Jump to content

Eerste open scheermes. Stoked!

MJ_93

Recommended Posts

Zoals beloofd foto's van mijn vintage Solingen.

Het blad heeft zoals te zien van corrosie maar onderaan is het helemaal clean.

De scale is van eikenhout, dit vind ik niet zo spannend en zal snel vervangen worden voor prachtig amerikaans walnotenhout (waar ook nog foto's van komen wanneer het klaar is)

Ik ben blij, dus wat vinden jullie ervan?

BDlfg5J.jpg

mJ8Vj0A.jpg

olhN1Zk.jpg

Ziet er inderdaad goed uit! De scales zijn inderdaad niet bijster spannend. Maar waarom de keus voor noten? Waarom niet iets exotischer zoals letterhout, cocobolo of wilde olijf? Voor de rest sluit ik me bij Noxa aan :D

Leuk oud mesje. Wat pitting (wat jij de corrosie noemt) maar dat is niet erg als het een beetje scheert :-) Dat bericht wachten we vol verwachting op.

In ieder geval: Gefeliciteerd! De eerste blijft het bijzonderst :-)

Thanks!

Heb vandaag getraind en dus wou ik mijzelf niet scheren met mijn trillende armen haha.

Morgen zal ik scheren.

Ik heb het mes wel even kort getest op mijn arm en holy moses wat scherp!

Thanks!

Heb vandaag getraind en dus wou ik mijzelf niet scheren met mijn trillende armen haha.

Morgen zal ik scheren.

Ik heb het mes wel even kort getest op mijn arm en holy moses wat scherp!

Watje!

Gewoon rustig de tijd nemen.

En Van Goghje zul je niet snel doen, voor dat je je hele oor eraf hebt, heb je allang gevoeld dat je moet stoppen met snijden :-P

Even serieus, erger dan normale scheersneetjes is mij niet overkomen. En die overkomen mij vaker, als ik gehaast en / of ongeduldig scheer. En ik scheerde mij een jaar of 10 met een shavette, alvorens ik overgestapt ben op een 'echte' straight,

In mijn ogen moet je eerder oppassen dat je je mes niet laat vallen -en dat het je lichaam raakt bij het vallen of dat je het probeert te vangen en dat je dan in de snede grijpt -dan dat je bang moet zijn voor ernstige verwondingen tijdens het scheren. Het lijkt veel gevaarlijker dan dat het in werkelijkheid is.

Edited by Guest

En Van Goghje zul je niet snel doen, voor dat je je hele oor eraf hebt, heb je allang gevoeld dat je moet stoppen met snijden

Nou... Met een mes wat een beetje goed scherp is ligt je oor op de grond voor je begint te bloeden, en je bloed ruim voor je het voelt. Het is dat je wel heel gek moet scheren voor je je oren ernstiger beschadigt dan een sneetje in je oorlel of in het tragus.