Jan Zoethout Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Op aanraden van Ramon (cutthroat) bij Virginia Sheng en tweetal borstelkopjes aangeschaft in black pure badger, maten 23,5 x 65 mm. Zouden bijna net zo zacht zijn als silvertips .... Op 30 april waren ze binnen. Die opgegeven maten kloppen niet helemaal: beide kopjes zijn in werkelijkheid 63 mm hoog, de "plug" van de ene heeft een diameter van 23,5 mm, die van de andere 24,5 mm. Het borstelkopje met de "plug" van 23,5 mm gebruikt, de hoogte verkleind tot 61 mm (2 mm van de "plug" af) Op 16 mei (de dag voor de gezellige clubdag in Amstelveen) kwamen er 2 handvatjes #18EB van Frank Shaving binnen: Met de Dremel de zaak pas gemaakt en met 2 componenten epoxy in elkaar gezet: Na een testschuimpje met Arko (om de stank te verwijderen) het volgende resultaat: Hoogte borstelkop is 50 mm geworden, taille 26,5 mm. Ik moet hem nog uitproberen - hopelijk is Ramon's bewering waar ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted May 18, 2015 Author Share Posted May 18, 2015 Ook black pure ? Silvertip van VS ken ik - heerlijk zacht, maar met black pure heb ik nog geen ervaring ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Ben benieuwd naar je ervaring, wil een knot bestellen, dus ik wacht in spanning af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Die Jan spuugt het ene na het andere kwastje uit. Benieuwd naar de ervaringen ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted May 21, 2015 Author Share Posted May 21, 2015 Nog maar 1 keer uitgeprobeerd - voelde daarbij een heeeel klein prikje. Dus, @mhharsta, als je niet bang bent voor een klein prikje is dit de borstel voor jou. Wil je echter gegarandeerd zacht - ga dan voor zo'n superzacht silvertipje van Virginia Sheng ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Ik wil gegarandeerd zacht, een kwast met een prikje heb ik al! Bedankt dus voor je reactie, kan ik mijn keuze maken! Wordt dan definitief silvertip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted May 21, 2015 Share Posted May 21, 2015 Nog maar 1 keer uitgeprobeerd - voelde daarbij een heeeel klein prikje.Dus, @mhharsta, als je niet bang bent voor een klein prikje is dit de borstel voor jou. Wil je echter gegarandeerd zacht - ga dan voor zo'n superzacht silvertipje van Virginia Sheng ... Hoe zit het met de douane en btw kosten als je bijv 2 knotten besteld uit amerika. Met name bij whippeddog? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted May 22, 2015 Author Share Posted May 22, 2015 Nog nooit te maken gehad met btw kosten en douane bij Whipped Dog. Denk dat daar het bedrag te laag voor is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Alleen inklaringskosten boven de 22 euro. Douanekosten en btw is pas vanaf 150 ofzo toch? Weet niet meer precies. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Goed om te horen. Dat is dus ook wat Larry in de email terug had geschreven en tevens het pakketje als "gift" met omschrijving als kappersbenodigheden voor 10 dollar. We gaan het meemaken binnenkort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Alleen inklaringskosten boven de 22 euro. Douanekosten en btw is pas vanaf 150 ofzo toch? Weet niet meer precies. Neen. Alles boven de 22 euro. Mijn canadese pakketje met een waarde van US$55,- + verzendkosten vragen ze goddomme €22,58 voor. Overzeese objecten zijn tegenwoordig standaard 30%-50% duurder met dat gezeik. Nou, als ze niet willen dat ik de economie help dan help ik de economie wel niet meer. Allemaal aan de sabbatical, zal ze leren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Ook btw en douanekosten?? Dat was toch altijd vanaf een veel hoger bedrag? Of is het laten-we-efsk-naaien-maand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paljas Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Ook btw en douanekosten?? Dat was toch altijd vanaf een veel hoger bedrag? Of is het laten-we-efsk-naaien-maand? Vanaf €22 is het inklaringskosten en BTW Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 22, 2015 Share Posted May 22, 2015 Inklaringskosten wist ik, maar ik dacht de rest vanaf een hoger bedrag. Goed dat ik het weet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted August 27, 2015 Author Share Posted August 27, 2015 Alleen inklaringskosten boven de 22 euro. Douanekosten en btw is pas vanaf 150 ofzo toch? Weet niet meer precies. Neen. Alles boven de 22 euro. Mijn canadese pakketje met een waarde van US$55,- + verzendkosten vragen ze goddomme €22,58 voor. Overzeese objecten zijn tegenwoordig standaard 30%-50% duurder met dat gezeik. Nou, als ze niet willen dat ik de economie help dan help ik de economie wel niet meer. Allemaal aan de sabbatical, zal ze leren. Kreeg laatst een "minigids" van de Consumentenbond in handen, en daarin stond vermeld: " Voor producten uit landen buiten de EU hangen de invoerrechten en belastingen van de waarde en het product af: . tot €22 geen invoerrechten en geen (omzet)belasting; . €22 - €150: geen invoerrechten; wel omzetbelasting (21%); . >€150: invoerrechten en omzetbelasting. " Konden die douaniers ofwel niet rekenen (21% van $55,- is minder dan €22,58), ofwel ze hadden het gidsje van de Consumentenbond niet gelezen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Bovenop de belasting mag je ook nog even handlingkosten aftikken aan de bezorgende partij. Dan kan dat bedrag wel kloppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Is volgens mij rond de €12. Ligt eraan wie de bezorgende partij is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thorical Posted August 27, 2015 Share Posted August 27, 2015 Alleen inklaringskosten boven de 22 euro. Douanekosten en btw is pas vanaf 150 ofzo toch? Weet niet meer precies. Neen. Alles boven de 22 euro. Mijn canadese pakketje met een waarde van US$55,- + verzendkosten vragen ze goddomme €22,58 voor. Overzeese objecten zijn tegenwoordig standaard 30%-50% duurder met dat gezeik. Nou, als ze niet willen dat ik de economie help dan help ik de economie wel niet meer. Allemaal aan de sabbatical, zal ze leren. Kreeg laatst een "minigids" van de Consumentenbond in handen, en daarin stond vermeld: " Voor producten uit landen buiten de EU hangen de invoerrechten en belastingen van de waarde en het product af: . tot €22 geen invoerrechten en geen (omzet)belasting; . €22 - €150: geen invoerrechten; wel omzetbelasting (21%); . >€150: invoerrechten en omzetbelasting. " Konden die douaniers ofwel niet rekenen (21% van $55,- is minder dan €22,58), ofwel ze hadden het gidsje van de Consumentenbond niet gelezen ... Inlaringskosten €13,-- bij post nl. Bij andere vervoerders meestal iets duurde. btw over waarde plus verzendkosten. En de verzendklosten uit de US zijn ook al snel € 17,--. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 10, 2015 Share Posted October 10, 2015 Ik heb deze kwast nu in mijn bezit, hij kwam als bonus mee met de aanschaf van een Gillette Goodwill. Het handvat vind ik erg prettig in de hand liggen, een mooi gewicht en een ergonomische vorm. De knot is mijn kopje thee echter niet; prik in combinatie met te weinig ruggengraat. De prik komt van de op maat geknipte haren, het zijn dus geen natuurlijke haarpunten. Het gebrek aan ruggengraat openbaart zich zodra je draaiende bewegingen maakt met de kwast, de knot lijkt hier niks van te snappen en waaiert daarbij helemaal open. En dat zonder noemenswaardig druk te zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted October 10, 2015 Author Share Posted October 10, 2015 Tsja, ik was er ook niet kapot van, daarom voor nix ... En een gegeven paard en zo ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts