Jump to content

Gebruik jij een pre-shave ?  

56 members have voted

1. 1. Gebruik jij een pre-shave ?

• Ja, bij iedere scheerbeurt
      17
    • Ja, soms
      23
    • Nee, helemaal niet nodig
      16

Recommended Posts

Posted

Ik gebruik weleens Proraso, T&H olie of GFT skinfood. Meer omdat t kan eigenlijk :)

Echt veel verschil merk ik niet.

Wat voor mij wel goed werkt is het gezicht wassen met een preshave zeep van proraso, maakt mijn baardharen goed zacht.

Douchen werkt voor mij trouwens niet goed. Het lijkt of de huid op mijn gezicht te week en meer doorbloed wordt. Zorgt er iig voor dat ik sneller wondjes en irritatie krijg.

Posted
Ik gebruik weleens Proraso, T&H olie of GFT skinfood. Meer omdat t kan eigenlijk :)

Echt veel verschil merk ik niet.

Wat voor mij wel goed werkt is het gezicht wassen met een preshave zeep van proraso, maakt mijn baardharen goed zacht.

Douchen werkt voor mij trouwens niet goed. Het lijkt of de huid op mijn gezicht te week en meer doorbloed wordt. Zorgt er iig voor dat ik sneller wondjes en irritatie krijg.

Kan goed ja. Wat namelijk goed is voor je haar is lang niet altijd goed voor je huid. Je baard mag dan nat en warm worden van een goede douche je huid droogt alleen maar uit. Zeker als je van jezelf al een droge huid hebt kan ik me voorstellen dat een lange warme douche voor je huid niet veel goeds doet.

Posted

Ik heb ook eens opgelet bij een verschil in scheerbeurt na het douchen of gewoon voor het douchen.

Na het douchen is de huid erg zacht en scheer ik mij erg makkelijk maar! wel met wat snijwondjes links en rechts, wel super glad. Mijn huid is na het douchen merkbaar zachter. Tijdens een scheerbeurt voor het douchen de huid natgemaakt met een warme natte doek en merkte dat mijn baardharen iets stugger zijn dan na het douchen maar het scheerresultaat is hetzelfde maar wel zonder wondjes en ook gewoon super glad. Denk wel dat het DE mesje iets sneller slijt omdat de baardharen wat stugger zijn. Mijn voorkeur is lekker scheren voor! het douchen. Merkbaar minder last van snijwondjes dus.

• 3 weeks later...
Posted

Afgelopen zomer een potje Proraso preshave gekocht in Italie. Sinds afgelopen week gebruik ik het. Scheerschuim schuimt wel erg snel nu bij het face latheren :)

Geen idee hoe je een preshave hoort te gebruiken. Maar ik smeer het op mn gezicht en leg dan een hete doek eroverheen. Kyle's prep, maar dan met preshave.

Posted

@pkrussel

de gebruiksaanwijzing zit bij het potje... ;)

opsmeren en daarna gewoon zeep aanbrengen.

Wat betreft de kyle's prep, dat is toch gewoon niets anders dan een barbiersprep waar een of andere leipo zn eigen naam aan gegeven heeft?

latheren, hete doek, opnieuw latheren en daarna scheren toch?

Posted
@pkrussel

de gebruiksaanwijzing zit bij het potje... ;)

opsmeren en daarna gewoon zeep aanbrengen.

Wat betreft de kyle's prep, dat is toch gewoon niets anders dan een barbiersprep waar een of andere leipo zn eigen naam aan gegeven heeft?

latheren, hete doek, opnieuw latheren en daarna scheren toch?

Mijn verpakking had geen gebruiksaanwijzing :)

En dat is idd Kyles prep.

Posted

vaag, bij mijn potje kreeg ik een gebruiksaanwijzing.

maar goed, de gehele gebruiksaanwijzing hb je net van me gekregen, meer stond er nl niet in :)

Posted

De Pre shave gebruik ik tegenwoordig ook regelmatig. Net nog 2 potjes van TFS besteld de Bergamotto Nerolli . Ik doe altijd eerst de huid natmaken met een warme vochtige doek een minuut zeg maar dan daarna de Pre shave erop en dan de scheerscheep aanmaken en opkloppen die handel en dan hop op ut bekkie smeren en snijden maar met het mes.

Posted
Ik lees genoeg voors en tegens maar mijn pre-shave is onderweg..ik ga het proberen en ben benieuwd ;)

Had gisteren de Edwin Jagger pre-shave binnen, samen met een tube scheerzeep van hetzelfde merk, en ik ben zéér tevreden :D

Had een dag ervoor al een nieuw Shark (chrome super) mesje in gebruik genomen waar ik ook al tevreden over was, en deze combinatie lijkt voor mij te werken. Geen wondjes (al is dat natuurlijk ook afhankelijk van je skills..), geen irritatie en/of razor-burn en smooth 8-)

Er zijn genoeg voor- en tegenstanders van pre-shave producten maar voorlopig ben ik een voorstander ;)

Posted

Ik val Marzman bij. Zoals van oudsher door de Figaro's gedaan komt het er op neer dat de baardharen voor het scheren zoveel mogelijk vocht hebben opgenomen. Dat lukt het beste als de stoppels zijn ontvet. Ik was mijn gezicht met water zo warm dat mijn handen het net kunnen verdragen (het is opmerkelijk dat je gezicht meer hitte kan verdragen dan je handen!) met gebruikmaking van gewone zeep. Ik laat na stevig masseren de zeepschuim op het gezicht zitten en maak van de pauze gebruik om mijn straight te stroppen. Daarna zorg ik voor een kwast "geladen" met zoveel zeep dat hij zwaar aanvoelt en vervolgens spoel ik mijn gezicht af met water zo heet dat het net wordt verdragen. Onmiddellijk daarna inzepen gedurende een a twee minuten met penseelstreken (dan breken de haren van je badger niet af en gaat hij jaren mee).

Als je voor het inzepen echt relaxed bent en alle tijd neemt vraag dan je partner de magnetron aan te zetten waarin je tevoren een niet druipend natte opgerolde schone keukenhanddoek hebt gelegd en wanneer dat ding bloedheet is met een houten pollepel o.i.d. achter je aan slepen naar de badkamer of zelf ophalen. Zodra je de handdoek met de handen kunt aanpakken, dubbelvouwen en je gezicht ermee bedekken. Ga op het badkamerkrukje zitten en mediteer een minuut of vijf met gesloten ogen. Daarna het zeepritueel en - heel piano en totaal geen haast of pressie - 2 passes en je bent vervolgens geschoren alsof je een bezoek hebt gebracht aan die Figaro op dat pleintje in Verona! Denk erom dat je huid heel zacht en kwetsbaar is na deze behandeling. Trek deze overal waar het mes de huid raakt heel strak.

Groet,

Joost

Posted

Heren,

Die bloedhete handdoek heb ik niet verzonnen. Daar waar de straight weer in ere is hersteld komt deze ook weer te voorschijn. In Italie is er zelfs een soort kacheltje voor. Dat we hier ten lande vroeger ook hadden. Zie ook http://newyorkbarbershop.nl/"

groet,

Joost

PS. Deze zaak is gesitueerd te Rotterdam. Zuiderpier, Hotel New York

Posted

dat geloof ik best, maar een warme handoek lijkt me gezonder voor je huid dan "zo heet dat het net te verdragen is".

iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk, maar ik zou je niet aanraden om dit dagelijks te doen.