Jump to content

Ingroeiende baardharen

Roke

Recommended Posts

Kent hier iemand een product dat zijn deugdelijkheid al bewezen heeft om van die ingroeiende haren af te komen?

Ik probeer op alles te letten maar geraak niet van dit probleem af!

Omdat hier liefhebbers van het klassieke scheren zitten hoop ik hier een eerlijk antwoord op te krijgen.

Op die verkoop site's hebben ze toch allemaal het nieuwste en het beste.

Dank bij voorbaat.

Volgens mij is klassiek scheren een van de beste remedies tegen ingroeiende baardharen. Met de mach3 en voorlopers had ik die om de haverklap, met open mes nooit meer eigenlijk.

Klopt efsk!

Met mach bagger had ik regelmatig last van ingegroeide bij mijn adamsappel.

Daar heb ik met het klassiekscheren. Krabber als open mes en tegen de richting in, geen last meer gehad van ingegroeide haren!

Dat is ook mijn ervaring. Ik weet niet meer hoe lang het duurde na het overstappen voor ik van het probleem af was. Waarschijnlijk enkele weken; de tijd die ik nodig had voor de juiste techniek, en mijn huid om te wennen aan het "nieuwe" scheren.

Kent hier iemand een product dat zijn deugdelijkheid al bewezen heeft om van die ingroeiende haren af te komen?

Ik probeer op alles te letten maar geraak niet van dit probleem af!

Omdat hier liefhebbers van het klassieke scheren zitten hoop ik hier een eerlijk antwoord op te krijgen.

Op die verkoop site's hebben ze toch allemaal het nieuwste en het beste.

Dank bij voorbaat.

Niet meer tegen de baardgroei in scheren helpt nog het beste. En met een open mes scheren.

• 1 month later...

Ik loop een ingegroeide haar af en toe op. Ondanks open mes en DE scheren. Ik koop bij De Tuinen een klein flesje tea tree oil. Met een wattenstaafje tip ik het plekje goed aan. Zeker vlak voor he slapen gaan. Bij mij verkort het de ellende

Volgens mij is klassiek scheren een van de beste remedies tegen ingroeiende baardharen. Met de mach3 en voorlopers had ik die om de haverklap, met open mes nooit meer eigenlijk.

Ik sluit mij hierbij aan. Met Open Mes (ik heb geen ervaring met de DE), niet of nauwelijks ellende gehad, geen scheerpuistjes, geen ingroeiende haren, geen scheerbrand. Meer niet dan nauwelijks. Overigenbs

• 2 weeks later...

Even een tip hier, ik was voorheen altijd aan het scheren met Gilette mesjes enz, maar merkte dat ik steeds meer ingegroeide baardharen kreeg en dus een steeds onrustigere huid. Nu sinds een tijdje het ouderwetse maar tegenwoordig ook weer hippe scheren met een shavette open scheermes opgepakt. Een scheermes aangeschaft ... Goed voor de hygiene en dus ook geen gedoe met het scherp houden van je mes. Het voordeel hieraan vind ik vooral doordat je maar met 1 mesje scheert en niet 5 op een rij zoals in de messen van Gilette enz is dat je minder irritatie krijgt door dat er niet zoveel mesjes over je huid krassen. Ik heb hierdoor echt een betere huid gekregen en toch lekker glad geschoren. Daarnaast is het ook wel een stoer en echt mannen ding jezelf met zo een mes scheren!

Het vraagt wat oefening en geduld maar na een aantal keer heb je het al snel onder de knie. Echt een aanrader vind ik!

[mod=marzman]Link verwijderd[/mod]

Wellicht is het het niet, maar je eerste twee berichten laten zich lezen als rechtstreeks gekopieerd uit een reclamefolder. Maar goed, ik lees graag je voorstelpost in het welkomsgedeelte :-)

Dan moet ik misschien maar werk van maken en solliciteren als teks schrijver als ik zo professioneel over kom haha maar je ziet me er wel verschijnen ;)

Welkom Thijs 8-)

Een shavette is geen open scheermes. Los daarvan riekt je bericht erg als een reclametekst.

• 3 weeks later...
  • 2 months later...

Als er 1 kampioen ingegroeide baardharen was, dan ben ik het wel.

Ik ben ben die Gillette rommel afgestapt en ik ben DE gaan scheren. toen was het meteen al een stuk minder.

sinds ik met open mes scheer is het nog minder geworden en ik ben er erg tevreden mee.

• 4 months later...