Jump to content

Wolfman razors

Snuff

Recommended Posts

Wolfman Razors

Nieuwe ster aan het firmament? Als je de forums mag geloven volmondig YES!

Vandaag eentje op doorreis kortstondig mogen testen, de WR1-DC (ene kant gesloten, andere kant open kam). Mijn indruk na eenmalig gebruik is dat het een goede krabber is zonder meer maar om nou storm te lopen hiervoor ...... Een zelfde soort berichten van "the ultimate razor" overspoelden de forums bij het verschijnen van de ATT (tegenvaller, alhoewel ik de slant en nieuwste koppen nog niet heb geprobeerd), de iKon Shavecraft, iKon slant en anderen.

De reviews zullen zich wel normaliseren naarmate er meer mensen eentje in handen krijgen, zeker niet slecht maar ook niet uitzonderlijk naar mijn bescheiden mening, wel een hele mooie zware krabber maar voorlopig alleen op bestelling (zeker 3 maand wachten en heel wat extra kosten in verband met verzending en douane, tenzij je iemand aldaar kent die hem voor je koopt en opstuurt).

Na een blik op de vraagprijzen + verzendkosten hebben ze mijn aandacht hoe dan ook niet meer.

Ik vind het design wel wat hoekig overkomen, merk je daar iets van tijdens het scheren?

nee helemaal niet marcel. Het is natuurlijk een eenmalige scheerbeurt en een echte evaluatie vraagt meer tijd maar ik ben aardig zeker van mijn stuk dat dit niet echt aan mij besteed is, toch niet qua prijs/scheerkwaliteit.

Het meer "industriële" design van de kop mag ik op zich wel, maar als je dat door wilt trekken naar de greep komt eigenlijk alleen model 3 in aanmerking. Het lijkt me wel een serieus zwaar ding, ik weet niet of ik dat zo lekker zou vinden.

Maar goed, gezien de prijs en de vrij ridicule verzendkosten is die vraag wat overbodig...

Wel een tip voor Dr. Ed, die zoekt nog een RVS krabber ;-)

De meest lichte greep is al 84 gram dus daarmee komt de totale krabber ver boven de 100 gram....De koppen zien er wel strak uit maar alleen al op basis van het gewicht bedank ik er liever voor; de prijs is me ook al wat gortig trouwens. ;)

ik vind de vormgeving wel gaaf, maar de prijzen niet zo... En dat moet ik omdat ik niet uit USA of Canada kom ook nog eens 50 dollar extra betalen (beetje vage verzend kosten) wat van het totaal bedrag 175 dollar (bijna hetzelfde in euro met de ongunstige koersen de laatste tijd) maakt. en dan heb je nog niet eens een handvat. bedankt maar nee bedankt.

• 8 months later...

Gelukkig kan je in tegenstelling tot bij mensen de kop er af schroeven en een mooier onderstel aankoppelen.

Die Wolfman's blijven ontzettend in trek, zit nog altijd op mijn derde te wachten :-(

Tja ik bestelde er ook 1 en ben nog steeds aan het wachten op hun antwoord(orderbevestiging) Op hun site stat ook dat ze zeer traag hun mails beantwoorden. De vraag zal dan ook wel zeer groot zijn naar deze perfecte razor.

Als je na Juli vorig jaar bestelde heb je pech, er werden sindsdien geen bestellingen meer aangenomen. De verwachting was om in Februari terug een orderlijst te openen maar dat is wel erg optimistisch gezien hij nog niet klaar is met de vorige lijst.

Ik moet zeggen dat als ik email James altijd binnen de paar uur terug mailt.

Erg mooie kop, erg lomp handvat. Zonde.

Kwestie van smaak denk ik. Er zijn verschillende modellen,

Ik vind met name de whr3 en whr7 die ik beide heb juist erg stijlvol, gebalanceerd en erg mooi afgewerkt. Het verschil in gewicht verschilt ook erg per model, de whr7 weegt bv slechts 72 gram in rvs (toch niet super zwaar) en als je er aan kunt komen zijn ze er ook in aluminium en titanium. De whr1 is behoorlijk zwaarder en vind ikzelf ook wat aan de lompe kant, maar ik heb hem nooit in de hand gehad. De whr2, die ik ook heb zit er een beetje tussenin qua gewicht, misschien een tikkeltje aan de zware kant, maar echt heel sjiek, zeker niet lomp.

Maar zoals Snuff zegt, je kunt er gelukkig ook andere handvatjes opzetten. Zelf vind ik ze uitzonderlijk mooi en liggen lekker in de hand en scheren ze uitstekend zoals ze zijn dus houd ik ze origineel. Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak.

Sorry, ik begreep nadat ik dit geschreven had pas dat het om een specifieke krabber was met whr2 handle, excuus

Er zijn naar ik weet twee lengtes:

45gr - 98mm

40gr - 83mm (deze heeft dus een kortere en dikkere steel)

En dan heb je nog een andere versie met een iets andere onderkant, deze heb ik zelf niet.

Thx Wolfman, het verschil zit hem inderdaad in de onderkant en de bovenkant van het handvatje. Wel prachtige handvatjes.

Alvast bedankt

graag gedaan maar ik ben wolfman niet :lol:

Zou er in 2016 nog kans inzitten om een ti versie te bekomen of is het idee van de ti versie afgevoerd ?

momenteel maakt hij geen Ti's meer, komt vooral denk ik omdat het meer werk is en hij al zo'n achterstand heeft.

Tja ik bestelde er ook 1 en ben nog steeds aan het wachten op hun antwoord(orderbevestiging) Op hun site stat ook dat ze zeer traag hun mails beantwoorden. De vraag zal dan ook wel zeer groot zijn naar deze perfecte razor.

Had jij er vorig jaar dan eentje besteld of wat?