marco Posted May 29, 2015 Share Posted May 29, 2015 Mannen! Omdat Carlo in het Clubdag topic iets opperde over een column, dacht ik het volgende eens een keer met jullie te delen. Regelmatig stuur ik mijn vrouw een verhaaltje met de vreemde gebeurtenissen van die dag. Zo heb ik even wat te doen omdat ik het leuk vind om soms een stukje te schrijven en hebben zij en haar collega even wat afleiding. Ze vinden het altijd vermakelijk, dus ik wil ook eens een stukje van een werkdag met jullie delen. Uiteraard zijn namen aangepast. Nou zal ik jullie echt niet dagelijks dan wel wekelijks lastigvallen met mijn gemekker, maar ik dacht dan hebben we weer even iets anders te lezen en misschien vinden mensen het ook wel leuk om te lezen. Zo niet, dan excuses en sla het maar snel over dan.... 42 oktober 2146 Lief dagboek, Er zijn van die maffe dagen dat alles wazig, maar ook irritant lijkt te zijn. Uiteraard had ik vandaag zo'n dag. Het begon vanmorgen al met Trudy. Trudy is een rare drukke vrouw van pak 'm beet 45. Ze heeft een vreemd kapsel en een kledingsmaak die past bij haar hyperactieve aanwezigheid. Voornamelijk Desigual, drukke printen met lekker veel kleurtjes. Ze praat te veel en haar stem lijkt wat op een niet goed startende kettingzaag. Soms slaat ie ook een beetje over. De standaard routine wanneer ze binnen komt is naar het toilet gaan om haar haar te fatsoeneren, want ze heeft blijkbaar altijd last van wind op de fiets. Dat laatste is ook reden voor haar om aan elke vaste klant te vragen: 'Zo, bent u ook hierheen komen waaien?' En bij elke keer dat ze de grap (?) maakt lacht ze net iets te hard en snerpend. Terug naar het haar: Dat heeft wat weg van een verlaten vogelnestje met bouwkundige problemen. Je hoort haar gewoon in de toiletruimte een bus haarlak leegspuiten en vervolgens komt ze naar buiten alsof er niets gebeurd is. En dat is er dan ook niet, nou ja kapsel-gewijs dan. Trudy gaat er namelijk van uit dat wanneer je haarlak opspuit, dat de haarlak dan automatisch je haar gaat modelleren en je klaar bent voor de dag. In werkelijkheid doet ze dus niets anders dan het verwaaide bosje stro fixeren zoals het gewaaid is! Ze gaat met een out of bed look (nou zeg maar gerust under the bed) naar binnen en komt hetzelfde naar buiten, maar dan met haarlak in. En dan nog spreekt ze steevast de woorden: 'zo, dat is beter' Trudy komt dus naar me toe en zegt: 'Weet je wat Marja net tegen me zei?' Nee natuurlijk niet, gefrituurde hamstergleuf! Als ik had geweten wat Marja net zei, dan was ik wel naar jou toegelopen en had ik tegen jou gezegd: 'Hé, weet je wat Marja net tegen me zei?' Krijg ik dus gewoon te horen dat Marja boodschappen gaat doen. Nou en?!!? Wat is nou de boodschap? Niet veel later ging de telefoon. Na de begroeting vroeg de warrige vrouw aan de andere kant van de lijn: 'Vanaf hoe laat bent u geopend?' 'Nou mevrouw, ik ben niet geopend, maar de zaak gaat open om 9 uur...' 'Oh, mag er dan bij u een hondje op schoot?' 'Nee, niet bij mij, maar u mag de hond wel meenemen...' 'Huh? Wablief? Nou ja, tot straks mevrouw' 'U bedoelt meneer' 'Uhh ja, ik denk het' Klik... tuutuutuutuu.... Een half uurtje verder kreeg ik een Chinees in de zaak die duidelijk nog niet klaar was met haar cursus Nederlands: 'wallo meneel, ik wil stokje boot met gelond en kopje thee ooiebos' Wat moet ik daar nou van maken?? Maar gelukkig kregen we in de middag ook Geer en Goor in de zaak. Hij heet Geer en zij doet goor, dus vandaar. Geer en Goor zijn twee mensen van een jaar of 65, beide met pensioen en beide zwakbegaafd. Zodra die binnen komen (bijna dagelijks) is het alsof er een klucht begint in de zaak. Hij mompelt en kwijlt tijdens het mompelen. Zij is stokdoof en schreeuwt alles omdat ze in de veronderstelling is dat iedereen doof is. Meestal voeren ze allebei een totaal ander gesprek met elkaar, maar hebben ze wel beiden het idee dat ze het over hetzelfde hebben(!) Tussen de gesprekken blèrt ze regelmatig naar hem: 'Wieieieie? Wàààààt? Wat zeggie nou joh??' Volgens Goor komt het trillende handje van Geer omdat hij waanzinnig last heeft van “Pakistan”. Die gasten zitten ongeveer een halve dag, niet overdreven, en doen dat op één kopje koffie per persoon (tenzij hij trakteert, dan lust ze ineens een koppietsienooo). Toen ik dus lekker zat te lunchen kwam Geer voorbij geschuifeld en zei vanuit het niets: 'Zo joh, het einde van de maand nadert weer...' Gewoon zomaar, zonder enige aanleiding. Ja, dus?? Vervolgens heeft hij even lekker op de grond staan pissen, blijkbaar heeft hij nooit begrepen waarvoor die witte pot dient. Krijg ik laat in de middag toch twee vreemde ouwe taarten in de zaak! De één is blind en de ander doof. De blinde komt de bestelling doen en moet betalen. Staat ze een partij moeilijk te doen met die pinpas 'Zeg, hij doet het niet hoor, ik heb hem op alle manieren geprobeerd er in te doen.´ 'Ja mevrouw, maar als u het nu eens probeert in het pinapparaat in plaats van in de menukaart, dan komen we misschien nog ergens vandaag...' Hoor ik ze later een gesprek voeren, nou gatverredamme! Vraagt de ene rimpel aan de ander ineens 'ben je nou nog steeds zo vreselijk ongesteld dat alles onder het bloed zit?' Blergh!! Ten eerste hoe kan je ongesteld zijn als je al 134 bent? En ten tweede waarom vraag je dat niet ergens waar ik het niet kan horen?? Die ander geeft nog antwoord ook en zegt daarna 'Ik ga even piesen, anders pis ik mezelf weer onder en loop ik weer de hele dag met een natgezeken broek. De pis loopt al zo wat langs mijn benen.' Jakkes! Gatverdegatver! Moet dat???? Ook hadden we vandaag weer De Tiet op bezoek zoals elke dinsdag en vrijdag. De Tiet is een kleine oude vrouw met twee enorme tieten, van daar ook de bijnaam, die altijd aan de verkeerde kant van de toonbank gaat staan en dan alvast warm bezweet geld in je hand drukt, ongevraagd. Dan verwacht ze ook nog dat je direct koffie voor haar gaat zetten. Ze geeft een verschrikkelijke stem die overal bovenuit komt en door merg en been gaat. Het is te vergelijken met een oude krakende deur uit een horrorfilm, die van iemand heeft leren praten. Eigenlijk deed ze vandaag niets bijzonders, maar ik wilde haar toch even vermeld hebben voor de volledigheid. Toen de hele zaak leeg was besloot collega Corry om voor 20 denkbeeldige klanten sinaasappels te gaan persen. Erg handig voor wanneer de onzichtbare mensen dorst krijgen natuurlijk. Om de laatste 10 minuten van haar werkdag vol te maken besloot ze om met haar handen in haar zakken naar buiten te kijken en daarbij de hele tijd een wezenloze blik vast te houden. Zo wil ze vast later herinnerd worden. Oh ja, we hadden vandaag ook een klant die haar eigen melkcupjes meenam. Eén voor hem en twee voor haar. Waarschijnlijk “magere” koffieroom. Huh? Wat? Dat zijn echt van die mensen die ANWB routes fietsen in de veluwe. Je weet wel, met een stelletjesfiets, allebei dezelfde, maar zij met een verlaagde stang, en een stelletjes regenjas, of nog erger en gele poncho. En dan zij met een picknickmand achterop en hij met een kaarthouder voorop met daarin de kaart van de betreffende fietsroute met historische informatie en foto's. AAAhhhrrgggggg!!! Nou, dit was het even voor vandaag Lief Dagboek. Ik heb nog meer te doen, weet je. wat te doen in het geval van: Leuk ---> doneer scheermessen aan de auteur Niet leuk ---> pb marcel met de vraag om dit topic te verwijderen Bedankt voor het luisteren. Ik ga nog een klein stukje White Collar kijken en mn Oud Bruin opdrinken. Morgen papa-dag, dus weer op tijd uit bed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NepZeb Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Hahaha! Erg leuk. Keep 'm coming. Nou moet ik rennen naar de WC, anders loopt de warme pis me dalijk ZO langs de benen en loop ik de hele dag met een natgezeken broek.....(In de categorie Jakkes!Gatverdergatver! Moet dat????) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Leuk! Dus geen pb's naar Marcel indien je het bovenstaande niet vermakelijk vindt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Dat die mensen jou niet de schuld geven van hun rare gedrag Marco ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Hilarisch verhaaltje Marco... Blijf maar komen met die soort vermakelijke kost! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Dit is gewoonweg schitterend Marco! :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Mooi verhaal! Al nodigt het niet echt uit om ook langs te komen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 30, 2015 Author Share Posted May 30, 2015 Ben je bang om in mn dagboek te komen Eric? Of hou je gewoon niet van raar volk om je heen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Leuk verhaal Marco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Ben je bang om in mn dagboek te komen Eric? Of hou je gewoon niet van raar volk om je heen? Ik vind ergens een broodje eten heerlijk en ontspannen, maar als ik dan bedenk dat iemand iets verderop de WC niet kan vinden, dan wordt het toch minder. That's all Marco! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 30, 2015 Author Share Posted May 30, 2015 Haha! Bij ons - en waarschijnlijk vele andere lunchrooms ook - is de pot vinden voor veel mensen vaak een probleem. Er is zelfs wel eens naast gepoept. Hoe je dat voor elkaar krijgt is mij een raadsel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceekee Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Leuk verhaal! Vooral doorgaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 30, 2015 Author Share Posted May 30, 2015 Dank... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Ja leuk, je hebt een hele leuke manier van schrijven. Ik zie het zo voor me allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Ben je bang om in mn dagboek te komen Eric? Of hou je gewoon niet van raar volk om je heen? Ik vind ergens een broodje eten heerlijk en ontspannen, maar als ik dan bedenk dat iemand iets verderop de WC niet kan vinden, dan wordt het toch minder. That's all Marco! Oei....Eric wordt nerveus Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Mooie 'column' Marco ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 30, 2015 Author Share Posted May 30, 2015 Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 30, 2015 Share Posted May 30, 2015 Wat heb je toch een zwaar leven Marco Maar je dagboek toverde wel een smile op mijn gezicht waarvoor dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 30, 2015 Author Share Posted May 30, 2015 Niet zwaar hoor Maar er zitten wel vreemde dagen tussen, waar ik zelf dan weer de humor van kan inzien Fijn dat je een smile op je gezicht had. Je weet het he, lachen is de beste natuurlijke pijnbestrijding. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carloz Posted May 31, 2015 Share Posted May 31, 2015 Geweldig! Dit gaan we verfilmen Tevens mijn vocabulaire uitgebreid met gefrituurde hamstergleuf. Op naar de 100 pagina's! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 31, 2015 Author Share Posted May 31, 2015 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Mag ik ff wat kwijt in jou Lieve Dagboek [ over rare dingen gesproken !! ] Er loopt sinds Pinksteren een randdebiel bij ons bij de paarden die gewoon het weiland in gaat en mijn pony's loslaat naar een vollere wei met heel eiwitrijk gras maar ook een paard van de buren die vervolgens in een kudde IJslanders terecht komt en ongeveer gelyncht word door de krengen van mij. Die accepteren geen vreemde in hun groep. Het is een buitenlandse jongere man en spreekt slecht engels. Mijn pony;s hebben al 4x los gelopen en blijkt dat die vent regelmatig in mijn wei is. Dus overal schrikdraad opgezet en sloten op de hekken , tilt die mafketel het hele hek uit zijn scharnieren Dus overal blokjes boven gemaakt zodat het het niet meer omhoog kan en maar hopen dat het hem weerhoud om zich met mijn pony's te bemoeien, briefjes neer gehangen dat de pony's ziek worden van te veel gras. Ik heb er een die is insuline resistent en mijn kleine shet heeft al eens een eiwitvergiftiging gehad en een met eczeem die extra jeuk krijgt van eiwitten dan ben je niet blij met zo'n mafketel. Kwam ik vandaag aan stond er een fiets aan mijn hek geparkeerd met het slot een ketting over de ijzeren balk van de omheining en op de stroomdraden hoe dom kan een mens zijn dan geleidt de fiets de stroom naar het hele hek, echt ik word hier zo simpel van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 1, 2015 Author Share Posted June 1, 2015 Politie bellen?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted June 1, 2015 Share Posted June 1, 2015 Ja is al melding gedaan en er is een soort klopjacht op de vent van uit de manege naast mij Maar hoe debiel is iemand ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 3, 2015 Author Share Posted June 3, 2015 Oké oké, vanmiddag of vanavond even denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts