Kamp Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Ben eigenlijk gewent dat Ramon (cutthroat) het topic opent maar bij deze. Vandaag maar weer eens een open mes, en wel mijn Koraat vitae en het ging met dit veel beter dan de laatste keer, toen had ik in mijn wang gesneden (te grote hoek met het mes op de wang zetten). Setup: Semogue SOC 2 band TFS Tabacco Verde (gebruik deze veel is 1 van 2 zepen die ik aan op maken ben) Koraat 8/8 1/2 model vitae Pinaud clubman TFS Tabacco Verde asb Na 3 gangen weer haast helemaal glad, voel nog 2 plekjes met een klein stoppeltje, maar die pakken we morgen wel aan. Allemaal een prettige week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 EverReady 1912 Personna GEM (15) L'Occitane Plisson D.R. Harris Windsor scheerstaaf Floïd Blue De Vergulde Hand asb Floïd Blue lijkt inderdaad op Aqua Velva, maar ruikt veel minder sterk. Dat kan ook aan mijn verkoudheid liggen. Verkoelt wel sterker dan AV. Goed spul, die Windsor staaf. Even over de smoel en schuimen als een tiet. Lekkere geur ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Gillette Rocket Lord platinum TGC TOBS peppermint Proraso asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Setup: E.J. Diamond 3D Krabber Rapira Platinum Lux (6) Mesje Semogue S.E. 2013 Olijf Hout Kwast Haslinger Meeresalgen Zeep L'Occitane Mer & Mistral ASB Resultaat: VGS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Digger'73 Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 (edited) Gillette Fatboy stand 9 Vokshod mesje (2) met dank aan Frog! TOBS Eton College Wilkinson Badger Aluin The Shaving Doctor Cooling Gel + Moisturazor David Beckham Classic aftershave Voor het eerst met de Vokshod geschoren (Eerst onder de douche de onderzaak gedaan (op 4 hoor, want 9 vind ik net te spannend zeg maar[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]) Dus vandaar melding van de 2e keer) Wat een comfortabel mesje! Nul irritatie, ik heb nooit anders dan met Feather geschoren dus ik ben benieuwd hoe lang deze Rus het doet. Moet nog steeds wennen aan de moisturazor met anti-mug lucht, die overigens niet lang blijft hangen… De David Beckham Classic vind ik ook superlekker ruiken, evenals de Homme trouwens, die ik nu afwissel. Edited May 11, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Ik heb een algehele verwen dag voor mijzelf. Ben begonnen met die dot haar boven op mijn hoofd te verven. Verder in de douche alles lekker geschoren wat je weg kan scheren . Het is trouwens ook heel lekker om de scheerschuim ff makkelijk uit een bus gepakt even over je hele lijf te smeren als je wat veel hebt [ tip voor jullie dames ] daar word je huid heel zacht van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Mijn vrouw heeft wasschuim van rituals, is ook net scheerschuim. Schijnt goed spul te zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Oh dat heb ik ook nog ergens !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
GladJakker Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 TOBS Mr Taylors Victoria Super Daxer Parker 90R Hema-mesje (2x) Aluinstaaf DVH Blue Stratos EdT Bogena uiercrème Om onverklaarbare reden (nette manier om te zeggen dat ik wat aan het klooien was) schuimde TOBS niet zo lekker als anders, maar goed genoeg voor een goede scheerbeurt. Ik was in de veronderstelling dat ik me met een Polsilver SI aan het scheren was. Tijdens het scheren dacht ik dat het mesje z'n magie wel kwijt was, hoewel de eerste pass heel bevredigend was. Bleek ik bij het schoonmaken een Hema-mesje te hebben gebruikt. Altijd aardig zo'n blinde test... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Bean Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Proraso groen preshave TFS Rasozero Mühle STF L Schick Injector Schick mesje (2) Aluin Proraso groen ASL Baume.be ASB Met de scheerbeurt van gisteren nog vers in gedachten, deze keer maar wat rustiger aan gedaan. 2,5 gangen. En nog minder druk dan anders. Daarmee werd de Schick minder agressief en gleed door de prima zeep heen. Over zeep gesproken: die Rasozero schuimt als een dolle! En wat geeft die een fris gevoel. De aluin gaf wel prik, de ASL minder. Baume verzorgde het geheel op het einde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubinho Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Merkur 34C Gillette Silver Blue Semogue SOC Mitchell's Woolfat Speick asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Merkur 34CGillette Silver Blue Semogue SOC Mitchell's Woolfat Speick asb SOC, varken of das? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 SOTD -RIP Bij gebrek aan reacties, op dit topic, stop ik met bijdragen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mooly Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Huh? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Huh? 20 minuten na je oorspronkelijke vraag, lijkt me dat een voorbarige conclusie. Tenzij ik mis waar het om gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Watte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Bean Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Bij deze een reactie! Maar waarom stoppen? Ik vind het zelf leuk om te lezen wat iedereen tijdens zijn scheerbeurt gebruikt (filmpjes zijn ook leuk, al kijk ik die totdat de kwast op de kin gaat, daarna interesseert het me niet meer ), maar daarop reageren doe ik pas als ik er echt een vraag of opmerking over heb. En een reactie op mijn eigen scheerbeurten verwacht ik totaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 SOTD -RIPBij gebrek aan reacties, op dit topic, stop ik met bijdragen! Zonde man! We kunnen er best wel wat meer van maken dan nu, maar ik persoonlijk vind het heel leuk om te zien, waar iedereen mee scheert, hoe vaak met hetzelfde mesje, waarmee op warme dagen en waarmee op koelere dagen, hoe nieuwe producten bevallen etc. etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
QuantumCat Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Gisteren mijn Shavette maar eens gepakt. Voorbereid met Bartex De Mühle volgeladen met MWF-lather Afgewerkt met Aluin & DVH ASB Ging lekker -beter dan ooit, met de shavette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Huh? 20 minuten na je oorspronkelijke vraag, lijkt me dat een voorbarige conclusie. Tenzij ik mis waar het om gaat. Lees de laatste 2 maanden eens terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mooly Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Sorry maar volg alle SOTDs maar geen idee waar je het over hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubinho Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Merkur 34CGillette Silver Blue Semogue SOC Mitchell's Woolfat Speick asb SOC, varken of das? Gusto(sorry voor de late reactie ) Das Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beun Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Sorry maar volg alle SOTDs maar geen idee waar je het over hebt. Inderdaad, een gemiddeld topic bevat tussen de 10 en 15 pagina's aan leesvoer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joris Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Gillette tech Hema mesje Palmolive sensitive Proraso groen lotion Ondanks de vertrouwde producten was het een minder comfortabele scheerbeurt dan gewoonlijk. Misschien ben ik na de paar dagen achter elkaar met Proraso blauw toch een beetje verwend geraakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 11, 2015 Share Posted May 11, 2015 Plisson L'Occitane Crabtree & Evelyn Sienna scheerzeep ONGO #14 8/8 Tunney aluin Alcolado Glacial Zo mannen. Na een paar dagen experimenteren met Kamisori's en SE's met wedge, hoe plezierig en aangenaam ook, het zijn ook zeker de laatsten niet, werd het tijd voor een fatsoenlijk mes. En wat is er nou fatsoenlijker dan een nummertje 14 spitzkopf ter breedte van een duim? Een, om met Joost te spreken, breeje jongen dus. Volhol, ets gebleekt maar goed zichtbaar, saaie zwarte scales. Laat zich uitstekend scherpen, bleek gister en nu ook bij de scheerbeurt, en net zo goed hanteren. In drie tamelijk luidruchtige gangen GLAD. De aluin prikte overal en de Alcolado was heerlijk. Wat een feest. In de messentrekker die nu een rotatie van 43 stuks reguleert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts