Jump to content

Hoort TOBS Mr. Taylors zo dik te zijn?

Joris

Recommended Posts

Een paar jaar geleden had ik een kuip TOBS Shaving Shop en ik herinner me dat deze nauwelijks dikker was dan de gemiddelde crème uit een tube.

Ik heb nu een kuip Mr Taylors en het is ongeveer zo hard als Proraso uit een kuipje. Hoort dit?

Het product werkt overigens prima maar moet wat meer rondjes draaien met de kwast dan ik verwacht had.

Alle vier de TOBS crèmes die ik heb (Sandalwood, Shaving Shop, Almond en St. James), zijn dikker dan de crèmes uit tubes (ik heb Tabac en Palmolive), maar wel (veel) dunner dan mijn potje Proraso wit. Ik kan de TOBS crèmes heel makkelijk met mijn vinger eruit scheppen, maar als ik de potten bij wijze van spreken ondersteboven houd, dan loopt de crème er niet uit. Bij Proraso moet ik echter veel meer kracht zetten om daar een vinger in te krijgen.

Overigens heb ik jouw bevindingen nog niet eerder gelezen; op andere forums wordt wel gesproken over te dunne crème, meestal veroorzaakt door te warme temperaturen tijdens het transport.

op andere forums wordt wel gesproken over te dunne crème, meestal veroorzaakt door te warme temperaturen tijdens het transport.

Klopt, vooral Salter creme heeft daar erg last van, mijn tobs is ook steviger dan de meeste cremes.

Het toplaagje was een beetje verdroogd. Vanmorgen met mijn varkentje aan het werk gegaan en er komt nu een zachtere massa in zicht.

Zou het een idee zijn eens het geheel door te roeren? Misschien dat de toplaag zo weer mengt met de zachtere onderlaag, waardoor die ook weer wat zachter wordt.

Het toplaagje was een beetje verdroogd. Vanmorgen met mijn varkentje aan het werk gegaan en er komt nu een zachtere massa in zicht.

Zou het een idee zijn eens het geheel door te roeren? Misschien dat de toplaag zo weer mengt met de zachtere onderlaag, waardoor die ook weer wat zachter wordt.

Het is maar een betrekkelijk dun laagje en het is bijna weg. Ik hou de eventuele verontreiniging van het water uit de kwast liever aan de oppervlakte.