Jump to content

Nieuw kwastje (12)

Jan Zoethout

Recommended Posts

Op aanraden van Ramon (cutthroat) bij Virginia Sheng en tweetal borstelkopjes aangeschaft in

black pure badger, maten 23,5 x 65 mm.

Zouden bijna net zo zacht zijn als silvertips .... :o

Op 30 april waren ze binnen.

57C7M0y.jpg

Die opgegeven maten kloppen niet helemaal: beide kopjes zijn in werkelijkheid 63 mm hoog, de "plug" van de ene

heeft een diameter van 23,5 mm, die van de andere 24,5 mm.

Het borstelkopje met de "plug" van 23,5 mm gebruikt, de hoogte verkleind tot 61 mm (2 mm van de "plug" af)

Op 16 mei (de dag voor de gezellige clubdag in Amstelveen) kwamen er 2 handvatjes #18EB van Frank Shaving

binnen:

AeKwJtQ.jpg

Met de Dremel de zaak pas gemaakt en met 2 componenten epoxy in elkaar gezet:

fD6JLxX.jpg

Na een testschuimpje met Arko (om de stank te verwijderen) het volgende resultaat:

u8Z8OXg.jpg

Hoogte borstelkop is 50 mm geworden, taille 26,5 mm.

Ik moet hem nog uitproberen - hopelijk is Ramon's bewering waar ... 8-)

Nog maar 1 keer uitgeprobeerd - voelde daarbij een heeeel klein prikje.

Dus, @mhharsta, als je niet bang bent voor een klein prikje is dit de borstel voor jou.

Wil je echter gegarandeerd zacht - ga dan voor zo'n superzacht silvertipje van Virginia Sheng ... 8-)

Nog maar 1 keer uitgeprobeerd - voelde daarbij een heeeel klein prikje.

Dus, @mhharsta, als je niet bang bent voor een klein prikje is dit de borstel voor jou.

Wil je echter gegarandeerd zacht - ga dan voor zo'n superzacht silvertipje van Virginia Sheng ... 8-)

Hoe zit het met de douane en btw kosten als je bijv 2 knotten besteld uit amerika. Met name bij whippeddog?

Goed om te horen.

Dat is dus ook wat Larry in de email terug had geschreven en tevens het pakketje als "gift" met omschrijving als kappersbenodigheden voor 10 dollar.

We gaan het meemaken binnenkort.

Alleen inklaringskosten boven de 22 euro. Douanekosten en btw is pas vanaf 150 ofzo toch? Weet niet meer precies.

Neen. Alles boven de 22 euro. Mijn canadese pakketje met een waarde van US$55,- + verzendkosten vragen ze goddomme €22,58 voor. Overzeese objecten zijn tegenwoordig standaard 30%-50% duurder met dat gezeik. Nou, als ze niet willen dat ik de economie help dan help ik de economie wel niet meer. Allemaal aan de sabbatical, zal ze leren.

• 3 months later...
Alleen inklaringskosten boven de 22 euro. Douanekosten en btw is pas vanaf 150 ofzo toch? Weet niet meer precies.

Neen. Alles boven de 22 euro. Mijn canadese pakketje met een waarde van US$55,- + verzendkosten vragen ze goddomme €22,58 voor. Overzeese objecten zijn tegenwoordig standaard 30%-50% duurder met dat gezeik. Nou, als ze niet willen dat ik de economie help dan help ik de economie wel niet meer. Allemaal aan de sabbatical, zal ze leren.

Kreeg laatst een "minigids" van de Consumentenbond in handen, en daarin stond vermeld:

"

Voor producten uit landen buiten de EU hangen de invoerrechten en belastingen van de waarde en het product af:

. tot €22 geen invoerrechten en geen (omzet)belasting;

. €22 - €150: geen invoerrechten; wel omzetbelasting (21%);

. >€150: invoerrechten en omzetbelasting.

"

Konden die douaniers ofwel niet rekenen (21% van $55,- is minder dan €22,58), ofwel ze hadden het gidsje

van de Consumentenbond niet gelezen ... :mrgreen:

Kreeg laatst een "minigids" van de Consumentenbond in handen, en daarin stond vermeld:

"

Voor producten uit landen buiten de EU hangen de invoerrechten en belastingen van de waarde en het product af:

. tot €22 geen invoerrechten en geen (omzet)belasting;

. €22 - €150: geen invoerrechten; wel omzetbelasting (21%);

. >€150: invoerrechten en omzetbelasting.

"

Konden die douaniers ofwel niet rekenen (21% van $55,- is minder dan €22,58), ofwel ze hadden het gidsje

van de Consumentenbond niet gelezen ... :mrgreen:

Inlaringskosten €13,-- bij post nl. Bij andere vervoerders meestal iets duurde. btw over waarde plus verzendkosten.

En de verzendklosten uit de US zijn ook al snel € 17,--.

• 1 month later...

Ik heb deze kwast nu in mijn bezit, hij kwam als bonus mee met de aanschaf van een Gillette Goodwill.

Het handvat vind ik erg prettig in de hand liggen, een mooi gewicht en een ergonomische vorm. De knot is mijn kopje thee echter niet; prik in combinatie met te weinig ruggengraat. De prik komt van de op maat geknipte haren, het zijn dus geen natuurlijke haarpunten.

Het gebrek aan ruggengraat openbaart zich zodra je draaiende bewegingen maakt met de kwast, de knot lijkt hier niks van te snappen en waaiert daarbij helemaal open. En dat zonder noemenswaardig druk te zetten.