Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo medeleden,

ik heb een vraag, of liever gezegd een paar.

Slijpen jullie je scheermes zelf, en zo ja welke slijpsteen heeft jullie voorkeur?

Ik heb het nodige gevonden over coticule, en oliesteen maar ook over Norton 24336 japanse stijl steen.

Waar kan ik zo'n steen het beste aanschaffen?

Mocht iemand nog een slijpsteen te koop hebben dan hoor ik het ook graag.

Fijne dag en alvast bedankt voor jullie hulp.

Posted

Zoek effe onder het subforum over het open scheermes. Daar past deze vraag sowieso beter, maar is er ook al het nodige over geschreven. Wellicht dat je van daaruit verder komt, of alleen maar meer vragen hebt. Kan daar ook :-)

Posted

Edwin,

Er zijn vele wegen die naar Rome lijden! Om daar maar eens mee te beginnen. Over steen valt wat te zeggen, zowel positief als negatief. Zolang de steen staal af neemt kun je er mee slijpen. Als je steen dat ook nog eens doet in een steeds fijnere progressie dan zijn ze geschikt om er scheermessen mee te slijpen. Alle stenen die jij noemt zijn daar wel voor geschikt, de 1 is wat makkelijker om te leren dan de andere.

Maar kijk eens in markt sectie, daar bied ik mijn oude set slijp stenen te koop aan.

Posted
Zoek effe onder het subforum over het open scheermes. Daar past deze vraag sowieso beter, maar is er ook al het nodige over geschreven. Wellicht dat je van daaruit verder komt, of alleen maar meer vragen hebt. Kan daar ook :-)

Dit....

Ik verplaats dit draadje daarom