Jump to content

Even voorstellen

Kingjack

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Omdat ik al enige tijd meelees en behoorlijk wat nuttige tips heb opgedaan toch maar besloten om aan te melden en een voorstelrondje te doen.

Na jaren van harken met de bekende 3-4-5 mesjes systemen ben ik een jaar of 10 geleden overgestapt op een DE scheermes.

Eigenlijk had ik al veel eerder de wens om over te stappen maar in de drogisterijen kon ik niets vinden wat aan mijn wensen voldeed.

Totdat ik tijdens een expatperiode in Turkije een no name DE scheermes in de winkel zag liggen met een redelijk aanbod aan verschillende mesjes, zepen e.d. , dit in tegenstelling tot de Nederlandse drogisterijen....

Sinds die tijd scheer ik mij met een DE mes.

Helaas merkte ik tijdens mijn terugkomst in Nederland dat er nog steeds erg weinig leuke producten beschikbaar waren en ben ik uitkomen bij de Bartex en standaard aftershave producten.

Totdat 2 jaar geleden mijn voorraad mesjes op was en ik via google maar eens ging zoeken, er ging een wereld open :D.

Eigenlijk heb ik altijd een enorme hekel gehad aan scheren, het was meer een noodzakelijk kwaad.

Mede door de informatie uit dit forum, de adviezen van een hoop actieve leden en de komst van een Parker 96 R is dit compleet veranderd, waarvoor mijn oprechte dank.

Scheren is nu een ritueel waar ik plezier aan beleef en dagelijks naar uitkijk.

Hopelijk kan een steentje bijdragen aan de bron van informatie op dit platform en het plezier aan scheren bij anderen een beetje verhogen.

Groet,

Soner

Hallo Kingjack,

Je intro doet denken aan mijn herintrede in het natscheren. Na vijfentwintig jaar baard dacht ik ook dat de drogist de enige winkel was waar je scheerspullen kon krijgen. Tot ik na een paar teleurstellingen maar eens op internet ben gaan kijken en ontdekte dat de wereld qua DE scheren niet was doodgebloed, maar juist enorm was ontwikkeld. Goede spullen aangeschaft en sindsdien is scheren voor mij een van de activiteiten waarnaar ik iedere dag opnieuw uitkijk.

Veel plezier hier op het forum.

Hartelijke groeten,

Rob

Gaaf om te zien hoe het klassieke scheren zijn herintrede doet. Er gaat niets boven even de tijd voor jezelf nemen met iets "simpels" als natscheren zoal opa en pa het deden.

Simpel is echter wel een understatement.

Hallo Kingjack,

Je intro doet denken aan mijn herintrede in het natscheren. Na vijfentwintig jaar baard dacht ik ook dat de drogist de enige winkel was waar je scheerspullen kon krijgen. Tot ik na een paar teleurstellingen maar eens op internet ben gaan kijken en ontdekte dat de wereld qua DE scheren niet was doodgebloed, maar juist enorm was ontwikkeld. Goede spullen aangeschaft en sindsdien is scheren voor mij een van de activiteiten waarnaar ik iedere dag opnieuw uitkijk.

Veel plezier hier op het forum.

Hartelijke groeten,

Rob

:D

Echt simpel is het tegenwoordig niet meer bij mij.

Een gemiddelde scheerbeurt neemt toch wel een half uurtje in beslag, beetje afhankelijk van het tijdstip van de dag.

Maar zeker leuk om te merken dat er steeds meer mensen het klassieke scheren herondekken.

• 2 weeks later...