Harkos Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 (edited) Heb een wat ambivalente houding met Feather mesjes. Over het algemeen wordt dit mesje erg goed bevonden. Bij mij is dat niet zonder meer zo. Het maakt erg veel verschil welke krabber wordt gebruikt wil het mesje een goed resultaat geven. Voor mij is schadevrij kunnen scheren zonder er erg bij op te letten ook een criterium waar het mesje op moet scoren om goed te zijn. Nou bij de Feather moet ik er echt het koppie bij houden. Alles overziend heb ik niet direct de behoefte dit mesje voor verder gebruik aan te schaffen. Uiteindelijke beoordeling: Zeer goed, goed mesje, koopwaardig. 1- Een nieuwe Feather gebruikt, die zijn immers scherp en scheren goed. Mesje in de Ikon, want dat is een degelijke stabiele krabber, waarme ik meteen kan testen of er verschil merkbaar is SE veiligheidsbalk en SE open kam. Om te beginnen was dit weer een van de betere scheerbeurten, waarbij de ATG eigenlijk overbodig was, maar er kon toch nog een ietsi pietsi af. Gezien mijn minimale ervaring met deze combi was dit vrij eerlijk t.o.v. de SE. Nou ik merkte weinig verschil en wat ik merkte, was niet in het voordeel van het vandaag gebruikte gereedschap. 2- Het mesje moest laten zien wat hij in de Fatip presteert. Nou dat was best een goede prestatie. Echter ik merk wel dat dit mesje goed scherp is, maar de vraag begint bij mij op te komen of dit nou veel uitmaakt t.o.v. een souplex of Astra bijvoorbeeld. Ben niet echt onder de indruk. Op zoek naar het verschil SE DE is de Feather niet echt overtuigend beter dan de rest en zeker niet zo prettig, dan mijn ervaringen tot nu toe met de SE. 3- Mesje opnieuw kritisch bekijken. Is zeker een goed mesje, maar blijf wat terughoudend en heb het gevoel dat er toch wel wat gehyped wordt rond dit stukje metaal. In de Pearl TTO, een krabber, die erg makkelijk is in gebruik, voelde het mesje wat rauw. Nog maar eens wat schuim erbij, maar dat maakte niets uit. Uiteindelijk met 3 rondes de baard er af, drie sneetjes en een wat rauw gevoel. Ergo goed geschoren, maar geen topbeurt. Mijn oordeel over de Feather wordt er niet beter op. Onlangs was ik nog op zoek naar een goedkoop adresje voor Feathers, maar ik heb er nog 60 en denk dat ik daar meer dan genoeg aan heb! 4- Weer de Feather uit de kast gepakt, ofschoon de Gem, die er naast ligt wel erg verleidelijk is. Ben nog steeds erg gereserveerd over die Feathers. Om te proberen of het mesje kan scheren, de Merkur 38c uit de kast gehaald. Om maar met de deur in huis te vallen, ik werd er niet vrolijker op. De wangen, die ging wel, maar onder de kin was ronduit slecht. Wondjes, irritatie, stoppels, die extra aangepakt moeten worden. Nou ik ken dat beter. Mijn gevoel bij dit mesje wordt er niet beter op en ik ben toch eigenlijk al gauw tevreden. Als het echter ook niet lekker loopt in de krabber, waar nagenoeg elk mesje het wel in doet, dan kan ik er niet warm voor lopen. Eerlijk gezegd heb ik DE mesjes voor minder, die voor mij bevredigender zijn. Ik wil niet zeggen, dat Feathers slecht zijn, zeker niet, maar ze zijn erg kritiesch in gebruik en daar heb ik niet altijd zin in. Als deze op zijn koop ik definitief geen nieuwe. 5- Het mesje deed het vandaag redelijk tot goed. Blijkbaar zijn er krabbers, waarmee ik me met de Feather toch goed kan scheren. In de Fat Boy op 6 had ik eindelijk een moeiteloze prettige scheerbeurt. Echter had ik nu de handicap, dat ik niet de sneetjes van gisteren en eergisteren lostrek. Dus scheren op een hindernisbaan. Nou dat lukte dus redelijk. In elk geval is het Feathermesje niet verder weggezakt op de ladder van waardering. Morgen weer een herkansing. 6- De feather laat zich vanmorgen van zijn betere kant zien. Gelukkig maar, want het kan toch niet zijn dat ik niet uit de voeten kan met dit zo bejubelde mesje. Blijkbaar is het van enorm belang, dat dit mesje bij mij in een zeer vergevingsgezind krabbertje zit. In de Tech Fat Handle ging het deze keer prima, glad, geen irritatie en geen sneetjes. Maar top, nou net aan! 7- Dit mesje roept bij mij steeds meer vraagtekens op. Vandaag beurt 7 en een prima resultaat?? In de Pearl OC TTO echt een prettige beurt in 3 rondes. Geen schade en geen irritatie. Zouden ze te scherp zijn voor mij die Feathers. Daar kan ik me eigenlijk weinig bij voorstellen, maar feit is, dat ik me met het mesje dus voor de 7e x heb geschoren en op een bevredigende manier. Nou morgen maar weer verder zien. 8- De Feather weer in de krabber. Ben benieuwd. In de 39C een strakke beurt van 3 rondes. Lekker glad. Hoe kan dat nou wordt dit mesje beter als het slijt? Deze keer was eigenlijk de beste van alle 8. Als alle Feathers het na 8 x zo goed blijven, moet ik alleen uitzoeken in welke krabbers ik ze niet moet gebruiken en dan zijn ze dus best goed bruikbaar. Morgen dan nog maar een keer. 9- Het mesje blijft verrassen. Gaf weer een goede scheerbeurt, maar omdat ik morgen vertrek en nog een GEM heb liggen, deze nu in de spaarpot gedaan, hoewel er misschien nog een keer in had gezeten. Voorzichtig met de R41 (2011), ja die met de grote oversteek, geprobeerd wat het mesje nu zou presteren. Dat viel dus alles mee, gewoon goed. Moest wel even het koppie er bij houden, want het voelde behoorlijk direct. Uiteindelijk een mooie strakke scheerbeurt met een prima resultaat. De Feather is erg gevoelig voor de gebruikte krabber blijkt wel. Naar index Harkos Edited September 25, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Buffel Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Toen ik nog DE mesjes gebruikte, was inderdaad de combinatie van een feather in een milde krabber een fijne combi. Ik geloof dat het een Edwin Jagger De89 was. Maar natuurlijk UEKAZ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timothy27 Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Als ik een Feather mesje gebruikte dan waren de eerste scheerbeurten altijd redelijk irriterend, vanaf de 3e scheerbeurt voelde het goed. Ik gebruik nu Polsilver Super Irridiums, die voelen vanaf het begin als een Feather tijdens de 3e scheerbeurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Zal wel aan de stand van de zon en maan liggen maar ik verkies een Feather juist in een niet milde krabber. Mesjes blijven het meest onderhevig aan "uw ervaring kan anders uitpakken" denk ik. Astra's bijvoorbeeld hoef je mij niet gratis te geven want ik kan er niks mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joris Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Ik heb Feathers in diverse krabbers geprobeerd (heb alleen maar milde) maar vond ze alleen in de Schick Krona acceptabel. Met de groei mee voelen ze fijn (zeer weinig weerstand) maar ik maai er minder mee om dan met de meeste andere mesjes. Tegen de groei in vind ik ze zeer oncomfortabel ruw. Ik heb een voorkeur voor mildere mesjes. Mijn huidige favoriet zijn de HEMA mesjes maar heb geen problemen met de alom gehate Derby's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Een van m'n favoriete mesjes, zowel in milde als agressieve krabbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Een van m'n favoriete mesjes, zowel in milde als agressieve krabbers. Ik heb dezelfde ervaringen, een topper dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altarman Posted May 8, 2015 Share Posted May 8, 2015 Met de Feather nu voor de 5e keer geschoren, afgewisseld in de EJ Diamond en de Lord L6, bij mij ook pas na een paar keer dat hij echt prettig voelt en zonder irritatie.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted May 9, 2015 Share Posted May 9, 2015 Tegenwoordig heb ik er ook goed ervaringen mee. Maar ik moet dan wel een erg milde krabber gebruiken. Een Weishi TTO of een Lord L6. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 9, 2015 Author Share Posted May 9, 2015 Als ik weer terug ben Boekelo, zal ik eens bewust met krabbers zoeken naar de beste combi. Heb ze nu volgens vaste volgorde gebruik. Heb nu alleen de Gem, Ikon en Black Beauty mee op reis, met Gem Personna, Voshkod en Souplex. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving-Fritz Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Persoonlijk gebruik ik tegenwoordig alleen maar Feather mesjes in mij Feather AS-D1 en mijn DE89. Heb een hoop andere gebruikt maar ben toch altijd weer terug gevallen op Feather. Wel heb ik op mijn AS-D1 en iKon kop zitten gezien ik de standaard kop iets te mild vind. Ik koop altijd zo'n 100 stuks pak voor 35 euro en kan ik weer een flike tijd vooruit! Los van de DE mesjes heb ik sinds kort een Feather DX pearl waar ik ook de Feather mesjes in heb zitten welke ook echt top scheren en lang scherp blijven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
KugelFanger Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ik vindt feathers goed te doen in wat al meerdere mensen zeggen "mildere krabbers". Het enige nadeel van deze mesjes vindt ik toch dat ik ze niet zolang scherp houd als andere mesjes, vooral als je ze in wat agressievere krabber zoals de merkur 37c gaat gebruiken. Tot nu toch wel toch nog 1 van mijn betere mesjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted May 28, 2015 Share Posted May 28, 2015 Ik heb de mesjes van Feather binnen alleen mijn nieuwe shafette nog niet dus er valt nog niet uit te proberen. Ik heb wel een mes voor je haar van Feather en deze is echt heel goed, heb wel eens ander merken gebruikt maar Feather is een heel goed merk vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Voor mij zijn de Feathers de 'standaard'. Ze doen het goed in elke krabber, van een milde tot aan de Fatib. De gemiddelde levensduur is zo een beurtje of 5-6. Wel heb ik een onderbuik gevoel dat de mesjes uit de 5stuks verpakking iets minder scherp zijn dan de mesjes uit de 10 stuks verpakking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 In combinatie met m'n vintage Gillette New Improved zijn de Feathers net iets te agressief bij mij. Met een NEW een prima mesje, maar er zijn andere en goedkopere mesjes (Sputnik b.v.) die ik minstens even veel kan waarderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Ik vind de mesje wel snoeischerp en prettig in gebruik maar je moet niet te veel druk zetten denk ik anders ligt klant open. Ik gebruikte een van de mesjes in mijn eigen scheermes voor de bikinilijn en ik lag helemaal open met van die kleine stipjes en sneetjes dus daar vond ik ze minder geschikt voor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Denk dat de bikinilijn van Syl veel reacties gaat geven ... (A dirty mind is a joy for ever ... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Hahhahah het geeft meer irritatie dan reactie Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Oké, in het ene onderwerp gaat het ineens over je arie ontharen en hier gaat het van Feather naar de bikinilijn van Syl!??! Wat zijn we voor forum aan het worden Maar ja, ergens zie ik het al gebeuren dat ik weer van dit alles de schuld zal gaan krijgen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Ja ... Marco, je vraagt er om .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Hmz.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving Silly Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Ja Marco zo komen de praatjes weer in de wereld Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Waar Marco verschijnt is er een onderwerp dat verdwijnt ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Jajaja.... Sorry en excuses en het spijt me enzovoorts.... Ga je lekker Maarten? Ook al tegen mij gekeerd??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted June 24, 2015 Share Posted June 24, 2015 Het vaststellen van een feit is niet het zich tegen iemand keren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts