Noxa Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Heren, Ik ben op zoek naar leuke pinnetjes om scheermessen weer in elkaar te sleutelen. Ik timmer nu met staaldraad en messing de boel weer in elkaar wat goed lukt, maar het moet mooier kunnen. Hebben jullie goede tips? Verder zijn tips voor spacer materiaal en overige natuurlijk ook welkom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Ik gebruik alpacadraad en de rest van de ringetjes die ik van mijn set Revisor-pins overhad. Als die op zijn ga ik verder op de wijze die Rolf al eens beschreven heeft: ringetjes die een tikkie krijgen dat ze mooi bol staan. In voorkomende gevallen gebruik ik ook microbolts, nu nog messing maar ik wil er ook van rvs, die ik bestel bij http://knupfer.info/shop/ wat een uiterst plezierige shoppe is: je bestelling wordt thuisbezorgd met acceptgiro en betalen na ontvangst. Bij vragen vrindelijk antwoord enzoverders. Ook gereedschappen voor het goed monteren daar verkrijgbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Oh ja Rolf deed dat met een bolpons ofzo? Rolf vertel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Zie hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Ik Koop ze op eBay. De ringetjes zijn goed met de Rolfmethode bol te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Kijk, handige tips. Heb je een klein gaatje in je aambeeld geboord Rolf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Ik heb een mini gaatje ter breedte van het ringetje in mijn aambeeld gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hanwer Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Zie microscrews.nl dooklikken naar webshop en neem dan een zakje aluminium klinknagel bolkop van 12 mm lengte en 2 mm doorsnee. Hebben trouwens ook ringetjes. Het aluminium kopje kun je gemakkelijk afvijlen cq kleiner maken. Koop gelijk een zakje van 200 ivm de verzendkosten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Zie microscrews.nl dooklikken naar webshop en neem dan een zakje aluminium klinknagel bolkop van 12 mm lengte en 2 mm doorsnee. Hebben trouwens ook ringetjes. Het aluminium kopje kun je gemakkelijk afvijlen cq kleiner maken. Koop gelijk een zakje van 200 ivm de verzendkosten. Ik heb zelf nog nooit aluminium pins gebruikt, ben benieuwd of dat net zo goed werkt als nikkel/silver. Verder denk ik dat ik de uitstraling van nikkel/zilver mooier vind dan dat van aluminium. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Ik zelf heb ook pins nodig. Momenteel heb ik niet heel gigantisch veel uit te geven. Is er een manier om aan een setje te komen voor 1 mes ipv meteen een heel zakje voor tien? Of kan iemand twee pinnetjes en wat ringetjes missen voor ene leuke bijdrage desnoods? Arme studenten alert! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 PM je adres maar door, dan stuur ik je wat Revisor-pins en een sukkie alpaca en ringetjes. De pins zijn het makkelijkst, met alpaca wordt het het mooist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 30, 2015 Share Posted April 30, 2015 Gracias! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts