Jump to content

Dr Harris sandalwood!

Roke

Recommended Posts

Heb me net geschoren met dr harris sandelwood (crème). Weet hier iemand of dit 1 van de betere sandelwood zepen is of zijn er andere/ betere die jullie aanraden?

De beste/ eerlijkste reviews krijgt ge hier toch denk ik he! ;)

Wij hebben vorig jaar denk ik zo'n beetje met de halve forum gereageerd naar een gratis sample via dr harris website.

Uiteraard niks vernomen en heb nog niet echt veel meer over gelezen daarna.

Maar wat Gusto zegt. TFS crazy sandalwood is een zeer aangenaam zoetige sandalwood geur.

Haslinger is ook zoet maar een stuk milder en subtieler.

De Petal Pusher Fancies komt het meest in de buurt naar, ik denk het natuurlijke houtachtige geur van sandalwood.

TOBS is een zeer aparte eigenaardige geur.

Mijn (persoonlijke) Sandelwood Top 4 is:

- Crabtree & Evelyn Indian Sandalwood

- Geo F Trumper Sandelwood

- TOOBS Sandelwood

- Truefitt & Hill Sandelwood

En van horen zeggen:

- Art of Shaving Sandelwood

- Cyril R. Salter Indian Sandalwood

En van horen zeggen:

- Cyril R. Salter Indian Sandalwood

Een van mijn favorieten, super schuim, zeer verzorgend en heel lekker van geur (zegt mijn vrouw)

En erg schappelijk qua prijs!

Welke Sandalwood komt qua geur in de buurt van de sandalwoodwierook?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een sandalwood scheerzeep waar de houtnoten de boventoon voeren.

Die Petal Pusher Fancies wordt genoemd; zijn er nog andere die hier voor in aanmerking komen?

Ik vond de T&H Sandalwood erg houterig (wat ik er van kan herinneren).

(Ik heb meerdere Sandanwoods geroken (TOOBS, E&C, Proraso Rood), maar die liggen niet zo vers in het geheugen.

Tevens ik heb nooit de sandalwood wierook geroken, dus echt een vergelijk kan ik zo voor jou niet maken.

Ik ga het onthouden. Dat lijkt mij een goede optie. Dank je wel QuantumCat.

Heb nu de TOOBS maar vind dit eerlijk gezegd niets van sandalwood weg hebben. Het is voor mij echt een klassieke geur die mij doet denken aan de zeep die mijn oma in de kledingkast tussen de handdoeken had liggen. Vind het een goede en lekkere zeep overigens alleen voor mij blijft de zoekactie nog open staan ;-)

• 2 weeks later...

De toobs was heel prettig om mee te scheren! Een heel ander gevoel dan dr harris!

De geur was iets nadrukkelijker aanwezig, maar wat betreft het scheergemak zijn ze aan mekaar gewaagd!

Ik heb ook tfs crazy sandelwood besteld. Die verwacht ik deze week nog.

Ik laat het hier weten welke van de 3 zal winnen! :D

• 3 months later...

Om maar weer even een positieve mededeling te doen omtrent scheergerelateerde artikelen, kan ik melden dat ik zo juist een bakje Cyril R. Salter Indian Sandalwood heb besteld bij een adres in Duitsland op mijn Duits afleveradres. Die zal er wel eerder zijn, dan ik thuis ben, maar kan ik die dan aan mijn Sandalwood vergelijking toevoegen. Je moet er wat voor over hebben om dit forum op gang te houden. Oh nee ik zou me beheersen :oops::mrgreen::oops::roll::lol:

Harrie, je zou dan ook echt de Sandalwood van D.R. Harris moeten proberen. Deze zeep is echt geweldig. Voor mij tot nu toe de beste scheerzeep. Qua Sandalwood geur vind ik de (oude) C&E Sandalwood net wat beter, maar de kwaliteit van Harris zepen is echt onovertroffen.

Even niet doen!!!

Als ik thuis kom liggen er al 4 pakjes. Ofschoon ik een redelijk meelevende partner heb, zijn er in huize Harkos ook grenzen. Over 3 dagen ga ik naar Mühle......... Overigens een sampeltje is natuurlijk altijd welkom.

Even niet doen!!!

Als ik thuis kom liggen er al 4 pakjes. Ofschoon ik een redelijk meelevende partner heb, zijn er in huize Harkos ook grenzen. Over 3 dagen ga ik naar Mühle......... Overigens een sampeltje is natuurlijk altijd welkom.

Ik krijg bijna medelijden met je :P

Maar wanneer je thuis bent moet je me maar eens een pm sturen over die sample ;)