Jump to content

Inwerken paardenharen kwast ?

Jan Zoethout

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Heb deze vraag ook aan Juan van Gifts & Care gesteld.

Hij antwoordde dat ook een paardenharen kwast zachter wordt - alleen op een iets andere manier dan

een varkentje, en het duurt ook wat langer.

4nuMMoX.jpg

Mijn Epsilon voelt ook wat zachter aan - en de "backbone" is zeker OK. :D

• 1 month later...
Vind het jammer dat al die epsilon silvertips zijn uitverkocht :(

YMMV en dergelijke natuurlijk maar ik zat er ook reikhalzend naar uit te kijken, door een goede vriend die me er eentje uitleende ben ik genezen, het zoveelste wow verhaal in de forums.

• 1 month later...

Over mijn bruine variant van de 13071:

4bxS5hB.jpg

... heb ik ook totaal geen klachten over de zachtheid.

De borstelkop is wel 5 mm hoger dan de jouwe, Gusto. En dat scheelt ook, natuurlijk.

Over een paar weken maak ik een kwast met de borstelkop van een (witte) 12705 - ben benieuwd naar het resultaat ... :mrgreen:

Als je er niet wat voorzichtiger mee omspringt dan een andere borstel kan dat inderdaad gebeuren, hangt ook veel af van de samenstelling (percentage maan en staart haar) en de loft (lengte haren).

Als je er niet wat voorzichtiger mee omspringt dan een andere borstel kan dat inderdaad gebeuren, hangt ook veel af van de samenstelling (percentage maan en staart haar) en de loft (lengte haren).

Heb jij veel ervaring met paardenharen scheerkwasten Ron? Stond bij mij altijd op mijn verlanglijstje om in de toekomst aan te schaffen.

De review is heel negatief; gevalletje uekaz?

Bij normaal gebruik zou je toch roterende bewegingen moeten kunnen maken?

Zit er nog verschil tussen de kwasten (net als bij de dassenharen) onderling?

Ik heb een paardenharen kwast meegenomen uit turkije, kostte 3 euro.

Wat me opvalt is dat ie nu al behoorlijk zachter is als een varkensharen kwast.

Verder dat ie nog vrij sterk ruikt naar paard, ondanks deze een aantal keren gebruikt te hebben en voorafgaand al meerdere malen schoongemaakt door laten weken in azijn oplossing en met shampoo.

Gaat die lucht er ooit uit?

Voor het verdrijven van de stank van paarden, varkens of andere stinkbeesten heb ik een beproefde remedie:

Maak een lekker dik schuimpje met Arko zeep in staaf of bakje (geen creme) en laat de kwast een nachtje

"ingezeept" staan.

Volgende dag uitspoelen en de kwast ruikt (stinkt ?) de eerste tijd naar Arko ... :D