Jump to content

Nieuwe scheerkwast - varken of das?

Ozzy

Recommended Posts

Vandaag is het handvat van mijn DVH scheerkwast uit elkaar gevallen. Ik heb hem teruggelijmd, maar ik vind het een mooi signaal om eens op zoek te gaan naar iets beters. Er is alleen zo veel te koop dat ik door de bomen het bos niet zie. Daar komt nog eens bij dat er over de meeste kwasten niet veel meer informatie te vinden is dan hoe ze er uit zien. Als je geluk hebt vindt je misschien nog een subjectieve beschrijving van de kwast.

Dus dan maar hier vragen. Ik ben op zoek naar een nieuwe kwast. Mijn voornaamste eisen zijn dat hij zacht aanvoelt op het gezicht en dat hij geschikt is voor een bowl lather. Mijn budget is ongeveer 20 euro in het geval van een varkenskwast. Voor een das ben ik bereid tot circa 35 euro te gaan als het significant beter zal zijn dan varken. Verder zou het leuk zijn als hij een houder heeft om hem in te laten drogen en als hij een prettig handvat heeft.

Welke kwast zouden jullie aanraden? Wat zijn goede merken?

Het is een paar euro meer investeren. Maar dan heb je ook echt een goeie kwast die elke zeep/ creme tot een smeuige schuim weet te krijgen.

Je kan niet misgaan met de l'occitane plisson.

Als je aan dit budget gebonden bent, idd de Plisson van L'Occitane incl houder. Volgens mij heb ik hier op het forum gelezen dat de kwast weer €31 kost en bij de eerste bestelling zijn de verzendkosten gratis, dacht ik...

Bedankt voor het goede advies. Heb hem net besteld. Van wat ik van verschillende fora heb begrepen is dit een beetje de Omega 10019 van het hogere segment. Een relatief goedkope kwast met de eigenschappen van een veel prijzigere. Daarnaast weet ik met deze kwast zeker dat er geen dieren voor gemarteld zijn wat ook wel zo prettig is ;)

Guest Gusto

Vraag je dat, ook jezelf af, bij het stukje vlees/vis dat je dagelijks eet?

Nee, daarbij weet ik (kan ik inschatten) wat voor leven het dier heeft gehad en hoe het aan zijn eind is gekomen. Heb ooit een aflevering gezien van Keuringsdienst van Waarde over varkensharen verfkwasten. Dat ging er best wel gruwelijk aan toe. Hoe minder ik daaraan meewerk hoe beter.

Je kunt het natuurlijk hypocriet noemen en dat is het misschien ook, maar het neemt niet weg dat ik me gewetentechnisch beter voel bij een synthetische kwast.

Ach. Dat goeiekope stukkie vlees van de appie in de aanbieding. De beste beesten lijden een hartstikke mooi bestaan in de weiland (staat toch afgebeeld op het etiket, beesten die grazen op het land) [FACE WITH TEARS OF JOY]

Maar we vreten het wel massaal met heel Nederland. Maar vinden het zielig om te zien wat volr bestaan die beestjes lijden.

Het is krom.

Ach. Dat goeiekope stukkie vlees van de appie in de aanbieding. De beste beesten lijden een hartstikke mooi bestaan in de weiland (staat toch afgebeeld op het etiket, beesten die grazen op het land) [FACE WITH TEARS OF JOY]

Maar we vreten het wel massaal met heel Nederland. Maar vinden het zielig om te zien wat volr bestaan die beestjes lijden.

Het is krom.

Jup, diervriendelijk vlees noemen ze dat...