Jump to content

Muziek

Snowmiss
 Share

Recommended Posts

Dan heb ik iets niet begrepen. Net stukje via YouTube geluisterd, dat vond ik echt opwindend.

Als het goed is heb ik gelinkt naar een optreden wat hawkwind in '72 gaf voor de bbc. Dat is drijvende muziek, maar niet agressief makend. Althans, mij maakt het dat niet. Maar drijvend, dat is niet erg. Dat is zelfs als je stilstaat in de file goed te doen.

Wel ben ik oprecht blij, Harkos, dat je daadwerkelijk de moeite neemt te luisteren naar wat ik zo aanbied. Ook al vind je het niks, wat goed mogelijk is, weet je dan tenminste waarom. Word zeer gewaardeerd.

Is dat die documentaire waarin Lemmy oa tank rijdt, tussen Beatles platen snuffelt en veel troosteloos voor zich uitkijkt in een trieste bar? Zo ja: daar heb ik me kosteloos mee vermaakt. Wat een leven. Alhoewel het nu toch wel snel bergafwaarts gaat. Wat niet zo gek Is als je de 70 al haalt na een leven vol drank, speed en heel erg veel roken.

Die inderdaad. Waarin hij uitlegt waarom hij geen vrouw heeft: (ik parafraseer) "Als je een vrouw hebt kun je niet touren. Maar: als je geluk hebt duurt sex een half uur. Een optreden duurt anderhalf uur. Dat is dus een makkelijke keus."

De daaropvolgende tien minuten gemist door het lachen.

Dit is ook niet mijn alledaagse muziek hoor Hans. :)

Normaal speelt er hier EBM of zit ik mee te brullen met jaren 80 en 90 thrash metal, death metal of hardcore. :P

Ik herken hierin de muziekkeuze van mijn zonen, ja ja scheren bindt ons maar op dit gebied bemerk ik een generatiekloof.

In mijn welkom topic is mijn muziekvoorkeur al uitgebreid aan bod gekomen,en met Gusto in de buurt ben ik heel voorzichtig geworden :roll:

Maar vooruit nog een keer: RUSH, Triumph, Yes, Symfonische rock in de breedte en de gitaargoden Joe Satrani, Steve Vai en Steve Hackett. Waarbij vermeld dat Rick Emmett van Triumph ook in dit rijtje thuis hoort.

En nu maar weer bukken :lol:

Voor mij hoef je niet bang te zijn, ik heb een erg brede muziek-smaak (van 1500 tot gister).

en bij gitaargoden denk ik aan Julian Bream, Andres Segovia en Narciso Yepes. :lol:

Curieuzerwijze was ik vroeger, in de tijden dat ik Voivod zag in Scum in Katwijk (kolere-end fietsen van waar ik toen woonde), de enige in de zaal met kort haar.

Wat leuk dat je die bands ook kent, Scum heb ik vroeger met mijn band nog wel eens gespeeld

Steve Vai. Leuke dingen gedaan bij Zappa. Die 's mans slaapkamervoorkeuren prompt vereeuwigd heeft.

Ik moet hierbij aantekenen dat ik dan doel op zijn solo activiteiten en niet zozeer op zijn dienstverbanden bij Zappa, whitesnake etc.

Leuk om namen als Ozric Tentacles, Hawkwind en Voivod in dit draadje tegen te komen. In mijn vriendenkring was ik vaak de enige die 'vage' bandjes kende. Iemand bekend met The Celibate Rifles of The Jesus and Mary Chain?

Celibate Rifles was ik nooit zo'n fan van. Jesus and Marychain heeft een zomer lang veel tijd op mijn draaitafel doorgebracht, om beurten met een EP van Fetus Productions (niet te verwarren met de diverse Foetus varianten waar het los van staat. Trouwens ook veelvuldig geweldig, de uitingen van meneer Thirlwell).

Ozric Tentacles (en ook Gong trouwens) wordt in éen adem met Hawkwind genoemd omdat ze allen to de "Spacerock" behoren. Het probleem natuurlijk is dat ook Sun Ra en ook (zeer zeker ook!) Chrome daartoe behoren. Het genre, met andere woorden, is nogal breed en Hawkwind is een van de bekendere exponenten ervan. Dat wat ik van Ozric Tentacles ken heeft me toentertijd niet overtuigd, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat dat al lang geleden is en het me eigenlijk niet meer zo bij staat.

Dan heb ik iets niet begrepen. Net stukje via YouTube geluisterd, dat vond ik echt opwindend.

Als het goed is heb ik gelinkt naar een optreden wat hawkwind in '72 gaf voor de bbc. Dat is drijvende muziek, maar niet agressief makend. Althans, mij maakt het dat niet. Maar drijvend, dat is niet erg. Dat is zelfs als je stilstaat in de file goed te doen.

Wel ben ik oprecht blij, Harkos, dat je daadwerkelijk de moeite neemt te luisteren naar wat ik zo aanbied. Ook al vind je het niks, wat goed mogelijk is, weet je dan tenminste waarom. Word zeer gewaardeerd.

Als ik een mening verkondig, moet ik wel een beetje serieus met de materie omgaan. Dus eerst luisteren en dan praten. Overigens ben ik Hawkwind Coded Languages-Live 1982 aan het ophalen, om er binnenkort nog eens met verstand naar te luisteren.

Nou zal ik die ook nog proberen, maar net stukje geluisterd van Hawkwind Coded Languages-Live 1982. Moet eerst even wachten, tot ik het pand voor mezelf heb, want anders ben ik bang, dat mijn vrouw mijn zeepjes verwijdert en me verbied nog langer op dit forum te vertoeven. Nou houd ik van Science Fiction, maar tot nu toe lijkt dit zware kost.

:P Tja mijn muziek... Metal (meerdere soorten) ik ga ook vaak naar optredens van deze bands als ze in Nederland zijn.

The Amity Affliction

(ok de screams zijn hier wel soort van lachwekkend)

Parkway drive

Defiler

My Dear Addiction

Ik kan zo nog wel even doorgaan :P

:P Tja mijn muziek... Metal (meerdere soorten) ik ga ook vaak naar optredens van deze bands als ze in Nederland zijn.

The Amity Affliction

(ok de screams zijn hier wel soort van lachwekkend)

Parkway drive

Defiler

My Dear Addiction

Ik kan zo nog wel even doorgaan :P

Parkway drive!