MJ_93 Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Hoi, Wanneer ik begin te scheren voelt alles ok. Ik doe erg lang over het scheren (40/45 min). Wanneer ik toe ben aan de kin en snor trekt het ontzettend erg. Strop ik niet goed (eerst canvas dan leer)? Is het tijd voor pasta? Of is t n kwestie van bot worden omdat het zo lang duurt? Alle tips zijn welkom. Cheers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Ik denk dat het een combinatie is van het schuim wat opdroogt, je scheer techniek die nog niet zo vloeiend is en je strop techniek. Het is dus proberen waar het aan ligt. Ik ga er gemakshalve even van uit dat je je mes "scheerklaar" ontvangen hebt. Oh en je kin en snor zijn meestal de taaiste baardharen, ik weet of mijn mes scheerklaar is als het met gemak door mijn snor gaat. Je kan proberen tussen door nog eens opnieuw schuim te maken. Even warm afspoelen en opnieuw schuimpje maken. Je kunt eens proberen tussen door je mes te stroppen. Leer strak of glad en met minimale druk je mes stroppen, misschien dat dat wat uithaalt. Daarna zou ik het eens met chromium oxide proberen. Werkt dat ook niet dan moet je je mes misschien een keer laten slijpen. Maar vergeet bovenal niet dat het in het begin niet echt comfortabel voelt, je huid moet even wennen aan het open mes en je zult aan je techniek moeten werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 Schuim vervangen doeik sowieso ja. Mes was scheerklaar inderdaad. Het scheren voelt goed maar bij mn snor net zoals een botte gillette haha. Zit eraan te denken pasta te kopen in de hoop dat t scherper word. Als dit niet hoeft stel ik het even uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Schuim vervangen doeik sowieso ja.Mes was scheerklaar inderdaad. Het scheren voelt goed maar bij mn snor net zoals een botte gillette haha. Zit eraan te denken pasta te kopen in de hoop dat t scherper word. Als dit niet hoeft stel ik het even uit. Dat chromium oxide kom je vroeg of laat toch aan toe, dus daarvoor zou ik het niet laten. Er zijn overigens zat forum leden die een flinke pot van dat spul hebben staan, waaronder ondergetekende. Daar mag je vast een grammetje van lenen. Maar het zit hem voor nu toch echt in je techniek zowel van het scheren als het stroppen. Blijven volharden zou ik zeggen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 Blijven oefenen dus! Heb mij ook maar drie jeer geschoren. Grammetje? Is t poeder ofzo? Ik ken alleen dovo tubetjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Boven al uitgebreide uitleg door Noxa, weet ook dat bij het scheren een zekere snelheid nodig is om makkelijk de haren te snijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 Een soort van momentum zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Hier vandaag ook weer met het open mes (13e keer sinds 1e kerstdag afgelopen jaar) geschoren, en mijn kin en snor moeten al opnieuw worden ingezeept als ik de wangen en hals gedaan heb. En als dan alles geschoren is, dan blijf ik met stoppeltjes op de kaaklijn zitten (zelfs bij omhoog houden van de huid). Oftewel inderdaad nog heel veel (en veel vaker) oefenen op de techniek. OT: Verder wilde ik eigenlijk al gaan vragen of er iemand is die naar de clubdag komt die wat CrOx voor mij heeft. Ik ben van plan een tweede strop te maken en die dan met CrOx te behandelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Hier vandaag ook weer met het open mes (13e keer sinds 1e kerstdag afgelopen jaar) geschoren, en mijn kin en snor moeten al opnieuw worden ingezeept als ik de wangen en hals gedaan heb. En als dan alles geschoren is, dan blijf ik met stoppeltjes op de kaaklijn zitten (zelfs bij omhoog houden van de huid). Oftewel inderdaad nog heel veel (en veel vaker) oefenen op de techniek. OT: Verder wilde ik eigenlijk al gaan vragen of er iemand is die naar de clubdag komt die wat CrOx voor mij heeft. Ik ben van plan een tweede strop te maken en die dan met CrOx te behandelen. Wat ik doe voor mijn kaaklijn is mijn mond (onderkaak) open doen en dan het onderste gedeelte van je wang scheren, als je dan je kaken weer op mekaar doet, ben je al tot onder je kaak geschoren, zo hoef je niet de ronding met je mes te maken. Misschien helpt dit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 Slim Zal het proberen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Slim Zal het proberen! Ik ga deze ook uitproberen, is een tip die ik nog niet langs heb zien komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Slim Zal het proberen! Ik ga deze ook uitproberen, is een tip die ik nog niet langs heb zien komen. Hoor wel of het daarmee is opgelost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 Heeft iemand een sample rode pasta voor mij im te proberen? Rood voor carbonstaal toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Heeft iemand een sample rode pasta voor mij im te proberen? Rood voor carbonstaal toch? Dat bied Rolf je ook aan . Rood = Ijzeroxide ofwel FeOx. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Rood voor carbonstaal toch? Nee. Althans niet specifiek. Zoals Rolf al schreef zijn er die ná de CrOx (groen) eerst nog FeOx (rood) gebruiken lvorens naar het schone leder te gaan. Dat mag met alle staal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Heeft iemand een sample rode pasta voor mij im te proberen? Rood voor carbonstaal toch? Dat bied Rolf je ook aan . Rood = Ijzeroxide ofwel FeOx. Eigenlijk bied hij mij dat aan maar ik sla dat beleefd over. De verhalen uit dit topic in gedachte houd ik het bij CrOx en schoon leder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 En hoe breng je deze aan? Gewoon zelf pasta ervan maken? Heb er nooit eerder van gehoord haha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 10, 2015 Share Posted May 10, 2015 En hoe breng je deze aan?Gewoon zelf pasta ervan maken? Heb er nooit eerder van gehoord haha. Check dit topic even. viewtopic.php?f=14&t=2161&hilit=Diamond+pasta&start=80 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 10, 2015 Author Share Posted May 10, 2015 Hahaha top Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts