wii4all Posted July 24, 2013 Posted July 24, 2013 (edited) Ik scheer mezelf pas sinds een maand of 3 met een DE krabber, ben er zeer tevreden mee en heb inmiddels een paar scheerzepen en aftershave balms. Wil mijzelf dus absoluut geen expert noemen op dit gebied. Ik had de Edwin Jagger cooling menthol scheercreme en de best badger kwast van Edwin Jagger gewonnen via de aktie van shaveandmore. Alles zat goed verpakt en was heel snel bezorgd. Creme geopend, rook niet echt een specifieke geur. Dit staat ook niet op de verpakking. De kwast ziet er goed uit, stevig handvat, witte haren die donker uitlopen. Ruikt altijd een beetje 'dierlijk' als deze net uit de verpakking gehaald wordt, dit verdwijnt na een paar scheerbeurten en dan zal de kwast wat meer naar 'scheerzeep' ruiken Hier een foto van de ingredienten van de cooling menthol: Eerst heb ik de kwast omgespoeld en daarna licht laten uitlekken, zodat ik niet teveel water in de kom heb ik het begin. Was voor mij de eerste keer dat ik een scheercreme gebruikte, normaal gebruik ik scheerzeep. Je merkt duidelijk verschil in het maken van lather tussen zeep en creme. Ik maak altijd lather in een soepkom, dit werkt voor mij altijd goed. ter grootte van een amandel ongeveer een beetje creme in de kom gedaan. De creme is echt een creme die zich in de rand van de kom nestelt over het gehele gebied waar je met de kwast komt, met scheerzeep is het een stukje wat door de kom heen gaat een dan een lather wordt, bij de creme dacht ik eerst heb ik misschien te weining creme gebruikt, maar na toevoeging van wat water kreeg ik een mooie lather. De lather laat zich goed opnemen op de kwast en vervolgens ook goed op de huid. Het is echt zo goed als geurloos, kon een lichte 'lime' achtige geur ontdekken, maar heel licht. Nadat ik de lather op mijn gezicht had deed de menthol goed z'n werk, je voelt het goed op de huid. Het is niet zo'n sterke menthol dat je het gevoel hebt in de fik te staan, maar het is gewoon een aangename menthol kick die je krijgt. Heb uiteindelijk 3 passes gedaan en dat ging allemaal perfect had voldoende lather. Geen irritatie of niks. Na afloop kon ik de kom ook moeiteloos schoon spoelen de creme/lather bleef niet plakken in de kom en de kwast was ook zo uitgespoeld. Even schudden met de kwast en de haren voelden weer zo goed als droog aan. Al met al een goeie scheerbeurt. Voor de zomer is deze scheercreme wel een aanrader vanwege de menthol. Je krijgt eenvoudig goeie lather en deze is scheert goed. Als je echt van een geurige lather houdt, dan zou ik hem niet kopen. Gebruikte setup: Edwin Jagger DE89 met astra groen EJ Best badger kwast EJ Cooling menthol scheercreme After shave balm porasso aloe (wit) Foto van de gebruikte setup heb ik helaas niet omdat die te wazig was. Wil ik bij deze shaveandmore bedanken voor dit pakket! Edited July 24, 2013 by Guest
Shaggy Posted July 24, 2013 Posted July 24, 2013 Bedankt voor de review Heb hier ook nog een sample liggen, wil hem wel gaan proberen maar ben een beetje bang voor de tintelende menthol op m'n huidje Veel plezier met je aanwinst, dat zijn de betere prijzen
marco Posted July 24, 2013 Posted July 24, 2013 Dat "bijna geurloos" kan ik goed mee inkomen, ik had een sample van de lime & pommegranate en die rook ik ook bijna niet. De aftershave balm die er bij zat is een ander verhaal, ik rook de hele dag naar limonade... kwast ziet er mooi uit! veel plezier ermee!
Pastapipo Posted July 24, 2013 Posted July 24, 2013 Dat "bijna geurloos" kan ik goed mee inkomen, ik had een sample van de lime & pommegranate en die rook ik ook bijna niet. De aftershave balm die er bij zat is een ander verhaal, ik rook de hele dag naar limonade...kwast ziet er mooi uit! veel plezier ermee! Klinkt wel als een goede combinatie, hou nogal van granaatappel Kwast is inderdaad mooi!
Twitch Posted July 24, 2013 Posted July 24, 2013 Leuke review. Volgens mij hebben de meeste EJ crèmes geen sterke geur? Ik heb de Aloë Vera scheercrème van EJ en hij ruikt prima maar mag van mij best een beetje sterker.
Mickmabsoot Posted July 26, 2013 Posted July 26, 2013 daar ga je nog veel plezier van beleven hoor ik al! vooral met al die hittegolf gaat dat wel lekker met die menthol. geniet ervan!
Shave and More Posted July 27, 2013 Posted July 27, 2013 Graag gedaan en jij bedankt voor de mooie review
Recommended Posts