Jump to content

SOTD 4 mei - 10 mei 2015

Recommended Posts

- Gem Damaskeene

- Gem by Personna

- L'Occitane Plisson

- TFS zagara gelsomino

- Aluin

- Pinaud Clubman special reserve

- DVH asb

Vandaag een vers mesje in de Damaskeene en dat geeft een wereld van verschil. Van het milde karakter van deze krabber is weinig meer te merken. Of dit nu ligt aan het mesje dat even moet inlopen of dat ik onbewust te ruw heb gedaan weet ik niet. Wel in twee gangen glad, maar toch nog een derde omdat het zo lekker is :D

De aluin geeft meer prik dan de afgelopen twee weken SE proberen, en de Pinaud geeft een jodel momentje. Afgemaakt met de DVH asb.

Koppie onder de kraan

TOBS Sandalwood preshave oil

Tabac Scheercrème

SOC 2-band

Parker 96R

Feather (6)

Aluin

Tabac asl

Ik heb het idee dat Tabac en de scheerolie niet samengaan; al een aantal keer gehad dat het schuim lijkt te vervagen zodra ik het opbreng. Was dus een beetje behelpen... De Feather ging voor de 6e keer nog prima, al gaf de aluin na de gebruikelijke 3 gangen wel redelijk wat prik. Morgen verder met de Mühle/Gilette combi en de Feather weggooien. Oh ja, de Tabac asl maakte het geheel weer lekker af. Ik houd wel van die geur.

Vandaag een vers mesje in de Damaskeene en dat geeft een wereld van verschil. Van het milde karakter van deze krabber is weinig meer te merken. Of dit nu ligt aan het mesje dat even moet inlopen of dat ik onbewust te ruw heb gedaan weet ik niet.

Verwonderd mij, zelfs met een nieuw mesje zijn mijn Damaskeens echt heel mild. Wat me ook opvalt is dat een aantal mensen de GEM mesjes op zijn best vinden na enkele scheerbeurten terwijl ik ze verkies in het begin. Van de scheerwereld kan je in ieder geval niet zeggen dat het eenheidsworst is, zelfde materiaal heel andere ervaringen 8-)

Omega Beun Bruin,

Udder Delight Midnight Cowboy,

Gillette Tech Fat Handle,

Feather_stainless Platinium 6e x

Florida Water,

Nivea Men_Sensitive Cooling aftershave balsem,

Kwast en zeep:

De Udder Delight Midnight Cowboy en de Omega Beun Bruin zijn een prima koppel. De Udder Delight schuimt beter met een varken, dan een das, dus een goede keus vandaag.

Mesje en krabber:

De Feather_stainless Platinium voor de 6e x gebruikt. De feather laat zich vanmorgen van zijn betere kant zien. Gelukkig maar, want het kan toch niet zijn dat ik niet uit de voeten kan met dit zo bejubelde mesje. Blijkbaar is het van enorm belang, dat dit mesje bij mij in een zeer vergevingsgezind krabbertje zit. In de Tech Fat Handle ging het deze keer prima, glad, geen irritatie en geen sneetjes. Maar top, nou net aan! Resultaat BBS,

Florida Water er op om te kijken hoe open de huid was en snel Nivea Sensitive er achter aan, want hij was dus open. Gelukkig al met al weer een bevredigende scheerbeurt.

Vandaag een vers mesje in de Damaskeene en dat geeft een wereld van verschil. Van het milde karakter van deze krabber is weinig meer te merken. Of dit nu ligt aan het mesje dat even moet inlopen of dat ik onbewust te ruw heb gedaan weet ik niet.

Verwonderd mij, zelfs met een nieuw mesje zijn mijn Damaskeens echt heel mild. Wat me ook opvalt is dat een aantal mensen de GEM mesjes op zijn best vinden na enkele scheerbeurten terwijl ik ze verkies in het begin. Van de scheerwereld kan je in ieder geval niet zeggen dat het eenheidsworst is, zelfde materiaal heel andere ervaringen 8-)

Ik verdenk mijn eigen lompheid gecombineerd met een half-slapende toestand ook eerder schuldig te zijn :D

Guest Gusto

Setup:

Muhle R41 Krabber

Rapira Platinum Lux (2) Mesje

Semogue SOC Varkens Kwast

Haslinger Sandelholz Zeep

TFS diVino ASB

Resultaat:

VGS :)

Lord L6

Lord Classic (3)

Kent Infinity fiber

Palmolive classic scheercreme

RItuals ASB

Vandaag een warme dag in Toscane met verwachte temperaturen tot 27 graden 8-) en een fietstocht van ruim 70 km in het verschiet.

Net even het vijl mes van Rare kwast getest.

Rod kneep kwast

Mitchells wool fat

Vijl mes

TFS after shave Di Vino

Ik ben positief verrast! Een erg fijne scheerbeurt zonder irritatie.

Mooi glad in 2 gangen.

De langere staart is even wennen maar geeft toch voldoende houvast.

Petje af.!

Ben nu al benieuwd naar de volgende serie.

- Gem Damaskeene

- Gem by Personna

- L'Occitane Plisson

- Stirling Soap Sharp Dressed Man

- Aluin

- Pinaud Clubman vanilla aftershave lotion

- The Shave Doctor aftershave gel

Vandaag ging de Damaskeene heel wat beter als gisteren, hoewel het mesje vooral op de hals soms iets krasserig voelde. Wel in drie gangen een VLS resultaat.

De aluin gaf een enkel prikje, de Pinaud gaf iets meer prik. Afgemaakt met de aftershave gel.

Lord L6

HEMA mesje (5)

L'Occitane Plisson

Crabtree & Evelyn West Indian Lime scheercrème

Mont St Michel fraicheur criste marine edc

Crabtree & Evelyn West Indian Lime asb

Mont St Michel past echt goed bij de West Indian Lime, lekkere frisse combinatie.

Nu naar het werk. Bah...

Proraso Groen Preshave

Proraso Wit Scheerzeep

BBR Best Badger

Parker 96R

Feather (7)

Aluin

Proraso Groen ASL

Nivea Sensitive ASB

Proraso beurtje. Heerlijke zeep, niet té geurend, maar dat is met een slaperige kop wel lekker. De Feather heeft nu een 7e beurt gedaan, een record voor mij. Begin wel de eerste tekenen van botter worden te merken. Na drie gangen gaf de aluin redelijk wat prik. De ASL verfriste heerlijk, Nivea maakte het af.

Mühle Silvertip 3 band,

Bea_Jabón de afeitar,

Pearl OC TTO Black,

Feather_stainless Platinium 7e x

Pinaud Clubman Bay Rum,

Harkos® ASB,

Kwast en zeep:

De Bea_Jabón de afeitar en de Mühle Silvertip 3 band ingezet om dit keer op de bakkes te schuimen. De Bea is immers een zeepstaaf. Met de Silvertip 3 band van Mühle is dat best een uitdaging. De kwast is net wat te fladderig om stevig weerstand te bieden bij het kopsoppen. Eigenlijk is deze kwast het geld niet waard. Nu na ongeveer 7 jaar en geen dagelijks gebruik, ongeveer 300 x ingezet, denk ik, is hij nog steeds goed behaard, maar wordt wel slapper.

Mesje en krabber:

De Feather_stainless Platinium voor de 7e x gebruikt. Dit mesje roept bij mij steeds meer vraagtekens op. Vandaag beurt 7 en een prima resultaat?? In de Pearl OC TTO echt een prettige beurt in 3 rondes. Geen schade en geen irritatie. Zouden ze te scherp zijn voor mij die Feathers. Daar kan ik me eigenlijk weinig bij voorstellen, maar feit is, dat ik me met het mesje dus voor de 7e x heb geschoren en op een bevredigende manier. Nou morgen maar weer verder zien. Resultaat BBS,

De zaak afgeblust met de Pinaud Bay Rum en en drupje eigen ASB er op. Nu maar weer aan de slag.

Semogue Barbear Classico Texugo

Saponificio Varesino Dolomiti

Gillette Sheraton

Captain Red

Myrsol Blue en 444 balsem

Geweldige zeep en een heerlijke geur! De Captain Red was alweer niet zo'n succes. Vorig jaar vond ik ze geweldig. Nu heb ik al enkele mesjes en meerdere scheerbeurten minder goede ervaringen. Een doosje met mindere exemplaren wellicht?

Vandaag een echte Bevrijdingsdag scheerbeurt:

Victoria Super Daxer

(Oke, het is een Duitser, maar victorie was er 70 jaar geleden wel: http://nl.wikipedia.org/wiki/V-teken)

TOBS Mr Taylors

(vanwege kolonel George Taylor, die op Omaha Beach landde: http://en.wikipedia.org/wiki/George_A._Taylor)

Parker 90R

(vanwege Chief of Staff, Supreme Headquarters Allied Powers Europe Theodore W. Parker: http://en.wikipedia.org/wiki/Theodore_W._Parker)

Polsilver Super Iridium (1x)

(ter ere van Stanislaw Maczek, de uitmuntende brigade-generaal van de 1e Poolse Pantserdivisie die Breda zonder al te veel schade wist te bevrijden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Maczek)

Aluinstaaf DVH

(gewoon omdat het kan)

EdT Blue Stratos

(vanwege een liedje: http://www.songteksten.nl/songteksten/304941/vera-lynn/the-white-cliffs-of-dover.htm)

Bogena uiercrème

(omdat het wel een feestelijke dag is, maar er ook regen wordt voorspeld)

vanmorgen mijn van Frog overgenomen Kent BK8 getest (wat een grote kwast als hij een maal nat is) was wat laat vanmorgen door een zieke dochter

dus vandaag even geen open mes maar 2 gangen met de Future op stand 4.

Setup:

Kent BK8

TFS Bergamotto Neroli

Future i.c.m. feather

Floid Black

Prep asb

even wennen aan de grote van de kwast maar wel lekker zacht, na 2 gangen al glad. Vandaag moet ik werken, maar iedereen die een vrije dag heeft nog een prettige bevrijdingsdag toegewenst. :D

@edsel. Denk niet dat je extra mesjes hebt meegenomen. ...

Ik heb wel een paar reserve mesjes mee, omdat ik niet weet hoe lang de Lord classic mee zal gaan :D

Setup vandaag gelijk aan gisteren, weer een lekker glad resultaat. De komende twee dagen staan we op camperplaatsen zonder voorzieningen, dus wordt het een beetje behelpen met het make-up spiegeltje van mijn vrouw. :oops:

Deze Bevrijdingsdag een lekkere scheerbeurt gedaan en bij uitzondering zal ik een foto en video plaatsen.(let niet op de gekke bekken)

Het materiaal vandaag

Mama bear Dragonblood

WD scheerkwast.

Arb Knyn 8/8 scheermes

Pitralon aftershave

Resultaat een fijne scheerbeurt.

Geniet van het filmpje

En beloofde filmpje :https://www.youtube.com/watch?v=jhN43_4f9eI

Kom Rolf, nou dat sikje nog!