Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mannen, vrouwen ook,

Tijd voor ONGO.

ONGO is een Duitser, uit Solingen zelfs, en een dikke spitzkopf van een #14-Rohling. We weten wat dat betekent: Mooi dun uitgeslepen, niet te licht, en tenzij ondertussen verneukt een kapmes. Nou, dat geldt voor deze ook. Bovendien liet het zich lekker scherpen en scheert het uitstekend.

Dit mes verkreeg ik voor relatief weinig op de ebays. Op de foto was een baan roest zichtbaar vanaf de rug diagonaal door de ets naar de snede maar het zag er niet naar uit dat dat ernstig was. Eenmaal in de hebberige vingertjes bleek dat een correcte aanname: Het mes heb ik uit de scales gehaald, rond het gat wat opgeschuurt en verder met niks anders behandeld dan de niet-schurende kant van een keukensponsje met Gundelputz. Nieuwe pin erin, effe timmeren en scherp maken maar. Het exemplaar kwam in zn originele doos, weegt 66 hele grammen en tikt in het midden de 8/8 aan. Breeje jongen dus.

Over het merk ONGO kan ik geheel en al niks vinden. Het gestileerde stukje tekst boven het "Solingen" kan ik niet lezen en na lang peinzen vraag ik me af og het niet de Müngstener Brücke voor moet stellen.

Enfin. Plaatjes, hoor ik jelui roepen. Die komen na de opmerking dat het mes vandaag ligt op een LP van de No Neck Bluesband, en wel Aftipiclypse.

DSC01522.JPG

DSC01516.JPG

DSC01518.JPG

DSC01520.JPG

DSC01521.JPG

DSC01523.JPG

Posted

Mooie aanwinst Richard!

Krijg jij iedere keer een bericht van ebay dat iemand een mes te koop wil zetten voordat dit openbaar wordt gemaakt voor iedereen :D

Volgens mij heb jij inmiddels een voorkeurspositie ;)