Dr.Ed Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Hoi, wel zo netjes om mezelf even voor te stellen, niet? Ik ben een geboren en getogen Rotterdammer, wat betrefd mijn leeftijd, ik zie Abraham al staan een stukje verderop zeg maar Vanaf het moment dat mijn gezicht beharing kreeg, heb ik mij geschoren met wat op dat moment voor handen was (jongste van 3 broers, dus had buiten verschillende scheer 'systemen" ook genoeg keuze uit aftershaves e.d) Neemt niet weg dat ik toen verscheidene bijnamen had vanwege de pokdalige effecten die het experimenten met deze scheersystemen opleverde. Toen de broers allemaal het huis verlieten hadden, heb ik de "easy way out" gekozen en me met wegwerp mesjes en schuim uit een spuitbus beholpen, want dat was het..behelpen, na enige tijd heb ik (omdat ik dus een erg gevoelige huid heb) allerlei scheer apparaten en systemen aangeschaft om tot een voor mij acceptabel glad resultaat zonder irritaties te komen. (ik ben niet laf, maar me eigen scheren met een open scheermes is iets wat ik nooit hebt aangedurfd haha) Hierin ben ik niet geslaagd, maar het gaat nu (sinds een maandje) wel een stuk beter WANT, ik ben begonnen met een DE scheersysteem, inclusief kwast en scheerschuim. Het begon met de aanschaf van een scheerstaaf van de Vergulde hand en zo'n varkensharen kwast van kruitvat (of een andere drogist, ken het me niet herinneren:) Ik had toen nog 2 cardridges over van me fusion scheermes, die ik eerst op heb gemaakt. Ik had het idee dat de vooruitgang nihil was, en mijn vrouw beaamde dat, wel vond ik de scheerzeep fijner aanvoelen dan dat bocht uit een spuitbus ... Het was tijd voor een scheersysteem dat ik nog niet had uitgeprobeerd. Dus heb ik bij totalshave een Parker 22R met vlindersluiting gekocht, en, omdat ze zo goedkoop waren (wist ik veel...) 200 supermax stainless scheermesjes voor 9,99, het vooruitzicht me op zijn minst 400x te kunnen scheren voor een tientje heeft bij mij de doorslag gegeven. Wat bleek? ondanks de vrij slechte reviews die dit mesje over het algemeen krijgt, had ik zo enorm veel minder irritatie dan met welk voorgaand systeem dan ook, uit angst me eigen te snijden en nog pokdaliger door het leven te gaan, heb ik met deze Parker zo weinig druk op de huid uitgeoefend dat de irritatie daardoor zeker met 50% is afgenomen!! Na het eea gelezen te hebben op dit forum zie ik dat er, gelukkig, nog genoeg ruimte is voor verbetering van mijn scheerervaring! Als eerste is mijn varkensharen(?) scheerkwast de deur uitgegaan, omdat ik al vanaf dag 1 vond dat ie volgens mij van stekelvarken is gemaakt Maar wat dan? na een hoop over kwasten gelezen te hebben, besloot ik te gaan voor wat de top onder de dassen kwasten word genoemd. Gisteren is mijn nieuwe silvertip scheerkwast binnengekomen (Omega scheerkwast 621) en meteen 40 pakjes Gillette Nacet erbij besteld. De webshop had als extraatje 1 pakje van 5 Nacet mesjes bij mijn Parker 22R gedaan en ze zijn nog beter dan de supermax, dus vandaar. Volgende "upgrades"; Zgn sample packs kopen, ik wil op zijn minst alle mesjes is een keer proberen. En ook al bevalt de Parker goed, ik denk dat ik op zoek moet naar een compleet RVS DE scheermes, ook al geeft de plating nog geen enkel teken van slijtage, ooit zal hij slijten/bladeren lijkt mij. Als iemand van jullie mij wil adviseren over welke (schroef of vlinder) scheermessen VOLLEDIG van RVS zijn gemaakt, dus niet plated, en niet te aggresief, bijzonder graag! Ik kijk uit naar jullie reacties! Groeten, Ed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom Ed!, met alle mesjes proberen, ben je nog wel even bezig. En een volldig RVS-krabbertje, is kostbaar ( Feather AS-D2 (200 euro) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom Dr.Ed! RVS messen met een vlindersluiting ken ik niet maar merken als bijvoorbeeld Ikon, Feather, Again the Tie en nog wat kleine spelers, maken RVS krabbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob van Rotterdam Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Hallo dr. Ed, Welkom op dit forum. Ondergetekende heeft Abraham al achter zich en ik kan je zeggen dat het leven met de jaren alleen maar beter en leuker wordt. Je woonplaats komt me niet geheel onbekend voor. Die stad wordt ook steeds beter en leuker. Wat je vraag over RVS betreft - ikzelf heb op dit gebied onvoldoende kennis - op dit forum zijn voldoende leden aanwezig om je van alle mogelijke en onmogelijke info te voorzien. Overigens begrijp ik dat je voor de komende jaren wat mesjes betreft de deur niet uit hoeft. Nogmaals: welkom! Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Abraham, wie was dat ook al weer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom Ed! Leuke intro Heb zelf geen ervaring met volledige RVS krabbers, maar vrees dat deze erg kostbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom hier. Staar je niet blind op rvs. als ik je een krabber zou willen aanraden is dat zelden of nooit op basis van het materiaal waar het van gemaakt is. Een Merkur Progress is bijvoorbeeld een erg leuke en verstelbare krabber. Kijk goed om je heen en bedenk eerst wat je wil proberen: meer of mindd agressief dan je nu hebt, open of gesloten kam, wel of niet verstelbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 I.d.d. een kwaliteits-krabber van Edwin Jagger, Muhle of Merkur, moeten je kleinkinderen verslijten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Hoi! Open messen heb je ook van RVS. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 P.S. voor samples (zeep en mesjes), hebben we een eigen topic: viewtopic.php?f=22&t=3265 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom en veel plezier hier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom op het forum, meer uitleg over de keuze aan RVS krabbertjes kan je hier vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carloz Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom, veel plezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snowmiss Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Welkom en veel lees- en scheerplezier! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Van harte welkom! Allerlei soorten mesjes die je per stuk kunt kopen (en dus niet blijft zitten met hele pakken mesjes die je waardeloos vindt) vind je hier. Maar je hebt niks aan die mesjes als je eenmaal aan het open mes gaat. Het lijkt enger dan dat het in werkelijkheid is. Denk er maar eens over na, maar niet te lang. Resistance is futile Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Van harte welkom en veel lees en scheerplezier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ervik Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Welkom Groeten Ervik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Ed Posted May 2, 2015 Author Share Posted May 2, 2015 Woah! Dank jullie wel voor de hartelijke ontvangst! En voor de links en tips, ik waardeer het enorm.. Een open scheermes...hmmm, ok ik beloof het een tijdje te proberen, als ik uiteindelijk door me berg mesjes heen ben 200,- voor een RVS razor is idd nogal een fors bedrag, hij hoeft voor mij niet verstelbaar te zijn, ik neem aan dat dat ook kosten met zich meebrengt zo'n verstel systeem.. Rond de 100,- euro wil ik er wel voor uitgeven, nu ik wat merken gelezen heb hier ga ik wel even goed pluizen. uiteindelijk wil ik gewoon een RVS scheermes hebben, maar ik twijfel er niet aan dat ik net zo'n addict word als de meeste van jullie hier haha, dus zal vast wel meerdere kwaliteits scheermessen, kwasten e.d verzamelen kopen : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr.Ed Posted May 2, 2015 Author Share Posted May 2, 2015 P.S. voor samples (zeep en mesjes), hebben we een eigen topic: viewtopic.php?f=22&t=3265 Ik ben helaas niet bevoegd dit topic te lezen Zodra ik wel bevoegd ben ga ik het zeker lezen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Mwah, de besmetting, heeft al plaatsgevonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Rond de 100,- euro wil ik er wel voor uitgeven, nu ik wat merken gelezen heb hier ga ik wel even goed pluizen. uiteindelijk wil ik gewoon een RVS scheermes hebben Gewoon dit en andere scheerforums in de gaten houden, soms worden er wel eens RVS krabbertjes aangeboden voor een schappelijke prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted May 2, 2015 Share Posted May 2, 2015 Maar waarom per se RVS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts