Jump to content

Muziek

Snowmiss
 Share

Recommended Posts

Dit is toch het topic wat over muziek gaat :?:

Stel je bent instrument, geschapen om mensen te plezieren met mooie accoorden en melodieën, en dit wordt erop je geragd dan wens je toch een acute euthanasie :twisted:

Ach Hans, met deze band heb ik 6 cd`s gemaakt, destijds best verkopende band in de Benelux, op Lowlands en soortgelijke festivals gespeeld, MTV, TMF etc., deze topic gaat zeker over muziek maar uit je reactie kan ik alleen maar afleiden dat jij geen instrument machtig bent :lol:

Mijn kopje thee is het niet maar met goed en strak spelen zit het wel snor (!)

Misschien heb ik het gemist maar wat speelde jij hierbij?

Dank je wel Marcel, ik speelde hierbij gitaar, heb ik ook in andere bands gespeeld maar dit was mijn main band..

Stel je bent instrument, geschapen om mensen te plezieren met mooie accoorden en melodieën, en dit wordt erop je geragd dan wens je toch een acute euthanasie :twisted:

Ach Hans, met deze band heb ik 6 cd`s gemaakt, destijds best verkopende band in de Benelux, op Lowlands en soortgelijke festivals gespeeld, MTV, TMF etc., deze topic gaat zeker over muziek maar uit je reactie kan ik alleen maar afleiden dat jij geen instrument machtig bent :lol:

Weet je ik ben opgegroeid met de Symfonische rock en schrok al van de opkomst van Dream Theater. Dubbele bassdrums heel veel noten en voor mij dus veels te hard. Niet meegegaan met de muziek ontwikkeling dus te conservatief om andere stromingen zoals death metal goed te beluisteren en zeker te waarderen. Dus ja dan is het prikkelend om waar je van schrikt minder vleiend te beschrijven. Maar ik neem aan dat enige ironie soms de leukste discussies opleverd. ;)

En ja, is een stem in een band een instrument?

Weet je ik ben opgegroeid met de Symfonische rock en schrok al van de opkomst van Dream Theater. Dubbele bassdrums heel veel noten en voor mij dus veels te hard. Niet meegegaan met de muziek ontwikkeling dus te conservatief om andere stromingen zoals death metal goed te beluisteren en zeker te waarderen. Dus ja dan is het prikkelend om waar je van schrikt minder vleiend te beschrijven. Maar ik neem aan dat enige ironie soms de leukste discussies opleverd. ;)

Ik ben daar ook mee opgegroeid, net zoals jij, ik heb ook Rush diverse malen live gezien, zie aan je profielfoto dat je er fan van bent :-), ik heb er alle muziek van. Dat ik deze muziek gemaakt heb is 1 van mijn muzikale kunnen en waar ik mij lekker on voelde, en trots op de nodige erkenning die ik ervoor gekregen heb.

Is een stem een instrument? In mijn opinie wel, ook al lijkt het in jou oren gebrul, toch is het een zeer speciale techniek die niet voor iedereen is weggelegd.. als voorbeeld, probeer het eens een 60 min en kijken hoe lang je geen stem meer hebt... Dit soort zangers maken er een hele tournee mee vol.. Onderbuik techniek..

Een discussie vind ik ook zeer zeker gezond hoor en zal deze altijd zoveel mogelijk onderbouwd weerleggen, en die indruk had ik gewoon even niet bij je ;)

Sorry wat zei je mijn muziek stond te hard :P :P

Ik ben er niet mee opgegroeid en meerdere mensen hebben me proberen te bekeren, tot op vandaag niet gelukt

Altarman, zalig! Altar blijft samen met pestilence ( met Martin ) en Asphyx 1 van de beste Nederlandse death metal bands ooit!

Thanks kerel, super compliment! :!:

:) graag gedaan!

Ik ben daar ook mee opgegroeid, net zoals jij, ik heb ook Rush diverse malen live gezien, zie aan je profielfoto dat je er fan van bent :-), ik heb er alle muziek van. Dat ik deze muziek gemaakt heb is 1 van mijn muzikale kunnen en waar ik mij lekker on voelde, en trots op de nodige erkenning die ik ervoor gekregen heb.

Is een stem een instrument? In mijn opinie wel, ook al lijkt het in jou oren gebrul, toch is het een zeer speciale techniek die niet voor iedereen is weggelegd.. als voorbeeld, probeer het eens een 60 min en kijken hoe lang je geen stem meer hebt... Dit soort zangers maken er een hele tournee mee vol.. Onderbuik techniek..

Een discussie vind ik ook zeer zeker gezond hoor en zal deze altijd zoveel mogelijk onderbouwd weerleggen, en die indruk had ik gewoon even niet bij je ;)

Oh soms heb ik een reactie die puur als vermaak (wat ik dan als humor beschouw maar dus niet altijd goed valt :oops:),prikkelend en heel af en toe emotioneel gedreven is , dus ik zoek misschien niet in elke reactie naar verdieping daar heb je in dit geval een duidelijk punt.

En gezien de bijval mag je ook trots zijn op het muzikale vlak, en gezien de leeftijd van de heren is daar de constatering dat ik dus echt de laatste 20 jaar muzikaal stil ben blijven staan :cry:

Met die stem bedoelde ik trouwens mezelf vroeger op jouw opmerking of ik een instrument machtig ben, tenslotte is niet iedereen daarvan overtuigd.

Als ik deze techniek nu probeer klink ik hierna waarschijnlijk nog maanden als Geddy Lee :lol:

Hoewel metal mijn kopje thee niet is, heb/had ik wel een sterke hang naar andersoortig kabaal :D

Een paar linkjes van mijn invloeden op dit vlak:

Fugazi:

Unsane:

Big Black:

Barkmarket:

Maak je geen zorgen, ik vind The Beatles nog steeds een van de beste bands ever ;)

Big Black! Beter is er niet! Goed nummer, Kerosene. De prachtige plaat Songs About Fucking behoort tot het beste wat ik ooit gehoord heb. De heer Albini verdient een standbeeld in iedere straat.

De eerste keer dat ik die plaat hoorde wist ik echt even niet wat ik ervan moest vinden. Dat het bijzonder was wat ik hoorde was wel duidelijk. Niet iedereen was het met me eens uiteraard, de meeste school-/klasgenoten snapten echt geen jota van deze muziek :D

Dat verschijnsel ken ik. Bij mij graviteerden de lui die deze muziek wel begrepen als vanzelf naar elkaar, waarbij het erg grappig was dat ALLE "afwijkende" muzieksmaken dus samen kwamen: metal, punk, industrial, new wave en alles waar ik geen naam voor heb.

Oh, ja, en destijds was ik ook helemaal gek van Sonic Youth. Dissonant als de pest, alternatieve stemmingen, noise. Dat kon ook op niet al teveel begrip rekenen. Later zijn ze toch aardig doorgebroken en wat meer mainstream geworden

Zonde eigenlijk. Na Sister, misschien Goo, hadden ze mogen stoppen van me. Toen ik SY voor het eerst hoorde, ten tijde van Evol denk ik, was dat wel een openbaring trouwens. Niet zo'n grote als Neubauten en Foetus en Nurse with Wound, en niet zo'n grote als veel later Skullflower, maar wel een openbaring.