Jump to content

SOTD 1 juni - 7 juni 2015

Recommended Posts

- Ever-Ready 1912

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS tabacco verde forte

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS tabacco verde forte asb

Na een paar dagen de micromatic gebruikt te hebben is vandaag de Ever-Ready weer eens aan de beurt. De micromatic is een fijne krabber, maar misschien een tikje te agressief naar mijn zin. Een uitstekende beurt gehad met in drie gangen een VLS resultaat.

Geen prik van de aluin, en ook de Pinaud hield zich stil. Afgemaakt met de tabacco verde asb.

Goeiemorgen en van harte juni!

EJ met Personna super

Herbapharm graudas / L'Occitane Plisson

TFS bergamotto neroli forte

Proraso asl

TFS bergamotto neroli forte asb

De huid was nog wat gevoelig van gisteren, dus de asl prikte behoorlijk achteraf. Even binnensmonds staan vloeken hielp niet, maar het luchtte wel op :D

De Herbapharm heb ik na de eerste keer insoppen uitgespoeld. Er zaten al drie haren in de scheerzeep en er stonden ook meteen een stuk of drie rechtop op mijn gezicht. Ook deze gaat weer terug naar de winkel.

Ik koop niks meer van Herbapharm... :(

ea7092324785f68013db09e7e5e44ef4.jpg

Herder 137

TOBS Eton College

Wilkinson Das

Aluin

Cooling gel The Shave Doctor

Moisturazor The Shave Doctor

David Beckham Homme

Ik dacht vanochtend wtf, ik ga gewoon proberen 3 passes te doen met dit mes…

Had in februari al m'n megabaard ermee afgehaald en daarna nagenoeg nooit meer dan een enkele x nog ermee geschoren maar aangezien het mes met de dag botter werd hem opzij gelegd en verder met DE gegaan.

Laatst opgestuurd naar Nepzeb en hem weer vlijmscherp teruggekregen dus ga ik het weer proberen!

Nou, ik moet zeggen, voor een rookie heb ik mezelf toch aardig goed glad, behalve enkele stukjes op mijn hals. Als je eenmaal aan de gang gaat wordt het ook minder spannend en sta je wel relaxed te scheren (wel oppassen, want dat kan natuurlijk precies een valkuil zijn…)

Duidelijk met links meer moeite dat is mijn niet-dominante hand. Xtg met de tegenovergestelde handen gedaan en atg alleen op wangen en kin tot aan de onderlip.

Wel aardig prik vd aluin, misschien had ik het bij 2 passes moeten laten; maarja je moet ook wat uitproberen af en toe!

Lekker afgemaakt met smeersels en spraytjes van onderaan het lijstje:

Helemaal geen gek resultaat!

Vd week maar weer eens wat meer pogingen doen!

- Pre, Bartex

- Lord L6

- Voshkod (2)

- Cella

- Plisson l`Occitane

- Aluin

- Brut Musk AS

- Aloe Vera cool gel

Niet zo een comfortabele scheerbeurt, na 3 passes nog zeer merkbaar schuurpapier, scheer me met de Feather gladder dan met de Voshkod

TOBS Eton College

Victoria Super Daxer

Parker 90R

Rapira Platium Lux (1x)

Proraso groen AS

Bogena uiercrème

Na de toch wat tegenvallende Sputnik het volgende doosje van het regiment Russen aangesproken. Tijdens de derde beurt was duidelijk te voelen dat het mesje je duidelijk laat voelen wanneer de hoek niet helemaal goed is. Toch in drie gangen met een touch up op de kin een DFS. De Eton College en de Proraso groen zitten elkaar niet in de weg.

L'Occitane Plisson

TFS Bergamotto Neroli

Worldmaster 194

L'Oreal Hydra Sensitive ASL

In 3 gangen glad geschoren. Niet zo glad als met een krabber, maar het begint langzamerhand in de buurt te komen. Het was een fijne scheerbeurt, en ik ben meer dan tevreden met het resultaat.

587286ecd492b5ffbe3278759ae4a29d.jpg

Hello again! :D

Ben ik weer met een dubbele aflevering :P

De eerste is met mijn recent verkregen HTGAM Bay Rum!

Heerlijke zeep, alleen had de geur wel wat sterker gemogen.....

Misschien maar eens op zoek naar een nieuwere formulering en kijken wat die doet?

Setup:

Merkur 34C met Lord Platinum (1)

Rod NeepxShaving Society 2014 Limited Edition 2 band

HTGAM Bay Rum

Captain's Choice Cat O' Nine Tails Aftershave

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

En mijn 2e video is weer gevuld met redelijk bijzonder spul, namelijk een Thomas Fougere shaving stick....een stick van al meer dan 30 jaar oud!

En in het pakket waar deze zepen in zaten, zat een kwastje....en varkenshaar kwastje.....waarvan ik eigenlijk dacht dat het een re-knotted kwast was.....

Maar had ik het even verkeerd!

Een NOS Omega uit de 80's! (#65 geloof ik)

Setup:

NOS Jaguar, 5/8, Full Hollow

NOS Omega (1980's #65?) varkenshaar kwast

THOMAS Fougères Shaving Stick

Swiss Pitralon Aftershave

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]

@ Lampuhkap.

Die Thomas Fougere stick schuimt als een bom zeg op je video!

3534mxx.jpg

Gillette UK LC goud

Kustom van Rolf met TGN zilverspits

Meißner-Tremonia Exotic Elemi

Osage Rub

Münstermann aftershave creme

@ Lampuhkap.

Die Thomas Fougere stick schuimt als een bom zeg op je video!

3534mxx.jpg

Gillette UK LC goud

Kustom van Rolf met TGN zilverspits

Meißner-Tremonia Exotic Elemi

Osage Rub

Münstermann aftershave creme

Zeker weten! Had niet verwacht dat ie het zo goed zou doen!

Semogue SOC Badger cherrywood,

Proraso_Rood,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Gillette_Bleue Extra 3e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De Proraso_Rood en de Semogue SOC Badger cherrywood deze dag aan de tand gevoeld. Ofschoon ik een groot fiber-fan ben, ben ik elke keer weer verrast hoe fijn die SOC kwast zijn werk doet. Licht bevochtigen even over de Proraso en kloppen maar. Heb een klein roestvrijstalen bakje. Laat daarin altijd een klein scheutje water en dan de kwast met de zeep eraan erin en kloppen maar. Als die SOC de bodem raakt, slurpt hij in een keer het water op en dan duurt het maar even of de kwast is klaar voor 3 rondes. Heerlijk met die Proraso rood.

Mesje en krabber:

De Gillette_Bleue Extra voor de 3e x gebruikt. Hij doet het ook deze keer goed, prima snit. In de Black Beauty op 6 deze keer een prima resultaat. Had ik laatst problemen met wat irritatie van de zijkanten van de Astra, was dat niet aanwezig bij de Gillette. Dat was dus exemplarisch. Dit mesje en deze krabber doen het echt goed samen. Resultaat BBS,

Afwerking kon vandaag nog kruidig, want de buitentemperatuur was niet echt Iberisch, 16º. Ergo de eigen Bay Rum op de bakkes. Daarna verse broodjes en op stap voor een mooie tocht door de Douro streek.

Proraso Groen preshave

Proraso Wit scheerzeep

SOC varkenshaar

Parker 96R

Elios (3)

Aluin

Proraso Groen ASL

Nivea Sensitive ASB

De SOC varkenshaar overtreft elke meer mijn verwachtingen. Sowieso is ie mijn favo varkenshaar; ik denk dat ik de Omega 10098 gewoon te groot vind voor het laden en opschuimen van scheerzeep/-crème... De Proraso wit is een heerlijke zeep met dito subtiele geur. Het mesje deed het nog prima. De aluin gaf wat meer prik dan anders. De ASL eindigde zoals ik de scheerbeurt begon: met een zeer fris gevoel. De ASB gebruikte ik voor mijn hals, die altijd net wat meer verzorging nodig heeft dan de rest van het gezicht.

- Ever-Ready 1912

- Gem PTFE

- L'Occitane Plisson

- TFS bergamotto neroli forte

- Aluin

- Floid suave

- Cien asb

Vandaag wederom de Ever-Ready aan de beurt en daarmee een heerlijke beurt gehad. In drie gangen een VLS resultaat. Geen prik van de aluin, en ook de Floid hield zich stil. Afgemaakt met de Cien asb.

Zo vandaag weer eens tijd voor een Koraat en wel mijn 8/8 barbers notch 1/4. Man wat zijn die koraten lekker scherp. :)

Setup:

Semogue LE 2011

TFS Tabacco Verde

Koraat 8/8 1/4 barbers notch

Floid Vigarrosso

Prep asb

een DFS na 3 gangen nagenoeg glad alleen 1 plekje onder mijn kin, maar dat kan morgen wel weer aangepakt worden.

allemaal nog een prettige dag, al regent het nu bij mij pijpenstelen. :D

Worldmaster 194

L'Occitane Plisson ( in volle lengte!)

Arko scheerzeep

Aluin

Hema ASB Sensitive

In 3 gangen glad, de wangen nu spiegeltjeglad. Wat prik van de aluin zoals het hoort.