Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zo vandaag maar eens de kropp 6/8 geprobeerd die ik van Jarno heb gekregen bij de BK8 kwast.

Het mes was lekker scherp (Roland had deze lekker geslepen) enige nadeel is dar het handvat wat loszit zodat hij wat beweegt met het scheren dat vindt ik minder prettig, moet even kijken of ik dit kan oplossen.

Setup:

Beun Omega

TFS Tabacco Verde

Kropp 6/8

Floid vigorosso

Prep asb

Na 3 gangen weer lekker glad

Posted

Gillette slim adjustable

Polsilver super iridium

Muhle silvertip fibre

TOBS peppermint

Proraso asl

adb3248a9a3e046efe60f064ab6568dd.jpg

Posted

HJM varkenshaar

Proraso rood scheerzeep

Parker 90R

Sputnik (2x)

DVH aluinstaaf

Pitralon Polar

Bogena uiercrème

Varkensharen kwast gekocht voor een kantoorgenoot en ik wil hem ingewerkt afleveren. Gebruikt toch merkbaar meer zeep dan de syntheten die ik normaal gebruik. Het mesje voelde comfortabel, maar de Pitralon was toch behoorlijk prikkelend in tegenstelling tot de aluin die alleen even prikte op het sneetje op de bovenlip waar ik bij ATG het mesje iets te enthousiast aanzette.In drie gangen weer lekker glad.

Posted

Verjaardagsbeurt:

EJ met Personna super

L'Occitane Plisson

TFS Anniversary Italian Fern (logisch...)

Pinaud Clubman asl

Hema shea boter asb

Posted
Verjaardagsbeurt:

EJ met Personna super

L'Occitane Plisson

Pinaud Clubman asl

Hema shea boter asb

Gefeliciteerd, Marco! (Ik dacht dat je 27 mei jarig was......, sorry)

Guest Gusto
Posted

Van Harte!

Posted
Verjaardagsbeurt:

EJ met Personna super

L'Occitane Plisson

Pinaud Clubman asl

Hema shea boter asb

Die mag ook op andere dagen natuurlijk, maar van harte!

Posted

Gefeliciteerd Marco!

Merkur 34C

Gillette Silver Blue(7)

Semogue SOC

L'Occitane Cade scheercreme

Speick asb

Posted

Jeruzalem Fibre Harkos®,

La Toja_Hidrotermal_Crema de Afeitar,

Gillette Black Beauty Long Handle adjustable,

Astra_Superior Platinium 6e x

Harkos® Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De La Toja_Hidrotermal_Crema de Afeitar en de Jeruzalem Fibre Harkos® klopten weer een lekker glad schuim, a la Bulgaarse yoghurt. De verzorgende eigenschappen van deze créme zijn wel erg goed. Ik was mijn gezicht meestal niet na het scheren, maar wrijf hem flink schoon met een handdoek, omdat de meeste schuimpjes een prettig verzorgde huid achterlaten. Zo ik deze. Na 3 rondes gaat dan de Bay Rum er op en de ASB en voel ik me weer lekker.

Mesje en krabber:

De Astra_Superior Platinium voor de 6e x gebruikt. Het mesje voelt nog steeds goed en scheert aardig, maar toch denk ik dat ik beteren heb en gelukkig ook bij me afgezien van de SE. Maar goed met deze nog even verder. In de Black Beauty op 7 weer een prima beurt. Wat me wel opvalt is dat het mesje zoals in veel krabbers wat uitsteekt aan de smalle kanten en dat irriteert me nu wat, tik me zo nu en dan even aan met die kant en dan is het net of er een braam aan de zijkant zit. In de SE is dat niet zo en in mijn Ikon ligt het mesje ook helemaal opgesloten in de kop. Misschien is dit ook wel specifiek voor dit exemplaar, maar dat merk ik dan binnenkort wel. Tjé wat een geneuzel eigenlijk. Resultaat BBS.

Lekker afgewerkt met de eigen Bay Rum producten, en dan op weg naar Santiago de Compostella.

@Marco ook nog van harte!

Posted

Congrats!

Warm bad

Palmolive scheerstick (bij de lokale supermarkt voor 99c)

Dovo shavette

Voshkod (4)

Aluin

Speick asl

Proraso groen asb

Positief verast over de scheerstick! Hoewel zeep nog altijd m'n voorkeur heeft. Maar de stick doet minstens even goed z'n werk. Is ook wat makkelijker om mee te nemen op reis. Het voshkod mesje is echt wel m'n ding.

Posted

Plisson L'Occitane

Speick Stick

Gong 7/8

Tunney Aluin

Alcolado Glacial

Vandaag gelukt om de Speick de derde gang te nat te maken. Was niet erg, zoveel viel er niet meer te doen, maar ik vond het wel grappig. Hele fijne scheerstick is dat eigenlijk, zowel qua geur als qua scheereigenschappen.

De Gong gister goed gescherpt (allitereren mensen!) en uitgebreid gelederd, maar dat weerhield me er niet van gewoon weer lekker te keer te gaan op de strop. Vervolgens bleek dit een van mn lawaaiiger messen te zijn. Wel een verdomd fijn apparaat zeg, de snede glijdt over je gezicht, ruimt alles wat er niet hoort behalve een net opdoemend pukkeltje. "Jij bent geen haar" galmde het, en het pukkeltje bleef gewoon zitten. Vreemde ervaring.

Aluin deed weinig, Alcolado deed slechts verkoelen, uitstekende scheerbeurt.

Posted

Palmolive creme

Trekpleister Omega

Lord L6

Lord mesje (2)

DVH aluin

Nivea asb

2e keer scheren met de DE krabber. Ging een stuk beter dan de eerste keer. Geen scheerbrand en afgezien van de 2 kleine sneetjes een goede scheerbeurt. In ieder geval voelde het veel beter aan dan ik ooit met cardridges en busschuim heb geschoren. :D

Marco nog gefeliciteerd!