marco Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Heren, Heeft een van jullie al het verschil tussen de oude en nieuwe zepen waargenomen? Ik heb het even gegoogled, maar dan krijg je "amerikaanse" meningen.... Sowieso schijnen de geuren zo goed als hetzelfde te zijn, al schijnt Moroccan Myrrh iets zepiger te ruiken dan Nomad. Wel erg vreemd dat volgens C&E alleen de naam is veranderd, maar ze wel een andere geuromschrijving geven. Nu schijnt er nogal verschil te zijn in schuimkwaliteit. Heeft volgens de amerikanen te maken met het verschil in ingredienten tussen oud en nieuw. Er wordt gesproken over sodium palmate of potassium palmate. Doordat een van de twee in de oude zat en de ander in de nieuwe schijnt het niet meer goed te schuimen. Zou ook te maken hebben met hardheid van het water. Nu zijn ze op het amerikaanse forum sowieso erg negatief over Crabtree & Evelyn scheerzeep. Vreemd, want voor mij is het nummer 1 op het moment. Maar goed, heeft dus iemand hier al oude en nieuwe versies gebruikt en verschil gemerkt? Anders bestel ik namelijk Nomad ipv Moroccan Myrrh.
wimbouman Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Er zijn heel weinig harde zepen die ik echt geheel onder de maat vind, en tot mijn grote verbazing hoorde een recente puck van C&E West Indian Limes daarbij. Na alle mooie verhalen over de Nomad viel me dat dus vies tegen. Ik zou maar op de Nomad gokken dus.
marco Posted April 29, 2015 Author Posted April 29, 2015 Had je wel al eens een oude versie gebruikt? Of was dit je eerste?
Frog Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Ik heb de Indian sandalwood zeep gehad en was verre van onder de indruk. Toen dezelfde geur in crème in huis kwam is die harde zeep dan ook geëindigd als handzeep. Ik heb nog nooit een oude C&E zeep gebruikt dus kan ze niet vergelijken.
Snuff Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Recente versies bestel ik niet meer, de oude versies zijn te lang geleden voor mijn oude hersenen om er nog iets zinnigs over te zeggen waarom dat zo was maar ik zag dat ik ze genoteerd had op mijn scheerlijstje onder niet meer bestellen.
marco Posted April 29, 2015 Author Posted April 29, 2015 Bedankt voor de antwoorden. Ik houd het maar op de oude versies. Heb nog 1 aangebroken Sandalwood, 1 aangebroken en 1 nieuwe Nomad. Misschien dat ik daarvan nog nieuwe koop, maar de Morrocan Myrrh en Indian Sandalwood laat ik dan maar in de schappen liggen. Waarom moeten zeepmakers toch altijd hun product verneuken met nieuwe formules?
marco Posted April 29, 2015 Author Posted April 29, 2015 Ow.... Ik hoop dat dit niet het geval is met mijn nieuw aangeschafte puck. De eerste nam ik over van Bram, ik hoop dat die ander hetzelfde is... –]IvorySwings 4 maanden geleden Beware of Nomad. It is the same scent as Moroccan Myrrh, but they changed the soap formula before they changed the name. So there is some Nomad out there with the new (terrible) formula. Safest bet is to just look for the cream instead.
Frog Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Dat zou inderdaad erg vervelend zijn! Misschien dan toch de andere al even testen voor je de oude Nomad opmaakt?
marco Posted April 30, 2015 Author Posted April 30, 2015 Ik laat het gewoon bij de zeepjes die ik nu heb. Om nou voor jaren in te moeten slaan heb ik ook geen zin in. Misschien tijd om een nieuwe favoriet te ontdekken juist Die Valobra ligt me ook al een tijdje verleidelijk aan te staren.... Ik geef het geld dus liever uit aan wat nieuwe producten. Aan al het goede komt een einde, en dat schijnt wel vooral het geval te zijn met scheerzeepformules. Jammer dat bedrijven van deze zogenaamde verbeteringen willen doorvoeren. Ik ga na wat ik hier en elders gelezen heb in ieder geval niet meer het risico nemen met de nieuwe C&E, vooral niet voor het geld wat ze er voor vragen. Nee nee, mijn verlanglijstje is gelukkig nog veel te lang
Frog Posted April 30, 2015 Posted April 30, 2015 Groot gelijk! De crèmes blijven naar mijn mening wel best goed. En betreft die verbeteringen, Heb ik dit gelukkig nog maar 3 zepen aan de hand gehad : de TOBS, Trumpers en C&E harde zepen. Die komen er hier ook niet meer in.
marco Posted April 30, 2015 Author Posted April 30, 2015 Ik heb 1 crème en die is inderdaad goed, net niet zo goed als de zeep. Gezien ik zepen afwissel zal ik vast nog lang genoeg met de Nomad en Sandalwood vooruit kunnen.
SCORHORSE Posted May 2, 2015 Posted May 2, 2015 Ik heb ook even met het idee gespeeld om een Crabtree & Evelyn zeep te kopen, maar vanwege de vele negatieve reacties op de scheerfora toch maar gelaten. Maar inderdaad wel opvallend dat de oude versies zoals Nomad de hemel in geprezen werden en de nieuwe versie wordt afgekraakt. Zouden ze dit bij C&E zelf niet doorhebben?
talibeard Posted May 2, 2015 Posted May 2, 2015 Ik heb nog een nieuw stuk liggen (MM) maar de zin om er aan te beginnen neemt zo wel rap af. @SCORHORSE; ze reageren bij C&E niet eerder dan dat de verkoopcijfers teruglopen en dan nog is het maar de vraag want het is voor hun waarschijnlijk toch maar een marginaal product. Soms pikken producenten het wel op (Erasmic, Lea en Penhaligon's bv) maar even vaak ook niet (GFT en Williams o.a.).
talibeard Posted August 25, 2015 Posted August 25, 2015 Ik kan het toch niet laten om dit draadje weer tot leven te wekken. Ik ben nu eindelijk begonnen aan mijn vorig jaar in Schotland gekochte puck C&E MM. Ik had ondertussen al wat rampige (vnl. Amerikaanse) reviews gelezen dus mijn vertrouwen was niet al te groot maar na een eerste gebruik moet ik toch ook zeggen dat er wel heel erg met de wolven wordt meegehuild. Als je al het water ineens toevoegt (wat ik dus nooit doe) kan ik me voorstellen dat je wat veel bubbels krijgt; ook als je het met kleine beetjes doet wil het schuim bellerig worden. Toch trekt dat heel vlot weer weg en laat het schuim best een aardige hoeveelheid water toe, als je maar de tijd neemt. Ik kan hem natuurlijk niet vergelijken met de oudere versies en ik ben wat huiverig voor een conclusie na een keer gebruik, al was het maar omdat harde pucks vaak een paar keer gebruikt moeten zijn voor alle eigenschappen op hun plek vallen. Toch was er prima mee te scheren hoewel het schuim (nog) lang niet het niveau haalt van zepen als DRH, TFS of pak 'm beet, Arko. Veel makkelijker op te schuimen dan de zepen van the Dutch Barbershop maar qua geur, verzorging en scheereigenschappen haalt C&E MM dat niveau dan weer helemaal niet. Maar zoals gezegd, een conclusie moet eigenlijk nog een paar weekjes op zich laten wachten.
Recommended Posts