Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste mensen,

Ik ben Rick en al bijna een kwart eeuw oud. Dit forum kwam ik onlangs tegen en leek mij interessant om mijn scheer issues te bespreken. De twee voornamelijke redenen dat ik op zich wel gebaat ben bij advies;

1. Ik heb de huidaandoening pseudo barbae folliculitis oftewel een permanente scheerritatie door o.a. ingegroeide haren. Ondanks dat ik bij meerdere dermatologen ben geweest ben ik nooit heel veel wijzer geworden betreft scheerproducten en scheertechnieken. Scheren is eigenlijk een beetje afzien voor me, maar aan een baard zitten weer te veel compromissen voor mij.

2. Ik weet soms niet zo goed wat ik met mijn baardgroei aan moet, ik heb een beetje een kop op hals hoofd maar wil/heb ik een stoppelbaardje op de wangen en geschoren in hals, snor en kin (tot aan een dunne lijn die links en rechts dan verbinden) Oftewel ik vraag me soms af of ik de vormgeving eigenlijk wel goed aan pak (vooral de kaaklijn) etc.

Maaarr goed ik zal hier ongetwijfeld nog aparte topics voor openen en intussen het forum door lezen en wellicht anderen helpen daar waar ik kan. Ik heb op zich veel tips rondom scheren, maar die werken helaas niet allemaal voor mij.

Ik probeer zo min mogelijk te scheren en ik hou het voornamelijk bij met o.a. een trimmer en sinds een half jaar overgestapt naar een safety razor met double edges mesjes. Ben nu vooral veel verschillende mesjes en scheerproducten aan het proberen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen in mijn volgende topics en wederzijds hoop ik jullie van dienst te kunnen zijn en een deel uit te maken van deze society!

Grtz :mrgreen:

Posted

Welkom, je bent aan het juiste adres! Als je gedreven genoeg bent denk ik dat je hier de oplossing voor je probleem gaat vinden. Velen zijn je hier voor gegaan.

Posted

Welkom Rick! Heb je sinds je bent overgestapt naar een DE scheermes minder last van ingegroeide haren?

Guest Gusto
Posted

Welkom Rick! Veel lees en scheerplezier.

Posted

Welkom Rick. Ik hoop dat je met hulp van dit forum tot een beter scheerresultaat gaat komen.

Posted

Ik heb de huidaandoening pseudo barbae folliculitis oftewel een permanente scheerritatie door o.a. ingegroeide haren. Scheren is eigenlijk een beetje afzien voor me.

Ik probeer zo min mogelijk te scheren en ik hou het voornamelijk bij met o.a. een trimmer en sinds een half jaar overgestapt naar een safety razor met double edges mesjes:

Hallo Rick,

De ernst van je huidaandoening is kennelijk niet van dien aard dat elektrisch scheren de enig overblijvende mogelijkheid voor je is. Mocht jouw probleem opgelost kunnen worden - zo lees ik uit je openingspost - dan is het voor jou dus mogelijk om de trimmer in de la te laten en uitsluitend DE te scheren.

Als je iets over de ernst en specifieke plaats van je aandoening zou willen toelichten, dan krijgen de forumleden wellicht zicht op mogelijke oplossingen.

Welkom op het forum.

Rob

Posted

Van harte welkom! Ik hoop dat we je kunnen helpen met je problemen op scheergebied. Ik vraag me, net als de rest, af of je sinds je DE scheert minder last hebt.

Posted

Welkom Rick 8-)

Vervelend dat je zo veel problemen met scheren ondervindt.

Er zijn veel mensen hier die je graag verder willen helpen en de nodige tips kunnen geven. Wellicht kan je alvast wat uitgebreidere informatie geven zodat we je al op weg kunnen helpen?

Krijg je de irritatie alleen door het scheren zelf of kan het ook te maken hebben met de producten die je nu gebruikt?

Posted

Bedankt voor het warme welkom!

Mijn scheerresultaat verschilt eigenlijk per keer, het is een beetje geluk hebben.

Ik zal binnenkort even wat meer informatie geven in een ander topic zodat het wat overzichtelijker is.

Groeten :D