Jump to content

SOTD 11 mei - 17 mei

Kamp

Recommended Posts

Ben eigenlijk gewent dat Ramon (cutthroat) het topic opent ;) maar bij deze.

Vandaag maar weer eens een open mes, en wel mijn Koraat vitae en het ging met dit veel beter dan de laatste keer, toen had ik in mijn wang gesneden (te grote hoek met het mes op de wang zetten).

Setup:

Semogue SOC 2 band

TFS Tabacco Verde (gebruik deze veel is 1 van 2 zepen die ik aan op maken ben)

Koraat 8/8 1/2 model vitae

Pinaud clubman

TFS Tabacco Verde asb

Na 3 gangen weer haast helemaal glad, voel nog 2 plekjes met een klein stoppeltje, maar die pakken we morgen wel aan. Allemaal een prettige week.

EverReady 1912

Personna GEM (15)

L'Occitane Plisson

D.R. Harris Windsor scheerstaaf

Floïd Blue

De Vergulde Hand asb

Floïd Blue lijkt inderdaad op Aqua Velva, maar ruikt veel minder sterk. Dat kan ook aan mijn verkoudheid liggen. Verkoelt wel sterker dan AV.

Goed spul, die Windsor staaf. Even over de smoel en schuimen als een tiet. Lekkere geur ook.

Guest Gusto

Setup:

E.J. Diamond 3D Krabber

Rapira Platinum Lux (6) Mesje

Semogue S.E. 2013 Olijf Hout Kwast

Haslinger Meeresalgen Zeep

L'Occitane Mer & Mistral ASB

Resultaat:

VGS :)

Gillette Fatboy stand 9

Vokshod mesje (2) met dank aan Frog!

TOBS Eton College

Wilkinson Badger

Aluin

The Shaving Doctor Cooling Gel + Moisturazor

David Beckham Classic aftershave

Voor het eerst met de Vokshod geschoren (Eerst onder de douche de onderzaak gedaan (op 4 hoor, want 9 vind ik net te spannend zeg maar[GRINNING FACE WITH SMILING EYES])

Dus vandaar melding van de 2e keer)

Wat een comfortabel mesje! Nul irritatie, ik heb nooit anders dan met Feather geschoren dus ik ben benieuwd hoe lang deze Rus het doet.

Moet nog steeds wennen aan de moisturazor met anti-mug lucht, die overigens niet lang blijft hangen…

De David Beckham Classic vind ik ook superlekker ruiken, evenals de Homme trouwens, die ik nu afwissel.

Edited by Guest

Ik heb een algehele verwen dag voor mijzelf.

Ben begonnen met die dot haar boven op mijn hoofd te verven.

Verder in de douche alles lekker geschoren wat je weg kan scheren .

Het is trouwens ook heel lekker om de scheerschuim ff makkelijk uit een bus gepakt even over je hele lijf te smeren als je wat veel hebt [ tip voor jullie dames ] daar word je huid heel zacht van.

TOBS Mr Taylors

Victoria Super Daxer

Parker 90R

Hema-mesje (2x)

Aluinstaaf DVH

Blue Stratos EdT

Bogena uiercrème

Om onverklaarbare reden (nette manier om te zeggen dat ik wat aan het klooien was) schuimde TOBS niet zo lekker als anders, maar goed genoeg voor een goede scheerbeurt. Ik was in de veronderstelling dat ik me met een Polsilver SI aan het scheren was. Tijdens het scheren dacht ik dat het mesje z'n magie wel kwijt was, hoewel de eerste pass heel bevredigend was. Bleek ik bij het schoonmaken een Hema-mesje te hebben gebruikt. Altijd aardig zo'n blinde test...

Proraso groen preshave

TFS Rasozero

Mühle STF L

Schick Injector

Schick mesje (2)

Aluin

Proraso groen ASL

Baume.be ASB

Met de scheerbeurt van gisteren nog vers in gedachten, deze keer maar wat rustiger aan gedaan. 2,5 gangen. En nog minder druk dan anders. Daarmee werd de Schick minder agressief en gleed door de prima zeep heen. Over zeep gesproken: die Rasozero schuimt als een dolle! En wat geeft die een fris gevoel. De aluin gaf wel prik, de ASL minder. Baume verzorgde het geheel op het einde.

Guest Gusto
Merkur 34C

Gillette Silver Blue

Semogue SOC

Mitchell's Woolfat

Speick asb

SOC, varken of das?

Bij deze een reactie! Maar waarom stoppen? Ik vind het zelf leuk om te lezen wat iedereen tijdens zijn scheerbeurt gebruikt (filmpjes zijn ook leuk, al kijk ik die totdat de kwast op de kin gaat, daarna interesseert het me niet meer ;)), maar daarop reageren doe ik pas als ik er echt een vraag of opmerking over heb. En een reactie op mijn eigen scheerbeurten verwacht ik totaal niet.

SOTD -RIP

Bij gebrek aan reacties, op dit topic, stop ik met bijdragen!

Zonde man!

We kunnen er best wel wat meer van maken dan nu, maar ik persoonlijk vind het heel leuk om te zien, waar iedereen mee scheert, hoe vaak met hetzelfde mesje, waarmee op warme dagen en waarmee op koelere dagen, hoe nieuwe producten bevallen etc. etc.

Guest Gusto
Huh? 20 minuten na je oorspronkelijke vraag, lijkt me dat een voorbarige conclusie. Tenzij ik mis waar het om gaat.

Lees de laatste 2 maanden eens terug. ;)

Gillette tech

Hema mesje

Palmolive sensitive

Proraso groen lotion

Ondanks de vertrouwde producten was het een minder comfortabele scheerbeurt dan gewoonlijk. Misschien ben ik na de paar dagen achter elkaar met Proraso blauw toch een beetje verwend geraakt.

Plisson L'Occitane

Crabtree & Evelyn Sienna scheerzeep

ONGO #14 8/8

Tunney aluin

Alcolado Glacial

Zo mannen. Na een paar dagen experimenteren met Kamisori's en SE's met wedge, hoe plezierig en aangenaam ook, het zijn ook zeker de laatsten niet, werd het tijd voor een fatsoenlijk mes. En wat is er nou fatsoenlijker dan een nummertje 14 spitzkopf ter breedte van een duim? Een, om met Joost te spreken, breeje jongen dus. Volhol, ets gebleekt maar goed zichtbaar, saaie zwarte scales. Laat zich uitstekend scherpen, bleek gister en nu ook bij de scheerbeurt, en net zo goed hanteren. In drie tamelijk luidruchtige gangen GLAD.

De aluin prikte overal en de Alcolado was heerlijk. Wat een feest. In de messentrekker die nu een rotatie van 43 stuks reguleert.