Jump to content

Houdbaarheid van scheerzeep of creme

Jeff Green

Recommended Posts

Ik vraag mij af of er een houdbaarheids datum is voor scheerzeep of creme.

Of hebben jullie slechte ervaringen met creme`s en zeep die al wat langer in de kast staan, ben nl. van plan om een ander merk erbij te kopen (TFH) en vraag mij natuurlijk af of de andere scheerzeep wel bewaard kan worden.

Merk zelf geen verschil met de Acqua di Parma Collezione Barbiere want die heb ik inmiddels al meer dan een jaar en er zit naar mijn mening geen verschil in.

Maar ben wel benieuwd naar jullie mening hierover.

Met cremes weet ik niet. En denk dat sommige croaps door de tijd heen een beetje uit kunnen drogen.

Maar als je soms ook lees, bijvoorbeeld de Thomas scheerstick die Frog aanbood. De Thomas scheerstick van ergens uit de jaren 60 nog steeds goed schuim en de geur nog vrij komt.

Misschien heeft het ook wel te maken met bepaalde ingrediënten die er in zitten zoals parabenen en EDTA.

Maar over het algemeen kan je harde zepen redelijk lang bewaren. Mits droog en donker opgeslagen.

Maar over het algemeen kan je harde zepen redelijk lang bewaren. Mits droog en donker opgeslagen.

Ik heb zo'n donker bruin vermoeden dat de meeste leden hier, wel meer dan 2 zepen hebben... ;)

En 'n dagje na gebruik, het deksel op 'n kiertje laten staan, kan het water verdampen.

Guest Gusto

Ach, een paar meer. ;)

Maar ik merk nog niet, dat ze achteruit gaan in kwaliteit.

Ja, natuurlijk. Anders liggen ze ook maar bij de dealer.

Kan je ze toch beter bij je eigen hebben liggen [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Trouwens de klar kabinett heb ik thuis geraspt en in een open kommetje gedrukt.

Staat gewoon open en droog. Als ik na twee weken weer thuis ben, doet ie altijd wat die moet doen. Rozengeurtjes verspreiden en dikke schuim maken.

Heb inmiddels denk ik 6 jaar oude Cella, die het prima doet, maar de geur wel wat van is verdwenen. Laat zeep nooit open staan en ook niet drogen. Als ik soms te veel en dik schuim heb, doe ik het terug bij de zeep en gebruik het gewoon weer. Merk nooit iets van achteruitgang. Gezien mijn voorraad komen de meeste zepen zo'n 12 keer per jaar tot inzet.

Dat drogen lijkt me bijzonder overbodig, als de zeep iets zachter wordt door eventueel wat water opname, maar je gaat er toch ook niet met een kletsnatte kwast over (?), gaat het laden de volgende keer ook wat vlotter.

Gewoon verzamelen, kopen, krijgen en genieten.