Jump to content

Ik zoek een goede strop.

Noxa

Recommended Posts

Heren,

Ik gebruik al enige tijd een paddle strop van Rasupur, dit met groot plezier. Echter wil ik er graag een strop bij kopen voor in de badkamer, om 's ochtends nog een laatste sessie te stroppen voor ik het mes op in mijn baard zet.

Ik had ooit een Dovo Juchtenleer riem van een paar tientjes en daar had ik een flinke kras in gezet. Die is inmiddels ingezet als oefen materiaal voor vrienden. Dat terzijde, waar het om gaat is dat ik die strop toen te smal vond. Het gaat mij dus om een flinke/brede strop van hoogstaand materiaal.

Echt een budget is er niet, als ik het nu niet kan betalen spaar ik er gewoon voor. Dus schiet maar raak met goede tips of ervaringen.

Zou ik nog een extra strop aanschaffen zou ik informeren wat voor strop er in Syls kapsalon hangt. Fijn leder, lekker breed, dat is wel een modelletje wat de moeite waard is. Rolf of Syl: kom er maar in!

Zou ik nog een extra strop aanschaffen zou ik informeren wat voor strop er in Syls kapsalon hangt. Fijn leder, lekker breed, dat is wel een modelletje wat de moeite waard is. Rolf of Syl: kom er maar in!

Nou inderdaad dat is zeker een fijn ding, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb even naar die Neil Miller strops gekeken die zien er ook strak uit, iemand ervaring ermee?

Ron heeft daar ervaring mee. Maar er staat me bij dat Neil last had van ziekte en daardoor de productie tijdelijk heeft stilgelegd. Maar dat is info van vorig jaar dus het kan anders zijn.

Miller maakt erg goede strops , even als scrupleworks. Zijn wel iets duurder maar kwalitatief erg hoogstaand.

Zelf maken kun je ook prima doen trouwens, Rolf is het bewijs :)

Ik heb deze week bij een ander forum een strop van deze maker gewonnen www.facebook.com/westholmestrops

zien er erg mooi uit moet ik zeggen, hij heeft tegen mij gezegt dat hij er mee ging beginnen om hem te maken en volgende week verwacht hij er mee klaar te zijn.

Als ik hem binnen heb zal ik hem wel even laten zien.

Wij hebben een nieuwe run van productie draaien nu. Wachten is even op het premium leer, dat komt binnen 2 weken binnen. We maken een nieuw model nu waar je gehele scheermes op past. (StropZilla).

8,9cm breed en 64cm lang. Gemaakt van premium runderleer.

Als je nog even hebt, kan ik je wat foto's sturen.

Als je voor een kwaliteits strop wil gaan neem dan een Scrupleworks. Ik heb naast deze ook 2 strops van Neil Miller, ook goed maar als ik moet kiezen wordt het toch de Scruppleworks. Als je ze wilt zien kom dan even langs.

Wij hebben een nieuwe run van productie draaien nu. Wachten is even op het premium leer, dat komt binnen 2 weken binnen. We maken een nieuw model nu waar je gehele scheermes op past. (StropZilla).

Ik vertrouw geen kale kappers en geen scheerders met baarden ;-)

Zelf maken is natuurlijk wel erg leuk en waarschijnlijk ook een stuk goedkoper. Ik kom alleen al om in de knutsel klussen... Eerst maar eens wat research doen, ik heb geen haast want mijn paddle strop doet het nog prima.

Rolf, weet je precies wat voor leer je hebt gebruikt voor die strop? En wat had je aan de canvas zijde zitten? En welke maten is dat ding, want die breedte beviel mij wel.

Ik vertrouw geen kale kappers en geen scheerders met baarden ;-)

:) Yup. Baard is eraf ;)

Als je voor een kwaliteits strop wil gaan neem dan een Scrupleworks. Ik heb naast deze ook 2 strops van Neil Miller, ook goed maar als ik moet kiezen wordt het toch de Scruppleworks. Als je ze wilt zien kom dan even langs.

Oh dat zijn mooie dingen en nog niet eens zo heel gek duur.

Ron heeft daar ervaring mee. Maar er staat me bij dat Neil last had van ziekte en daardoor de productie tijdelijk heeft stilgelegd. Maar dat is info van vorig jaar dus het kan anders zijn.

Neil is erg ziek en de kans dat je nog aan een strop raakt is klein. Scrupleworks is inderdaad ook een aanrader.

Klinkt interessant; ik zoek een goedkope strop, voor op reis -om mijn gehavende eerste strop te vervangen.

Zelf maken is zeker een optie, nu enkel een leerlooier in de buurt vinden...

Niet helemaal in de buurt, maar ik heb mijn stuk tuigleer bij De Leerlooier uit Den Haag vandaan. Het was een dusdanig grote lap dat ik er een paddlestrop (zie hier) van 35x7 cm aan (ondertussen) twee kanten mee heb kunnen voorzien. En toen was er nog meer over voor de strop (50x8 cm) van mijn broertje. En dit stukje leer kostte niet meer dan €15 ;)

Zelf maken is echt het mooist.

Heb 3 stropppen zelfgemaakt, 1 volledig zelf en 2 deels, maar dan met een strook paardenleer en (natural) linnen van Scrupleworks dat hij op maat gemaakt heeft voor me. Heb nu dus oa. een modulaire strop zoals Tony Miller die maakte maar dan met leer van Scrupleworks.

Als je nog onderdelen, rechhoekige ringen D-ringen of swivel haken nodig hebt, ik heb nog wel wat spul liggen. Verder ook nog wat reststukjes leer.

Oh ja en bouwtekeningen heb ik ook nog wel ergens.

Als je interesse hebt stuur me maar een PB.

Mvg. Joël

Even 2 foto;s :

De strook leer en linnen van Scrupleworks, randen van het leer zijn netjes afgewerkt.

De rest is zelfgemaakt, de handvaten en de leereinden. Het model is volledig afgekeken van de Tony Miller strops die bijna niet meer te verkrijgen zijn.

2m4wyus.jpg

d5nux.jpg