tovos Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Hoi allemaal, Ook ik kom eens buurten op dit leuke forum,had al een tijdje stiekum meegelezen,ook al aangemeld maar nog geen tijd voor een berichtje. Ik luister naar de naam Ton,ben 43 jaar,treinmachinist van beroep. Ik heb zo'n beetje alle systemen gehad,van een mesje tot aan 6 mesjes per cartridge en het is allemaal bagger,snel bot en nog niet glad Sinds een aantal dagen weer over gestapt naar het "klassieke scheren" of wel DE safety razor. Meteen heb ik een vraagje,momenteel gebruik ik een Merkur 20C grande met gesloten kam, in eerste instantie had ik daar merkur mesjes in maar die trekken de baard niet,dus meteen maar overgestapt naar Feather(ik ben niet bang) dit schijnen de scherpste en agressiefste mesjes te zijn die je kunt verkrijgen. Echter heb ik het idee dat deze,na twee scheersessies, er ook de brui aan geven,nu heb ik een best zware baardgroei,dus misschien heb ik een ander type razor nodig? Ook de zeep,ik gebruik nu Proraso groen,uit de tube,wellicht is daar ook nog iets te winnen? Ik dacht zelf aan Proraso rood? Ik heb nog niet het gewenste resultaat, dus tips en ticks zijn welkom. Ik kijk uit naar jullie reacties Groeten, Ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 (edited) Welkom Ton! Scheer je dagelijks? Edited May 1, 2015 by Gusto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom hier Een iets agressievere krabber zou behoorlijk wat verschil kunnen maken. maar ook techniek maakt veel uit. Het verschil tussen de ene proraso en de andere is behalve de geur niet zo groot vind ik . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom! Heb je de Astra's al geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...