Ga naar inhoud

Aanbevolen reacties

Ha, ik vroeg me al af waar de meneer van de feitjes bleef ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waar Marco verschijnt is er een onderwerp dat verdwijnt :-)!

Woehaaaaaaaaaaaaa hahhahahha je blijft mijn schatje hoor !!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gelukkig maar!

Fijn dat mijn scheermoppie nog altijd achter me staat ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Feather waren mijn beginners mesjes. Ik gebruikte deze in combinatie met een merkur long handle. Heerlijke combi zonder irritaties en prima scheer resultaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Feathers worden vaak afgeraden voor beginners alhoewel ik niet begrijp waarom, zelf ben ik nog altijd een grote fan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

In het begin (toen ik beginner was) , een paar jaar geleden scheerde ik me ook wel is met de Feather en leek het in mn hals net of ik in een horror film had meegedaan want ik had echt veel irritaties en bloed.

Tegenwoordig Leg ik eerst de Feather in een hete bak water zodat ie goed schoon is voordat ie mn krabber in gaat.

Mijn resultaten zijn mooier dan met de meeste anderen mesjes, dus als ik ooit nog is zonder Feathers zit, durf ik zeker weten een bulk te (mits de prijs goed is) kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja daar ga ik weer :oops::oops:

Wat is dat toch met die Feather mesjes?

Ik sta van de week een man te scheren met en de shavette en een krabber op een snoei moeilijke huid en veel baard en scheren als de brandweer.

Gisterenavond scheer ik met een nieuw mesje in mijn eigen krabber met wat scheerolie mijn doos en ik lig echt weer helemaal open van de irritatie en stuk :twisted::twisted::twisted:

Hoe kan dat nou?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

misschien ben je met een ander voorzichtiger dan met jezelf?

of, ook mogelijk, jij en feather zijn gewoon niet voor elkaar gemaakt.

Ja daar ga ik weer :oops::oops:

Wat is dat toch met die Feather mesjes?

Ik sta van de week een man te scheren met en de shavette en een krabber op een snoei moeilijke huid en veel baard en scheren als de brandweer.

Gisterenavond scheer ik met een nieuw mesje in mijn eigen krabber met wat scheerolie mijn doos en ik lig echt weer helemaal open van de irritatie en stuk :twisted::twisted::twisted:

Hoe kan dat nou?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik voel me er niet gemakkelijk bij om over jouw doos te oordelen, maar zou je niet gewoon scheerzeep gebruiken? Ik denk dat dat net wat meer bescherming biedt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat ik voorzichtiger ben bij een ander is een feit maar gisteren echt goed opgelet en met olie en het punt is dat je het dus totaal niet voelt als je aan het scheren bent. En daar na lig je dus open en een half uur later dik de irritatie :roll::roll: Vreemd voor zo'n in principe scherp goed mesje.

Nou heb ik genoeg mesjes dus neem gewoon een andere maar ik vind het wel frappant dat ik geen enkele vorm van au heb bij een Lidl ding en een bloedbad creëer met een Feather mes.

Marco, met zeep heb ik het ook en ook alleen met feather . En niet zo preuts hoor het is maar een doos.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een Feather met een Muhle R89 is een van mijn favoriete combinaties. Geen irritatie en een zéér goed scheerresultaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

P_M_Feather1.jpg.60162d80e30839da48c331196c800f54.jpg

Sinds ik vastleg, wat er wordt gebruikt en hoe dat is ervaren bij het scheren, zijn er 4 Feathers gebruikt. Het mesje gaat 9 á 10 x mee bij mij. Ontegenzeggelijk hebben we hier met een goed mesje van doen. Voor mij is het echter geen favoriet. Het maakt een groot verschil in welke krabber ik de Feathers gebruik. Over het algemeen ervaar ik het mesje als rauw en wat bijterig. Alleen als ik erg oplet, of bepaalde krabbers gebruik, kan ik een lekkere scheerbeurt volbrengen, maar irritatie en soms zelfs sneetjes liggen op de loer. Als voorbeeld noem ik de combi 39c en Feather. De 39c is een krabber, waarin ik bijna elk onwillig mesje aan de praat krijg. Echter met de Feather is het een rauwe worstelpartij, terwijl in de ATT S1 het mesje zich gedraagt als een mak lammetje. Zeg het maar.

Toch wil ik het mesje niet als slecht beoordelen. Immers met het juiste gereedschap is het een zalig mesje. Misschien is daarom de Feather AS-D1 krabber wel een heerlijk tamme comfortabele krabber, opdat die goed gaat met de eigen mesjes, dat lees ik tenminste op fora, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring. Bij de laatste keer oordeelde ik: Zeer goed, goed mesje, koopwaardig. Daar houd ik het nu ook maar bij.

1- Krabber: Above The Tie_S1

Is al weer lang geleden (7-5-2015), dat ik een Feather in een krabber had, maar moet even om de bandbreedte van de kwaliteit van mesjes te ijken. Nou dat was even een oogopener.

De S1 hiervoor gepakt. Moest me er even van overtuigen, of ik er gisteravond wel een mesje in had gedaan. Nou ben ik helemaal niet zo gek van deze Feathers, heb ze in diverse krabbers gebruikt en was er vaak niet blij mee, maar deze combi is fenomenaal. Glad, zacht en onbenullig scheerwerk. Nou is dit ook nog na 2 dagen Roll's, maar dan nog, erg effectief en schonend. Morgen in een andere combi, maar benieuwd. De S1 is in elk geval een prima houder voor de Feather.

2- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

Het mesje leverde ook deze keer een onberispelijke prestatie. Beter kan ik niet met een DE.

Begonnen met de open kam kant van de Ikon en de laatste ronde met de dichte kant, want het mesje was wel erg duidelijk aanwezig. In mijn hals dan ook lichte lekkage door een iets te excesief kaasschaaf effect. Dat mocht echter de pret niet drukken, want even een steek aluin bracht dit weer in orde.

3- Krabber: Mühle_R41 (2015)

De Feather doet het weer goed. Wel soms wat rauwig als ik even niet oplet, maar verder prima.

De rauwigheid wijt ik dan ook aan de R41, ofschoon dit de tamme variant is. Rustig geconcentreerd door scheren, levert een mooi gladde en koele kop.

4- Krabber: Gillette Fat Boy adjustable

Het mesje voor de 4e x in de krabber. Wordt ik daar nou echt vrolijk van, van die Feather? Niet heel bijzonder. Het scheert wel goed, maar mijn gevoel rechtvaardigt niet de meerprijs en benodigde oplettendheid van en voor dit mesje.

In de Fat Boy op 6 een prima beurt van 3 rondes. Zeker die Feather is goed, maar ik kan legio mesjes bedenken en uit voorraad pakken, die het zelfde resultaat leveren, met een zachter scheergevoel. Nee ik wordt nog steeds geen Feather Fan Boy. Zeker niet, als ik zie wat die dingen kosten.

5- Krabber: Above The Tie_S2

Mijn 5 norm is weer gehaald en zoals te verwachten doet dit mesje het nog wel even. Toch blijf ik mijn bedenkingen hebben. Scheer echt wel goed, maar steeds op het randje van is dit nou comfortabel??

In de ATT S2 voelt het in elk geval wel weer alsof de krabber voor deze mesjes is gemaakt. Geen hoekgevoeligheid, maar wel opletten dat bij een iets te grote hoek het mesje iets te rauw wordt en gaat bijten. Geen druk, eigenlijk negatieve druk, is hier de oplossing. Ik geloof, dat ik een echte Kai prefereer boven deze Feathers.

6- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole

Vanmorgen was het weer een stoeipartij met de Feather. Uiteindelijk netjes mee geschoren, maar in mijn hals te veel rauwe plekken.

In de 39c moest ik enorm oppassen, want bij het minste of geringste begon het mesje vals te bijten. 3 rondes mee geschoren, maar in mijn hals, zoals gezegd, rauwe plekken en nog stoppels. Wel vreemd, want de wangen waren behoorlijk glad en heel. De S1 er bij gepakt, de Feather er in en meteen tam dat mesje. Zo ellendig als het met de 39c combineerde, zo top combineert het met de S1. Nu begrijp ik waarom ik nooit vriendjes werd met die mesjes. Ze doen het alleen in te dure krabbers. Of zijn die krabbers hun geld dan dubbel en dwars waard. Welnu de ATT met de Feather was zelfs op mijn rauwe hals lekker. En de stoppels verdwenen in deze 2e ATG als sneeuw voor de zon.

Nu moet ik nog eens met dat mesje, immers de laatste ronde was goed.

7- Krabber: Merkur_510 Progress

Vandaag is de Feather weer absoluut in vorm. Blijkt dus erg krabber afhankelijk te zijn. 3 rondes geen schade alleen wat opnieuw opkomende irritatie van gisteren.

In de Progress op lage stand gaat het scheren weer prima. Mesje voelt gewoon scherp, maar moet wel opletten met druk en hoek. Ligt denk ik meer aan de restanten irritatie van eerdere beurten, dan deze. Gezien mijn ervaring met de S1, waar het mesje top in voelt, gaat hij daar morgen nog een keer in. Blijf gereserveerd t.o.v. het Feathermesje.

8- Krabber: Above The Tie_S1

Het mesje is echt éénkennig. Vandaag weer een prima scheerbeurt, terwijl er dagen bij waren, dat ik deze al weg wilde gooien, vanwege irritatie en rauwigheid.

In de S1 voelt deze Feather zich in zijn element. Prima glad geschoren en geen irritatie meer. Ook geen hoekgevoeligheid met de S1. De kop op een licht aluminium steeltje geschroefd en het gewicht van de kop de druk laten bepalen. Prima glad. Zo zie je maar weer, hoe de combi krabber mesje bepalend is.

9- Krabber: Ikon_Shavecraft 101

De Feather is nog niet op zijn eind. Vandaag weer een vlekkeloze scheerbeurt. Frappant als je eerder leest, dat ik er irritatie van kreeg en bloederige lekkage.

Zal nooit grote vrienden worden met dit mesje, maar in een aantal krabbers zijn ze echt goed, in enkele redelijk goed, maar in een ander aantal voor mij onbenullig irritant en matig voor een mesje met een dergelijke naam en faam. In elk geval is mijn Ikon ook een krabber, die zowel met de open als de dichte kant doet wat ik er van verwacht. Restloze baardreductie. De Ikon vandaag op een 100 mm aluminium handvat geschroefd. Dat was goed hanteerbaar. Gezien het mesje niets raars deed, morgen nog maar een keer.

10- Krabber: Above The Tie_S2

Het mesje deed het ook deze keer naar behoren. Zonder al te veel aandacht toch een gladde beurt zonder averij.

In de S2 vind ik het een fractie minder, dan in de S1, maar alleszins nog een prima scheerbeurt. Zonder hoekgevoelgheid of wat dan ook. 10x is echter voldoende voor mij met dit mesje. Veel te veel poespas. Ergo spaarpot.

Naar index Harkos

Naar vorige Feather

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mooi verslag weer Harkos en heel plezierig het verslag lezende dat ik er veel in herken.

De Feather is één van mijn favorieten maar precies zoals jij omschrijft niet geschikt voor elke krabber.

In de scheve iKon 102, rechte Apollo en alle vintage Gilettes om zo maar eens een paar krabbers te noemen vind ik het absoluut een top mesje.

Echter In de agressievere krabbers wordt het al snel wat te veel en kan er eerder huid irritatie ontstaan, dit gaat voor mij ook op bij het gebruik van de de Kai mesjes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Feather vindt ik zelf een beetje tegen vallen. Begrijp me niet verkeerd want kwaliteit is het wel maar niet voor mij. Ik ervaar ze altijd als scherp (super scherp) maar met 2 beurten is dat al zoveel verminderd dat ik ze al weg doe. Daarbij zijn ze inderdaad zoals Harrie beschrijft kieskeurig qua krabber betreft.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb eigenlijk een vraag over Feather Single Edge. Ik zit te denken om Feather Pro Super mesjes aan te schaffen voor in mijn Claymore. Ik heb alleen ervaring met de "gewone" Feather Professional. Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de professional en professional super?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb eigenlijk een vraag over Feather Single Edge. Ik zit te denken om Feather Pro Super mesjes aan te schaffen voor in mijn Claymore. Ik heb alleen ervaring met de "gewone" Feather Professional. Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de professional en professional super?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Volgensmij is daar al een topic over (gemaakt door Ron dacht ik) ik kan zo het draadje niet vinden.

Voor mijzelf in ieder geval voel ik geen verschil, ik dacht ook dat het enige verschil is hoe ver het mesje uitsteekt (voor de feather artist)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit artikel van Snuff wordt bedoeld Jock. Erg informatief, over Feather en Featherachtige SE krabbers, en zeker ook over de daarvoor verkrjgbare mesjes, inclusief de door jou genoemde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Snuff dank voor je advies ^_^ maar ik ben om. Had eerst mijn muhle mesje wel aardig resultaat (naar blijkt) ging prima toen astra eerste ronde ok (ging van erg bot mesje muhle na verse Astra) maar daarna niet heel prettig was de Muhle voor mij beter :roll: Dus gisteren maar de feather er in te gestopt. Wat een wereld van verschil :shock: De eerste keer bijna geen schade maar wat een snelheid en weinig moeite om alles eraf te krijgen. Zeker voor onder de neus maakt het wel heel makkelijk met dit mes. Ik ga nog wel door met mijn experiment om te kijken of andere messen ook goed resultaat geven. Voor nu is dit mijn favoriet heb gelijk 2x50 stuks gekocht kan ik de komende tijd vooruit. Heb ook geen tijd om te veel uit te proberen. Maar voor nu mijn standaard mesje is een Feather.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Feather scheert voor mij lekker in de Progress...in de Rocket HD en de Fatboy bijvoorbeeld weer niet. Maar dat is heel persoonlijk en afhankelijk van de krabber.

Verder vind ik het een prima mesje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je verder kunt gaan.