langs de huid gaat, hoe dik is je schuim dan? Ik heb zelf een keer zulk dik schuim gemaakt dat het mes wel leek vacuum te willen plakken met mijn huid. Scheert niet lekker.
efsk Posted June 4, 2015 Posted June 4, 2015 Scherp mes, goede hoek, geen druk. Mijn hals heeft ook de neiging het mes te laten stuiten en alleen een goed scherp mes met een iets kleinere hoek dan met de vleug doet het goed.
Recommended Posts