avathar Posted April 28, 2015 Posted April 28, 2015 Hoi allemaal, Sinds vorige week probeer ik te scheren met een Safety razor Muhle R89. Scheren gaat prima, alleen als ik klaar ben met scheren dan zie ik dat ik nog stoppels heb, dus geen gladde scheerbeurt. Hoevaak ik ook her scheer ik krijg deze niet weg met mijn Muhle. Wat ik doe ik scheer een keer tegen de haren in met mijn oude Gilette waarna de stoppels web zijn. Nu vraag ik me af: heeft dit te maken met het scheermesje wat een standaard gillette mesje is (zat bij mijn Muhle) of doe ik iets verkeerds met mijn techniek. Ik zou graag wat advies willen ontvangen.
cutthroat Posted April 28, 2015 Posted April 28, 2015 Nou welkom. Misschien leuk als je jezelf een eigen welkomst-topic gunt zodat iedereen je welkom kan heten. Dat je je niet glad krijgt kan inderdaad aan het mesje liggen, maar zou ik vooral en eerst in gebrekkige techniek zoeken. Je (en ook je huid) zult moeten wennen aan deze manier van scheren. Waar bij een veelblad-maaier de mesjes automatisch onder de juiste hoek staan, moet je die bij scheren zelf bepalen. Als je huid gewend is kun je een gang dwars en/of tegen de groei in doen. Dit zal de gladheid waarschijnlijk al bevorderen. Geef niet op, maar blijf zeker oefenen en proberen wat voor jou werkt. Uiteindelijk zal het de moeite meer dan waard zijn. Succes!
Snuff Posted April 28, 2015 Posted April 28, 2015 Welkom, een goed startpunt als je de engelse taal machtig bent is hier
KugelFanger Posted April 28, 2015 Posted April 28, 2015 Je kunt met elke (fatsoenlijke) houder, en elk (fatsoenlijk) DE mesje scheren.Er zit wel (veel) verschil in maar dit zal je proefondervindelijk moeten uitvinden. Maar ik zou in de eerste instantie toch naar je techniek kijken. DE scheren heeft nou eenmaal een beetje een leercurve, maar na de leercurve wordt het scheren VEEL beter dan scheren met Gillette troep van tegenwoordig. http://www.gentlemansgazette.com/double-edge-razor-guide-de/ hier nog een filmpje die je kan helpen. geef in ieder geval nog niet op. PS. Welkom hier op dit forum.
Marcel Posted April 29, 2015 Posted April 29, 2015 Onderwerp verplaatst naar "Help". En welkom, zou je je misschien kunnenn voorstellen in het welkomstforum?
Recommended Posts