Jump to content

Hey shavers!

Roke

Recommended Posts

Ik ben Ronald uit Merchtem.

Ik ben mij sinds een half jaar aan het verdiepen in het echte scheerwerk. Ben voorlopig nog in de DE-fase. Mijn bedoeling is wel om binnen dit en 6 maanden toe te leggen in het scheren met open mes.

Ik scheerde mij vroeger soms elektrisch maar meestal met de fusion. Daar ik hier echt geen plezier aan beleefde en vind dat nieuwer niet altijd beter is ben ik nu dus op de klassieke manier aan het scheren. In het begin leverde mij dat een mega razorburn op maar dit behoord gelukkig tot het verleden.

Ik heb een wolvet-allergie dus moet ik al wa selectiever zijn wat betreft de scheerzeep. Maar dit lijkt al bij al mee te vallen.

Ik heb dit forum al dikwijls gebruikt gelezen voor tips en tricks. En nu ik al wa meer geoefend ben kan ik hier nu al is meepraten.

Indien iemand vragen heeft, vragen kost niets he! ;)

Een vraag schiet me wel te binnen trouwens: waarom wacht je zes maanden? Is _nu_ niet precies het goeie moment om te beginnen met het open mes?

Ik wil nog effe de voor mij ideale zeep vinden! En wil ook graag direct een goed open mes kopen en da kost toch wa centjes he!

Een goed mes tegen voordelige centjes vind je hier op de markt. Dan is het scherp ook meteen, wat bij een hoop andere plekken nogal eens tegenvalt. Voordelig heeft als voordeel dat je meteen een strop of spanriem kunt kopen.

Een vraag schiet me wel te binnen trouwens: waarom wacht je zes maanden? Is _nu_ niet precies het goeie moment om te beginnen met het open mes?

Ik wil nog effe de voor mij ideale zeep vinden! En wil ook graag direct een goed open mes kopen en da kost toch wa centjes he!

Koop via dit forum je eerste mes zodat je zeker weet dat het scheerklaar is. Er zijn hier regelmatig erg goede messen voor een paar tientjes.

En de voor jou indeale zeep... Er zijn enorm veel goede zepen haha. Die zoektocht eindigt nooit ;)