Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo mensen,

Na even meegelezente hebben heb ik me ook maar aangemeld.

Ik ben Rick, 25 jaar uit Arnhem.

Ik kwam hier een jaar geleden terecht via het motor-forum maar heb er toen vrij weinig mee gedaan.

Nu mijn cardridge mesjes bijna op zijn leek het me een goed moment om over te stappen. Vooral omdat ik geen fan ben van spuitbusschuim (al heb ik nooit iets anders gebruikt) en die cardridges zijn zo vreselijk duur.

Mijn vader gebruikte wel altijd lather maar sinds een jaar of 10-15 scheert hij alleen nog maar electrisch. (lui? :roll: )

Om te beginnen heb ik een Lord L6 besteld en een potje vergulde hand gekocht. Nu nog een el-cheapo kwast en het leren scheren kan beginnen. :D

Uiteindelijk wil ik met een open mes gaan scheren maar ik zal eerst een tijd ervaring opdoen met een DE mesje.

Posted

Hoi!

Gewoon meteen in het diepe: koop een open mes. En gebruik schuim, geen lather :-)

Posted (edited)

Welkom!

Als je met DVH begint, lees ook hier eens:

http://bit.ly/1EZzfO8 :twisted:

El cheapo kwasten zijn bij de drogisterij te vinden, maar wil je dat?

Er staat hier genoeg over kwasten om wellicht een iets minder cheapo te ambieren (zonder de hoofdprijs te betalen: je kan ook goede en heerlijke kwasten voor een leuke prijs kopen. Wellicht heeft hier iemand op het forum iets leuks, voor een kleine prijs?)

Je gezicht is je er eeuwig dankbaar voor :-P

Welkom!

Ik zou ook zeggen: pak een open mes (maar ik ben enigzins bevooroordeeld)

Ik ben ook geen spuitbusschuimfan, de enige scheerschuym uit een sapuitbus waar ik tevreden over ben, is die van Proraso.

Veel scheerplezier!

Edited by Guest
Guest Gusto
Posted

Welkom Rick!

Posted

Enb cheapo kwasten zijn bij de drogisterij te vinden, maar wil je dat?

Er staat hier genoeg over kwasten om wellicht een iets minder cheapo te ambieren (zonder de hoofdprijs te betalen: je kan ook goede en heerlijke kwasten voor een leuke prijs kopen. Wellicht heeft hier iemand op het forum iets leuks, voor een kleine prijs?)

Ik heb al wat gezocht over kwasten maar er zijn zoveel verschillende. Als ik nou met een drogisterij kwast begin kan ik dan bedenken wat me er niet aan bevalt.

Posted

Als je aan een goedkopedrogisterijkwast begint haal dan een omega bij de trekpleister. Dan heb je in ieder geval een kwast waar je wat aan hebt. Alle andere goedkope drogisterijkwasten zijn het niet.

Posted

Enb cheapo kwasten zijn bij de drogisterij te vinden, maar wil je dat?

Ik heb al wat gezocht over kwasten maar er zijn zoveel verschillende. Als ik nou met een drogisterij kwast begin kan ik dan bedenken wat me er niet aan bevalt.

Volgens mij had Jan Zoethout (JZ: die waren toch van jou?) op de forummeet leuke kwastjes bij zich. Ik weet niet of die verkocht waren?

Wat ook helpt is om eens een scheerwinkel in te stappen en de kwasten te voelen. Ik weet niet of dat mogelijk is, bij jou in de buurt?

Posted

Welkom Rick!

Als kwast van de drogist kan ik je ook de Omega Trekpleister kwast (dacht 3,70 eu) aanbevelen! Ben zelf begonnen met de kwast van Kruidvat, maar de Omega van Trekpleister is tig malen beter ;)

Misschien ook leuk om een crème aan te schaffen. Kost bij de drogist rond de 2-3 euro voor een tube. Kan je alvast lekker afwisselen en experimenteren. Vroeg of laat ontkom je daar toch niet aan en het is nog leuk ook :D