Jump to content

Pre-shave gebruiken?

Shave and More

Gebruik jij een pre-shave ?  

56 members have voted

1. 1. Gebruik jij een pre-shave ?

• Ja, bij iedere scheerbeurt
      17
    • Ja, soms
      23
    • Nee, helemaal niet nodig
      16

Recommended Posts

Niet nodig, ik douche me altijd voor het scheren. Een paar keer per jaar, 2 a 3x, gebruik ik wat 3P prep waar ik ooit een sample van heb gekregen. Dat potje van 15ml heb ik al bijna 2 jaar, dat zegt genoeg lijkt me :D

Ik gebruik af en toe Proraso pre shave.

Of het echt effect heeft weet ik niet maar ik vind de combinatie van de pre-shave van Proraso samen met Proraso-groen nu eenmaal super.

Zeker met dit warme weer.

Ik gebruik het normaal niet. Vanmorgen even de Proraso pre-shave gebruikt voor de Palmolive menthol. Phew, dat is wel extra fris en extra lekker. Maar echt helpen bij het scheren doet het volgens mij niet als je je ook gedoucht hebt.

Vandaag speciale preshave gebruikt van Dermologica. Eerste indruk, prima. Hoewel ik ook een nieuwe scheercrème gebruikt heb wat uiteraard ook meetelt, moet ik zeggen dat deze preshave iig geen negatief effect heeft gehad. Tijdens het scheren was de huid wat rustiger, en gleed het mes wat vloeiender.

Maar zoals gezegd, ook een nieuwe zeep.

Ik snap dat hele preshave gedoe niet, men wil zich lekker ouderwets scheren zoals grootvader dat ook deed met zeep en kwast en een open mes of een dubbelzijdig krabbertje en dan moet er ineens preshave gebruikt worden, alsof grootvader dat ook deed en nodig had...

Even douchen voor het scheren maakt de haren inderdaad wel lekker zacht maar soms scheer ik veel later pas als ik er lekker de tijd voor kan nemen en even wassen met water en zeep en daarna goed met de kwast masseren met goede scheerzeep en even laten intrekken bijvoorbeeld door na het inzepen pas het mes te stroppen en dan te scheren werkt uitstekend en als het mes maar scherp genoeg is gaat het er als boter doorheen. Met de huidige warmte gebruik ik overigens het liefst lekker koud water, werkt net zo goed en geeft beduidend minder snel irritatie.

Misschien mis ik wat maar ik vind het -zonder het geprobeerd te hebben- een beetje een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Maar als iemand het prettig vind en er baat bij denkt te hebben, gewoon doen!!!

Vroeger, voordat met middeltjes hadden, gebruikten ze warm water of een hete handdoek.

Als je die stap overslaat (niet gebruikt) dan zou je toch een 'cosmetisch' middeltje kunnen gebruiken als pre shave ipv zo'n handdoek?

Principe blijft hetzelfde (dus ook wat je voorouders deden) alleen het middel is tegenwoordig anders.

Je gezicht wassen van tevoren is eigenlijk ook een soort van 'pre shave', niet letterlijk een product, maar wel een handeling vóór het daadwerkelijke scheren.

Beetje makkelijk om te roepen dat het een oplossing is voor een probleem dat "niet bestaat". Dat jij er geen baat bij hebt zegt helemaal niets over de rest van de scheerders. Blijkbaar heb jij dan baardgroei die eenvoudig soepel te krijgen is, maar er zijn nu eenmaal mensen met anderen haren en een andere huid. Prima dat jij het niet nodig hebt, maar ik vind het vreemd om dan te roepen dat het voor iedereen onzinnig zou zijn :)

Ik zeg niet dat het altijd onzinnig is maar als ik eerst een douche neem of mijn gezicht was met water en zeep en dan goed de scheerzeep met de kwast op de huid in masseer dan gaat het prima.

Even natmaken en snel inzepen gaat ook met een scherp mes niet helemaal goed, het gaat erom dat de haren genoeg gehydrateerd zijn om zacht te worden, daar heb ik geen extra product voor nodig, als iemand er wel baat bij heeft of het prettig vind; gewoon doen.

Ik gebruik (vrijwel) altijd de Proraso sensitive; ik kan niet tegen eucalyptus en bovendien vind ik die menthol/eucalyptus geur storend bij die van mijn scheerzeep. In mijn beleving is het verschil groot tussen wel of niet gebruiken (wat mijn opa daar ook van zou vinden... ;) ) maar als je al een douche neemt voor het scheren voegt een pre-shave niets toe; je kunt je haren niet hydrateren nadat je het al gedaan hebt natuurlijk.

Waarom wel een pre-shave en geen douche voor het scheren voor mij? Mijn huid neemt daarvoor teveel water op met als gevolg dat ik weliswaar na het douchen in no-time een perfecte bbs heb maar dat 2 uur later de stoppels alweer duidelijk voelbaar zijn als mijn huid het overtollige water weer kwijt is. Voor mij is een pre-shave de perfecte voorbereiding op een goede scheerbeurt. Al jaren!