tovos Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Hoi allemaal, Ook ik kom eens buurten op dit leuke forum,had al een tijdje stiekum meegelezen,ook al aangemeld maar nog geen tijd voor een berichtje. Ik luister naar de naam Ton,ben 43 jaar,treinmachinist van beroep. Ik heb zo'n beetje alle systemen gehad,van een mesje tot aan 6 mesjes per cartridge en het is allemaal bagger,snel bot en nog niet glad Sinds een aantal dagen weer over gestapt naar het "klassieke scheren" of wel DE safety razor. Meteen heb ik een vraagje,momenteel gebruik ik een Merkur 20C grande met gesloten kam, in eerste instantie had ik daar merkur mesjes in maar die trekken de baard niet,dus meteen maar overgestapt naar Feather(ik ben niet bang) dit schijnen de scherpste en agressiefste mesjes te zijn die je kunt verkrijgen. Echter heb ik het idee dat deze,na twee scheersessies, er ook de brui aan geven,nu heb ik een best zware baardgroei,dus misschien heb ik een ander type razor nodig? Ook de zeep,ik gebruik nu Proraso groen,uit de tube,wellicht is daar ook nog iets te winnen? Ik dacht zelf aan Proraso rood? Ik heb nog niet het gewenste resultaat, dus tips en ticks zijn welkom. Ik kijk uit naar jullie reacties Groeten, Ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 (edited) Welkom Ton! Scheer je dagelijks? Edited May 1, 2015 by Gusto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom hier Een iets agressievere krabber zou behoorlijk wat verschil kunnen maken. maar ook techniek maakt veel uit. Het verschil tussen de ene proraso en de andere is behalve de geur niet zo groot vind ik . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom! Heb je de Astra's al geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Hoi! In het kader van doe wat ik zeg en niet wat ik doe zou ik willen adviseren niet te snel alle variabelen te veranderen. Leer eerst goed omgaan met deze, goede hoek leren kennen etc, dan wordt het resultaat al beter. Maar er zijn er vast die je nog veel meer kunnen vertellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom op het forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob van Rotterdam Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Hoi Ton, welkom op dit forum. Graag zou ik je vraag beantwoorden, maar zo simpel is het niet. Ik ben het eens met efsk. Probeer in je zoektocht naar een beter scheerresultaat de variabelen één voor één aan onderzoek te onderwerpen, net zo lang tot je het antwoord op je scheervraag hebt. Of de Proraso de oorzaak van een mager scheerresultaat is, kan ik me nauwelijks voorstellen. Doe je wel een goede pre-shave? Met die Merkur 20C heb ik geen ervaring, maar als je Merkur scheerder bent: heb je aan de Merkur Futur gedacht? Daarmee kun je de hoek instellen. Wellicht valt daar winst te behalen. Het is maar een losse gedachte. Hoe dan ook ben ik benieuwd of je zoektocht tot resultaten leidt. Laat het graag weten. Nogmaals welkom en veel succes. Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom en veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom. Ook met mildere krabbers moet je je acceptabel kunnen scheren. Vooral op de hoek letten, anders gebeurt er bar weinig. Vooral met mildere krabbers, daarmee heb je vaak weinig variatie in de hoek. Dus er is eigenlijk maar één goede hoek waarmee de krabber dan scheert, verander je deze dan wordt het trekken of er overheen vliegen. Oefen eerst goed op je techniek, ga daarna pas dingen veranderen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carloz Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom, veel plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tovos Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 (edited) Vreemd, ik heb tot twee keer toe een post gedaan maar niks te zien? Edited May 1, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom Ton! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tovos Posted May 1, 2015 Author Share Posted May 1, 2015 Dank allemaal voor de reacties! De Astra's ken ik niet,de Feathers zijn mijn tweede mesje. Het scheren is voor mij een dagelijkse bezigheid,behalve als ik niet hoef te werken,dan sla ik nog wel eens een dagje over. De techniek is wellicht niet perfect maar ik ben redelijk handig met een DE razor,een sessie bestaat uit een fijne douche,en drie passes zoals wellicht iedereen ze wel kent,dus een pre shave kan ik dat niet noemen..tips anyone? Ik ben het wel eens dat ik niet teveel de variabelen moet aanpassen maar eerst mijn techniek moet verbeteren,zelf dacht ik dat er wel iets te behalen was met een razor met open kam,maar dan nog...welke? Op het gebied van lather ben ik ook nog niet op dikte,zou het daar in kunnen zitten? Juist omdat ik een nogal stugge zware baard heb, dacht ik aan proraso rood,voor zware baard? Ook heb ik wel een wat trekkerig gevoel, al had ik dat met de cartridges een scheertroep uit een bus ook,wellicht zit het in de post shave? die is bij mij niet meer als wassen met koud water en een aftershave balsem. Dank alvast, Groet, Ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Van harte welkom Ton! De zeep maakt minder uit dan je krabber, mesje en techniek. De zeep zorgt voor een glijvlak voor je krabber en een stukje week maken van de baardharen (en nog wat andere dingen). Als je persé een open kam wilt, kan ik de Fatip (grande of picollo) aanbevelen. Maar let op, deze is redelijk agressief. In principe zou je met de meeste krabbers en mesjes een prima resultaat moeten kunnen behalen (hoewel er altijd uitzonderingen zijn), dus ik zou eerder aan je techniek werken en een samplepak mesjes bestellen, of losse mesjes hier. Dan kun je naar hartenlust experimenteren met welk mesje je bevalt. Je zult zien dat het ene mesje langer meegaat als de andere. In ieder geval veel succes en vooral plezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob van Rotterdam Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Ton, voor antwoorden op vragen over pre-shave, scheertechniek en scheerschuim, zoals in je vorige post, zit je hier goed. Voor het geval je op een verloren moment zelf op onderzoek wilt gaan: op badgerandblade.com kun je alle antwoorden vinden, maar dan in zeer uitgebreide vorm. Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Verwacht niet te veel van preshave. Je krijgt er geen zacht donsbaardje van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom Ton. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Welkom en veel lees- en scheerplezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ervik Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Welkom Groeten Ervik Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Welkom Ton Ik denk dat je de techniek nog niet helemaal onder de knie hebt. Met milde krabbers zou je je ook met een zware baardgroei (heb ik zelf ook last van) prima moeten kunnen scheren. Zoals de andere heren hier al gezegd hebben, probeer niet te veel tegelijk te veranderen. Een sample pack mesjes is een goede eerste stap, maar geef de mesjes waar je je nu mee scheert ook een kans. Het is heel herkenbaar waar je nu tegen aan loopt. Even geduld en dat wordt later beloond! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Ik denk dat je de techniek nog niet helemaal onder de knie hebt. Met milde krabbers zou je je ook met een zware baardgroei (heb ik zelf ook last van) prima moeten kunnen scheren. Kan ik alleen maar bijtreden, ik heb dusdanige baardgroei dat ik makkelijk twee keer per dag kan scheren en ik kan een supergoede scheerbeurt bekomen met een Feather AS-D2 en dat is een supermild krabbertje. Techniek komt op de eerste plaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted May 15, 2015 Share Posted May 15, 2015 Welkom Ton! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frup Posted May 18, 2015 Share Posted May 18, 2015 Welkom hier! Je gaat hier zeker antwoorden op je vragen vinden. Goede keuze om over te stappen. Ik deed hetzelfde en heb nog steeds geen spijt. Alleen heb ik langzamerhand steeds meer ruimte nodig in de badkamerkast .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin1501 Posted May 19, 2015 Share Posted May 19, 2015 Welkom Ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts