MJ_93 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Hoi iedereen! Hebben jullie enig idee hoe kwasten van dassen vacht gemaakt worden? Ik heb begrepen dat deze "het beste" zijn, maar als die vacht op de (voor mij) verkeerde manier geproduceerd word zal ik er al heel snel vanaf zien. Daarmee bedoel ik levend villen zoals gebruikelijk is in china. Kan iemand mij geruststellen of moet ik toch kijken naar varkens of kunsthaar? Cheers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Ik heb eens gelezen dat de haren van een das een bijproduct zijn van de dassenvleesindustrie in China. Maar ook ergens dat er plaatsen zijn, badger farms, waar dassen geschoren worden. Als er geld aan verdient wordt zullen er ongetwijfeld ook alles behalve diervriendelijke methoden zijn om aan het haar te komen. Persoonlijk heb ik veel liever een kwast van varkenshaar dan eentje van das. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob van Rotterdam Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Das- en varkenshaar wordt gebruikt omdat uitsluitend deze twee haarsoorten water opnemen. Dat zou goed zijn voor mooi scheerschuim en inzepen. Maar aangezien ik ook positieve berichten lees over synthetisch haar, vraag ik me af of dat waterabsorberend vermogen noodzakelijk is voor goed schuim en inzepen. In dat licht bezien neemt de toegevoegde waarde van dierlijk haar af en daarmee ook de terechte vraag hoe dat haar aan de das wordt onttrokken. Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Dassenhaar houdt water hoofdzakelijk vast, varkenshaar neemt veel water op en houdt ook wat vast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Ik heb een mooi goedkoop setje gezien, namelijk een houder met kwast en zeep met kom. Tsjaa goedkoop zegt al genoeg maar denken jullie dat dit ok kan zijn of kijk ik echt tegen een kwast en zeep van 20 euro aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Vergulde Hand zeep doet het prima, kost je twee vijftig of iets. Palmolive creme (éen vijftig) en sticks ook. De Trekpleister verkoopt een Omega kwast voor nog geen twee euro, heeft hier een prima reputatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Ooooooh, joh! Ik denk weer te moeilijk Is een houder nodig voor t uitdruppen van de kwast of gewoon lekker afdrogen met een doek? Groetjes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rob van Rotterdam Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Ik heb een mooi goedkoop setje gezien, namelijk een houder met kwast en zeep met kom.Tsjaa goedkoop zegt al genoeg maar denken jullie dat dit ok kan zijn of kijk ik echt tegen een kwast en zeep van 20 euro aan? Als € 20,- zo ongeveer het bedrag is dat je wilt spenderen, dan zou je kunnen overwegen dat bedrag uitsluitend uit te geven aan kwast en scheerzeep / scheercreme. Als scheerkom gebruik ik een soepkom die ik al had. Dat kan ook en wat mij betreft functioneert dat uitstekend. Een houder maak je zelf. Rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Is een houder nodig voor t uitdruppen van de kwast of gewoon lekker afdrogen met een doek? Niet nodig, gewoon uitschudden, even over een droge doek halen en wegzetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Die 20 euro was voor het mes alleen. Ik zal even kijken hoe ver ik kan komen bij de drogisterij! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Een goede en terechte vraag M_J 93. Vreemd dat dit nog niet eerder op ons forum aan de orde kwam. Wat de herkomst van dassenhaar betreft is er veel onduidelijkheid. Ik heb wel eens een verhaal gelezen van iemand die beweerde dat dassen in China als een plaag worden beschouwd. Volgens mij worden dit soort beweringen alleen gedaan om een "legitieme"reden te hebben om dit haar te kunnen gebruiken. Ik heb sterke twijfels als ik dit soort dingen lees en kies daarom liever voor een alternatief zoals de uitstekende synthetische kwasten van bijvoorbeeld Mühle die sinds een paar jaar te koop zijn. Volgens sommige gebruikers overtreffen deze zelfs qua prestaties een kwast van dassenhaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Top! Waar schaf jij deze aan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Zelf heb ik deze scheerkwast : Mühle silvertip fibre 33K257. Hij is onder ander te koop bij Barbieri di Figaro. Bij de L'Occitane winkels schijnt men een synthetische kwast te verkopen van het merk Plisson, die op ons forum al veel goede recensies heeft gehad. Die is ook goedkoper dan de Mühle. Naast het Silvertip Fibre bestaat er ook nog het zogenaamde Black Fibre, dat ook door onder ander Mühle wordt gebruikt. De precieze verschillen ken ik zo niet. In het verleden is er op het forum wel een iets over geschreven ik dacht door Wim Bouman. Voordelen van de Mühle silvertip fibre: in korte tijd een fantastisch schuim, erg zacht met toch voldoende backbone, blijft perfect in vorm, geen haarverlies en droogt in een mum van tijd. Na gebruik uitspoelen, uitslaan en voorzichtig op een handdoek droog maken. Dan gewoon wegzetten. Een speciale standaard is niet nodig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Kruidvat heeft blijkbaar ook scheerkwasten voor maar 3 euro. Misschien probeer ik dit eerst voordat ik naar een duurdere muhle kijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Trekpleister. De Omega aldaar. Dan heb je in ieder geval een goeie kwast voor weinig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Als je het over die met dat berken/beuken houten handvatje met rode rand hebt , dan zou ik die laten staan. Die kwaliteit is echt bagger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Even voor de duidelijkheid, mijn reactie ging over de kwast van 3 euro bij kruidvat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Volgens mij was het die ja hahah. Ik zal bij de trekpleister kijken dan zoals meerdere al geadviseerd hebben. Woensdag waarschijnlijk mijn mes binnen en direct (wel voorzichtig) oefenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Als die kwast van de trekpleister de Omega 10019 is ( die ze hier in België vroeger ook in het kruidvat verkochten voor dat houten bezempje ) dan zit je idd wel Goed! En die Muhle silvertip fibre kwasten zijn ook super! Maar dat is een andere prijsklasse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Top! Weet ik genoeg! Reinigen jullie het gezicht ook voor het scheren? Zo ja: net het speciale spul of gewoon even washandje zeep? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Gewoon eerst douchen. Niet meer of minder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Perfecto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 (glycerine) zeepje meestal. Zo heel af en toe die pre shave face scrub van the shave doctor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Gewoon eerst douchen. Niet meer of minder. Daarna kies je je zeep, kwast, krabber, mesje en as(b). En gaan......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_93 Posted April 27, 2015 Author Share Posted April 27, 2015 Moet goed komen. Nog tips voor mij behalve niet in je jeel snijden? ;p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts