MJ_93 Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Dit is Amerikaans walnoot. Lang niet klaar, maar de vorm van 1 kant is zover. Vanmiddag de andere kant in vorm maken en dan nog meer schuren en polijsten! De scale op het mes is niet door mij gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Begint er al mooi op te lijken. Mag nog wel een stuk dunner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 De vorm zit er goed in en loopt mooi glooiend. Ben het eens met Pieter dat het dunner mag, want je loopt het risico dat het er anders uitziet als een plankje. Voor je het weet ontwaakt Joost uit de winterslaap en dan zal je het hebben. Je kunt proberen de scales vanuit het midden naar de randen af te laten nemen tot het aan de rand bijna nul dik is. Dan zijn je scales een stuk eleganter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 Thanks! Ja klopt, maar het lijkt wel extremer door de schaduw. Ik wil ze inderdaad dunner hebben en een beetje bol. Word vast mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Zeker niet onverdienstelijk voor een eerste poging. Joost heeft nergens tijd meer voor, volgens mij scheert hij zich nu met zo'n flexding van Gillette Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Wel rustig he, zo zonder zijn tirades. Misschien moeten we hem triggeren door hem allemaal een pb te sturen en te melden dat we ons tegenwoordig zo lekker scheren met een mes van ene mastro Levi ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 Thanks snuff! Hoop vanmiddag klaar te zijn. Moet nog wel klinknagels kopen. Gewoon aluminium, messing of koper wat vinden jullie? Het hout is mooi mid bruin met olie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 30, 2015 Author Share Posted April 30, 2015 (edited) Ik heb ze verbonden met tandenstokers in de schroefgaten Zelfde effect! Edited April 30, 2015 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Zeker niet onverdienstelijk voor een eerste poging. Joost heeft nergens tijd meer voor, volgens mij scheert hij zich nu met zo'n flexding van Gillette Lekker is dat. Ik dacht dat hij op rust ging, of hoe noem je dat... Volgens mij komt het hele idee van een gillette flexmeuk niet in Joost op voor hij over zn baard struikelt, en zelfs dan heb ik mn twijfels. Dat gezegd hebbende: ik mis zn bijdrages wel hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Zeker niet onverdienstelijk voor een eerste poging. Joost heeft nergens tijd meer voor, volgens mij scheert hij zich nu met zo'n flexding van Gillette Lekker is dat. Ik dacht dat hij op rust ging, of hoe noem je dat... Volgens mij komt het hele idee van een gillette flexmeuk niet in Joost op voor hij over zn baard struikelt, en zelfs dan heb ik mn twijfels. Dat gezegd hebbende: ik mis zn bijdrages wel hier. Ik mis de belerende epistels van onze huis opa ook wel een beetje . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 1, 2015 Share Posted May 1, 2015 Ja iedere keer weer ging je dan toch even wat rechter in je zetel zitten als er een bericht van hem voorbijkwam. En om on topic te blijven hij was best bedreven in het maken van scales en had zeker geholpen met bijsturen van de eerste poging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Scales zijn klaar! Meningen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Het gaat er meer om of jij er tevreden over bent, iedereen heeft gelukkig 'n andere smaak... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Ik vind het werkelijk prachtig! Leek mij gewoon leuk om meningen van andere te horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Dat is goed om te horen! Het is 'n leuke bezigheid om je eigen scales te maken. Van wat voor materiaal ga je 'n spacer maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rare kwast Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Ziet er opzich wel goed uit, maar ik kan pas een mening geven wanneer je het mes weer in elkaar heb gezet. Het gaat er ook om of het mes netjes sluit. En ook hier de vraag, welk materiaal ga je gebruiken voor de wig dan wel spacer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Ik wou voor rvs spacer en messing sluitringen gaan om het raditioneel te houden maar t werd toch maar rvs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rare kwast Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 rvs is wel erg hard om te verwerken he, hoe ga je dat doen? ik gebruik zelf vaak aluminium, wanneer mooi gepolijst net zo'n mooie uitstraling en een stuk makkelijker te verwerken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Zagen met flex en bewerken met een steen. Hopelijk lukt het! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rare kwast Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Zagen met flex en bewerken met een steen. Hopelijk lukt het! je haalt jezelf wel wat aan...zo'n klein onderdeeltje maken met een flex?? doe maar voorzichtig....(!!!). mijn advies: laat het RVS links liggen en pak lekker aluminium. is ook veiliger werken Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Mijn stiefpa helpt mij ermee. Als ik een aluminium plaat kan vinden zal ik daar voor gaan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Zo los in het handje zijn ze strak. Verre van onverdienstelijk. Chapeau! Link to comment Share on other sites More sharing options...
rare kwast Posted May 7, 2015 Share Posted May 7, 2015 Als ik een aluminium plaat kan vinden zal ik daar voor gaan! In de bouwmarkt verkopen ze aluminium strips van 1 meter lang (2mm dik en 2cm breed). Dit is over het algemeen breed genoeg voor een spacer. kost ook maar enkele eurotjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 7, 2015 Author Share Posted May 7, 2015 Ideaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted May 8, 2015 Author Share Posted May 8, 2015 Omdat het zachter is? Of heeft het meer voordelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts