Jump to content

Musgo Real

Harkos

Recommended Posts

Vandaag ben ik de hele dag in Porto geweest. Elke parfumerie bezocht, ook elke andere winkel met eventuele scheerspullen. Kijk in elke supermarkt, waar mijn vrouw me heen sleept voor de boodschappen, maar nog steeds geen Musgo Real. Zo langzamerhand wordt het gênant er naar te vragen. Ook die tubetjes 444 crème nog nergens gespot. Vandaag was er een verkoopster, die redelijk Engels sprak, die me vertelde, dat het niet meer zo in was in Portugal. Alles wat bij ons en in Duitsland bij de supers etc. loopt ligt hier ook wel, maar daar zit ik dus niet op te wachten.

Het is krom, maar ik weet een Parfumerie in Münster Duitsland, waar Musgo gewoon in de winkel staat, maar die vond ik er altijd wat duur mee. Zal toch niet zo zijn, dat mijn eerste scheerdaad na deze reis wordt mijn vrouw te verleiden mee te gaan naar de markt in Münster, om zo een goede smoes te hebben om die Musgo te kopen. Overigens is er een prima Davidof Lounch (sigarenzaak met rookhoek en drank) in Münster met prima sigaren en goede Whisky en een portje voor mijn vrouw, die ook aan de sigaar is. Met die Musgo komt het dus wel goed, echter Boeklo Münster is maar 60 km, dus waarom heb ik dan al meer dan 4000 op de teller staan???

Nou ja de zon schijnt, de wijn is lekker en ik heb al aardig wat scheerspullen ingeslagen. Wie weet we zijn het land nog niet uit.

Nou ja de zon schijnt, de wijn is lekker en ik heb al aardig wat scheerspullen ingeslagen. Wie weet we zijn het land nog niet uit.

Je had het slechter kunnen treffen, echt motor weer is het hier niet.

Ik dacht dat er zelfs een fabriekswinkeltje was in Porto?

Loja de Fábrica

Situada nas instalações da Ach Brito, a nossa Loja de Fábrica agrega no mesmo espaço todos os produtos de todas as marcas da Ach Brito e da Confiança. Desde a luxuosa Claus Porto à autêntica Confiança não esquecendo as célebres Patti, Lavanda, Alfazema, Veleiro, etc. Aqui encontrará uma grande variedade de produtos de extraordinária qualidade para todas as ocasiões.

Visite-nos! Garantimos que não se vai arrepender...

Factory Store ligt op het terrein van Ach Brito, onze Factory Store voegt in dezelfde plaats alle producten van alle merken van Ach Brito en vertrouwen. Van de luxueuze Claus Porto authentieke vertrouwen niet te vergeten de beroemde Patti, Lavendel, lavendel, zeilboot, etc. Hier vindt u een breed scala van uitzonderlijke kwaliteit producten voor alle gelegenheden te vinden. Bezoek ons! Wij garanderen dat u geen spijt van ...

Horário de Funcionamento:

Todos os dias úteis das 09h00 às 18h00

Morada

Rua de Castelões Sul, 346

4485-103 Fajozes (Vila do Conde)

Probeer het hier eens:

A Vida Portuguesa

Rua Galeria de Paris 20 - 1º

4050-162 Clérigos, Porto

Hun winkel in Lissabon had veel keuze in Musgo Real, 444 en zelfs Semogue kwasten.

In hun webshop kun je zien wat ze zoal hebben.

Bedankt voor de tips, ben vanmorgen echter naar Aveiro vertrokken.

Maar uiteraard toch bedankt. Mocht ik nog in de buurt van Porto komen, ga ik er alsnog heen. Dit had ik zelf ook kunnen bedenken, maar ja in de vakantie modus hè.

Vandaag in Aveiro een oud winkeltje, een soort drogisterij, gevonden, met een bijpassende eigenaar en die keek me ook al aan of hij water zag branden, toen ik naar Musgo vroeg. Ik moest maar een spuitbus Gillette van hem meenemen. Nou mooi niet, maar toen viel mijn oog op een aantal tubes 444. Dus hem daar blij mee gemaakt en 2 tubes meegenomen. Op de camping natuurlijk direct open maken en proberen.

Lijkt ja wel ingedikt, of, zoals je wil, gebonden alcohol. Geeft wel een lekker fris gevoel.

Ook te laat Harrie, maar kreeg deze antwoorden op het Portugese forum:

At Sunday will be very hard to even find open shops selling this material.

If it was on Monday , until he could go to the Factory Shop ( Loja da Fabrica ) of Ach. Brito that's where the Musgo Real is manufactured .

Being Sunday, i can not see another way to get Musgo Real unless you send a PM to the user lamina he certainly have what your friends are looking for.

It is not in Oporto , is a little further south, but we arrive there fast .

I hope this helps .

Gil Brandão aka Lamina is a very very good gentelman.

en:

The most obvious place is perhaps "A Vida Portuguesa" (at Rua Galeria de Paris, 20), but it is closed on Sundays...

Fwiw.....

Eindelijk het Musgo Real probleem opgelost.

MusgoReal.thumb.jpg.70efe0be473aa1a6a33722fd63899213.jpg

Vandaag aangekomen in een klein toeristenplaatsje, Nazaré, een kleine 100 km boven Lissabon. Hier vond ik een winkeltje, die de hele reeks van Musgo Real in huis heeft. De man heeft een plausibel verhaal waarom mijn zoektocht zo lastig was. Claus Porto, de producent van Ach Brita, waar o.a. ook Lavanda onder valt en dus ook Musgo Real, wil het merk exclusief en voor de export houden. Er zijn maar een beperkt aantal zaken in Portugal, die Musgo Real mogen verkopen en die moeten zich precies aan de vereisten van Claus Porto houden qua presentatie etc.. De prijzen worden ook voorgeschreven en inderdaad betaalde ik ongeveer hetzelfde, wat ik volgens mijn herinnering ook in Münster kwijt zou zijn geweest, maar is dan toch weer leuker / authentieker, althans lijkt me dat een aardige smoes ter rechtvaardiging van de aankoop van 2 zeepjes, een AS en ASB uit de classic lijn. Hier en op de vreugde van het slagen van de zoektocht eerst maar eens een borrel drinken. Morgenvroeg mag mijn vrouw snuffelen en zal ik de stappen zetten voor een Sotd. Het leven van een reizende scheerder is niet simpel.

Eindelijk het Musgo Real probleem opgelost.

[attachment=0]MusgoReal.jpg[/attachment]

Vandaag aangekomen in een klein toeristenplaatsje, Nazaré, een kleine 100 km boven Lissabon. Hier vond ik een winkeltje, die de hele reeks van Musgo Real in huis heeft. De man heeft een plausibel verhaal waarom mijn zoektocht zo lastig was. Claus Porto, de producent van Ach Brita, waar o.a. ook Lavanda onder valt en dus ook Musgo Real, wil het merk exclusief en voor de export houden. Er zijn maar een beperkt aantal zaken in Portugal, die Musgo Real mogen verkopen en die moeten zich precies aan de vereisten van Claus Porto houden qua presentatie etc.. De prijzen worden ook voorgeschreven en inderdaad betaalde ik ongeveer hetzelfde, wat ik volgens mijn herinnering ook in Münster kwijt zou zijn geweest, maar is dan toch weer leuker / authentieker, althans lijkt me dat een aardige smoes ter rechtvaardiging van de aankoop van 2 zeepjes, een AS en ASB uit de classic lijn. Hier en op de vreugde van het slagen van de zoektocht eerst maar eens een borrel drinken. Morgenvroeg mag mijn vrouw snuffelen en zal ik de stappen zetten voor een Sotd. Het leven van een reizende scheerder is niet simpel.

Fijn dat het je toch gelukt is Harkos. Die borrel zal prima smaken denk ik zo :)

Jawel port, daarvan afgeleid brandy, wijn en goede mousserende wijn, maar als het warm is en het buikje vol, is pernot een probaat middel om de man, man te laten blijven. Moest nog niet zolang geleden een portie venusschelpen met olie, knof en een flesje Vino Verde verwerken, dus even weer opbouwen.

Guest Gusto

In Portugal, neem je een lekker glaasje Aguardente, na het eten. :D (pas op, het kan erg sterk zijn 60% !)

Het leven van een reizende scheerder is niet simpel.

Ik weet het, ik weet het maar iemand moet nu eenmaal het zware werk doen, we kunnen er in komen dat je liever thuis zou zijn :lol:

Jammer dat de prijzen hetzelfde waren anders had je een voorraad kunnen inslaan.

@Gusto, nooit te oud om te leren. Ga morgen een studiedag inlassen8-)

@Snuff, had thuis besloten dat het deze reis zou lukken. Maakt toch verschil, of je het zelf vind in land van herkomst of via een omweg. Tja en dat het dan evenveel kost, maakt de emotie niet minder. Maar is dat niet zo met onze hele hobby. Geld is zo relatief, als de maand nooit te lang is:roll:

• 1 month later...
Ja, exclusiviteit is ook een business model, wel jammer want ik wil eigenlijk eens een keer naar Portugal om eens in te slaan.

Ga dan rechtstreeks naar de leverancier, want zoeken in Portugal bij winkels levert alleen verbaasde blikken op. De verkoopstertjes in die moderne zaken hebben er nog nooit van gehoord. Als je ooit naar Munster gaat, daar zit een parfumerie, die het ook verkoopt. Toen ik daar was, kom er met enige regelmaat, dacht ik tje niet echt goedkoop. Ik weet nu dus beter. Trouwens die parfumerie heeft de hele range van Plisson tot in de fenomenale bedragen.