Jump to content

Gebruik jij een pre-shave ?  

56 members have voted

1. 1. Gebruik jij een pre-shave ?

• Ja, bij iedere scheerbeurt
      17
    • Ja, soms
      23
    • Nee, helemaal niet nodig
      16

Recommended Posts

Posted (edited)

Ik heb lang de Proraso pre-shave gebruikt.

Tot ik een keer de test deed: één week lang één kant van het gezicht met, de andere kant zonder pre-shave. Conclusie: geen enkel verschil te merken dus gebruik ik het niet meer.

Ik denk dat het enkel nuttig kan zijn als je je voor de rest niet goed voorbereid.

Edited by Guest
Posted

ik heb vandaag voor het eerst zelf de proraso preshave gebruikt, kan nog niet echt zeggen of het veel doet. de substantie deed me qua structuur, smeerbaarheid en gevoel (behalve dat "branderige”) heel sterk denken aan Bartex snelscheercreme.

Posted

Wat zou het voordeel zijn van een preshave boven je gezicht wassen met warm water en zeep?

Omdat ik het schuim op mijn gezicht opmaak, heb ik het idee dat mijn stoppels sowieso wel lang genoeg nat zijn wanneer ik begin met scheren, of ik nu een douche heb genomen of niet.

Posted
Wat zou het voordeel zijn van een preshave boven je gezicht wassen met warm water en zeep?

Omdat ik het schuim op mijn gezicht opmaak, heb ik het idee dat mijn stoppels sowieso wel lang genoeg nat zijn wanneer ik begin met scheren, of ik nu een douche heb genomen of niet.

Als je er een op oliebasis neemt kan het ook je huid wat gladder maken zodat het mes er wat soepeler overheen glijdt. Met een DE nooit overwogen maar nu ik een straight heb ga ik toch eens iets olie achtigs proberen vooraf.

Posted

Als je olie op je baardharen smeert dan nemen die haren toch geen water meer op? En als je daarna met zeep eroverheen gaat dan reageert die zeep toch met die olie waardoor het niet meer goed schuimt?

Wat mis ik hier nou want ik snap er helemaal niets meer van?

Misschien ben ik ouderwets maar ik heb altijd gedacht/gevonden dat het goed natmaken en borstelen met de kwast en zeep de baardharen afdoende prepareerde om netjes en makkelijk af te scheren.

Posted

Zo heb ik het ook geleerd inderdaad. Preshave was volgens mij iets wat voor elektrisch scheren werd gebruikt?

Posted
Als je olie op je baardharen smeert dan nemen die haren toch geen water meer op? En als je daarna met zeep eroverheen gaat dan reageert die zeep toch met die olie waardoor het niet meer goed schuimt?

Ik vind ook dat het moeilijker is om goed schuim te maken op je gezicht na het gebruik ervan. Het maakt ook een kleverige boel die bij het gebruik van een krabbertje dit sneller verstopt. En toch zijn er genoeg mensen die er bij zweren.

Posted

Ik vind ook dat het moeilijker is om goed schuim te maken op je gezicht na het gebruik ervan. Het maakt ook een kleverige boel die bij het gebruik van een krabbertje dit sneller verstopt. En toch zijn er genoeg mensen die er bij zweren.

Bij sommige mensen zakt hun lather direkt in inderdaad. Ik zou het ook niet met een krabber proberen hoor. Alleen met een straight.

Ga het gewoon eens doen :P Proberen gaat niemand dood van.

Posted

Als je lather verdwijnt na het gebruik van een preshave olie, heb je simpelweg teveel olie gebruikt.

Preshave olie heb je maar 3-4 druppels van nodig. Omdat het olie is, smeert het heel makkelijk uit over je gezicht.

Gezicht beetje vochtig maken, 3-4 druppels verdelen over je handen en over het gedeelte wat je wilt scheren.

Posted
Ga het gewoon eens doen :P Proberen gaat niemand dood van.

Voor wie momenteel een probleem heeft (irritatie, niet glad genoeg scheren) is het inderdaad zeker de moeite waard om te experimenteren. Baat het niet, het schaadt ook niet.

Posted

Als aanvulling; ik las op de UK Shaving Room dat druivenpit-olie heel geschikt zou zijn als pre-shave olie. Laten we daar nou net een flesje van in huis hebben.

Vanmorgen heb ik voor het scheren een paar druppeltjes op mijn gezicht uitgewreven. Voor mij was het inderdaad een kwestie van "het baat niet, maar het schaadt ook niet". Misschien dat mijn mesje iets soepeler over de huid ging, maar dat kan net zo goed verbeelding (of wishful thinking) zijn. Het scheerresultaat was net zo goed als anders, en ik heb niet het idee dat het nu gladder is. Voor mij maakte het dus geen enkel verschil. Als je van nature een erg droge huid hebt, zou het wel kunnen schelen volgens mij.

Posted

Ik heb vanmorgen een bus Scheergel als preshave gebruikt (een hele goedkope, MAX met Aloe Vera, maar hij ruikt best goed en ik vond die best fijn voor ik overstapte op zepen en cremes). Gewoon een beetje nat maken en uitsmeren en daarna mijn spulletjes klaar zetten, kwast weken enzo. Werkte ook prima eigenlijk, en dat bij een baard van bijna een week (misschien was het zelfs een week).

Posted
Ik heb vanmorgen een bus Scheergel als preshave gebruikt (een hele goedkope, MAX met Aloe Vera, maar hij ruikt best goed en ik vond die best fijn voor ik overstapte op zepen en cremes).

Zitten in scheergel niet allerlei kunstmatige haarweekmiddelen? Ik denk dat ik dan liever voor een meer standaard scheerolie zou kiezen. Een mix van amandelolie en druivenpitolie (evt. met een beetje olijfolie en een geurtje) zou het ook goed moeten doen.

Maar met mijn huid geloof ik niet dat ik baat heb bij een preshave olie; meer bij een goede aftershave.

Posted
Geen idee of dat zo is. Ook niet of dat erg trouwens ;)

Ik heb één keer een bus scheergel gekocht, op een zakenreis, omdat ik mijn scheerzeep vergeten was. Ik vond het verschrikkelijk spul, en het lijkt me ook een stuk onvriendelijker voor je huid dan b.v. een goede huidvriendelijke olie.

Het was zooi met menthol, en dat kan ook deel van het probleem geweest zijn; daar lijk ik niet goed tegen te kunnen.

Posted

ik heb ook wel eens gillette schuim gebruikt als preshave, maar ook een beetje omdat ik die stiekum zo lekker vind ruiken :)

Het gaat om de zwart/groene sensitive bus.

Voor de mensen die het kennen; het doet sterk denken aan Bel Ami van Hermes.

Posted

als ik een preshave middel gebruik dan gebruik ik bartex 13 snelscheercreme,even inlaten werken en ondertussen de straight stroppen en daarna de toobs sandelwood facelatheren.

en soms ook wel eens alleen de bartex 13.

olie heb ik wel eens gebruikt maar dan gaat het facelatheren een stuk lastiger.

als ik bartex 13 gebruik kun je na de eerste pas je vinger natmaken en die over je gezicht wrijven en kun je de details die nog niet glad zijn nog een keer scheren.

het zij met een de krabber of een straight.

meestal gebruik ik een straight en scheer me super glad zonder noemenswaardige huid irritatie.

na het scheren aluin even laten inwerken,afspoelen,droogmaken en de huid insmeren met clarins afthershave balsem.

gr antonius

Posted

De Proraso preshave die ik heb lijkt als 2 druppels water op de bartex, behalve de geur natuurlijk. In het vervolg koop ik ook denk ik voor die paar eurie een grote pot bartex ipv een klein potje preshave voor een 10tje....

Posted

Even onder de douche of na een lang heet bad.

Maar meestal niets buiten een washandje met heet water

Posted

Heb de Proraso pre shave groen en wit staan en gebruik ze af en toe eens. Heeft het toegevoegde waarde ? nee ik denk het niet, ik merk geen verschil met een goede warme douche en daarna scheren of de pre shave. Heb zelf een tijdje geleden zelf een pre shave in elkaar geflanst van wonderolie en een geconcentreerde citrus olie maar het is bij mij snel richting vuilnisbak gegaan, je mes loopt snel vol met die olie zooi, ik vind het helemaal niks.

Posted

Heel vroeger, toen ik begon met scheren adviseerden ze mij om een pre-shave te gebruiken. Ik weet niet meer waarom, en ook niet wat voor spul het was. Maar ik ben er volgens mij toen snel weer mee gestopt. Een jaartje of wat geleden kreeg ik een potje Proraso groen cadeau. Dat heb ik toen een paar keer gebruikt maar het potje is toen al weer snel achter in de kast beland. Toen ik vorige week voor het eerst met het open mes aan de gang ging dacht ik; "Laat ik m'n baardharen eens goed voorbereiden" en heb de pot weer tevoorschijn gehaald. Het is in ieder geval lekker fris. Maar of het iets toevoegt weet ik nog niet. Ik ben bang dat het potje binnenkort weer op de achtergrond raakt.

Posted
Heel vroeger, toen ik begon met scheren adviseerden ze mij om een pre-shave te gebruiken. Ik weet niet meer waarom, en ook niet wat voor spul het was. Maar ik ben er volgens mij toen snel weer mee gestopt. Een jaartje of wat geleden kreeg ik een potje Proraso groen cadeau. Dat heb ik toen een paar keer gebruikt maar het potje is toen al weer snel achter in de kast beland. Toen ik vorige week voor het eerst met het open mes aan de gang ging dacht ik; "Laat ik m'n baardharen eens goed voorbereiden" en heb de pot weer tevoorschijn gehaald. Het is in ieder geval lekker fris. Maar of het iets toevoegt weet ik nog niet. Ik ben bang dat het potje binnenkort weer op de achtergrond raakt.

Dat het lekker fris is dat is weer zeker waar! vooral in de warme zomermaanden.

Ik gebruik het ook af en toe maar puur voor de frisheid. Als je gelijk scheert als je uit je bed stapt is er wel een garantie dat je gelijk lekker wakker bent door de aanwezige menthol! :D

• 2 weeks later...
Posted

Ik gebruik sinds een paar dagen de pre-shave van Proraso. Had die pot al langer staan (voor meer dan de helft leeg), maar gebruikte hem eigenlijk als aftershave. Ben wel te spreken over het effect, lekker verkoelend en je wordt meteen wakker. Voor mijn gevoel scheert het ook gladder.

Posted

De Proraso pre shave vind ik als aftershave minder geschikt, dikke crème die niet snel intrekt en plakkerig blijft aanvoelen. Vind het meer geschikt om als eerste laagje op de huid te smeren en dan de kwast met scheerschuim erover.