Harkos Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Vero Black Fibre Harkos®, TFS Lonicera, Ikon_Shavecraft 101, Feather_stainless Platinium 1e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Kwast en zeep: De TFS Lonicera en de Vero Black Fibre Harkos® leverden een prima schuim om vandaag oplettend te testen hoe een DE zich verhoud tot een SE. Mesje en krabber: De Feather_stainless Platinium voor de 1e x gebruikt. Een nieuwe Feather gebruikt, die zijn immers scherp en scheren goed. Mesje in de Ikon, want dat is een degelijke stabiele krabber, waarmee ik meteen kan testen of er verschil merkbaar is SE veiligheidsbalk en SE open kam. Om te beginnen was dit weer een van de betere scheerbeurten, waarbij de ATG eigenlijk overbodig was, maar er kon toch nog een ietsi pietsi af. Gezien mijn minimale ervaring met deze combi was dit vrij eerlijk t.o.v. de SE. Nou ik merkte weinig verschil en wat ik merkte, was niet in het voordeel van het vandaag gebruikte gereedschap. Resultaat BBS, Voor mijn gevoel gaat de SE met de eer strijken. Als de komende tijd mijn SE techniek verbetert, wordt het moeilijk voor een DE ook deze kwaliteit te halen, waarmee niet is gezegd, dat de DE nu door de mand of af valt, want daarvoor is mijn verzameling veel te mooi om niet te gebruiken. En die mesjes moeten ook nog op...... Zo nog even de afwerking, klassiek eigen brouwsel Bay Rum AS en ASB. Helemaal klaar voor een mooie koningstocht met de Harley club. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Merkur 11c Lord platinum Muhle silvertip fibre Ingram scheercreme Floid blue Baxter asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Eversharp Hydra-Magic Personna injector (7) Plisson L'Occitane Dusy Kabinett Cien X-Bolt aftershave Hema sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 - Gem Junior - Gem by Personna - L'Occitane Plisson - Stirling Soap Anise - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - Cien asb Vandaag wederom de Gem Junior aan slag. Hoe meer ik deze krabber gebruik, hoe meer ik het idee heb dat ik met deze zonder problemen redelijk wild kan doen. Niet dat ik de behoefte heb om dat uit te testen Ook vandaag weer een VLS resultaat, maar ik heb wel het idee dat het marginaal minder glad is. Of dit ligt aan een overijverige fantasie, de mildheid van de krabber of het mesje dat minder wordt weet ik niet. Het belangrijkste is dat de scheerbeurt weer heerlijk was. De aluin bleef volkomen stil, helemaal niks, nada, niente. De Pinaud hield het op een lichte tinteling. Afgemaakt met de Cien asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 merkur 34c / polsilver si / semogue barbear mistura / dapper dragon - blood orange / alt-innsbruck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Setup: E. J. Diamond Krabber Bolzano Superinox (1) Mesje Semogue SOC 2 Band Kwast TFS Zagara Gelsomino Forte Zeep TFS Zagara Gelsomino Forte ASB Resultaat: VGS Redelijk soepel & scherp mesje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Altarman Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Pre, amandelolie en warme handdoek - Lord L6 - Voskhod (2) - Omega 11137 - Proraso rood scheerzeep - Aluin - Wilkinson AS - Cien ASB De Omega bevalt me nu al beter dan de flopperige Virginiasheng silvertip, maar ook dit is natuurlijk persoonlijk. Genereert een superschuim en genoeg voor 3 passes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rubinho Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Merkur Futur Gillette 7 o'clock ss (7) Mitchell's woolfat Semogue SOC Speick asb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr. Bean Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 Warm bad TFS Pre Tabacco Verde Mondial Tabacco Verde BBR Pure Badger Parker 96R Feather (3) Proraso green ASL TFS ASB Tabacco Verde Wat een heerlijke scheerbeurt! Die geur van de Tabacco V. is echt heerlijk. De Mondial en de BBR klopten heel snel schuim, meer dan genoeg voor de drie gangen. De geur blijft ook tijdens het scheren zelf heerlijk hangen. De Feather gaat nog steeds als een trein. Ik zat te twijfelen tussen Pitralon en Proraso. Misschien was die eerste wel het beste qua geur, maar ik wilde toch de frisheid. Weinig prik overigens. De ASB maakte het af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 merkur 34c / polsilver si / semogue barbear mistura / dapper dragon - blood orange / alt-innsbruck Waar ruikt Alt Innsbruck naar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 L'Occitane Plisson C&E West Indian Lime scheercrème Lord L6 HEMA mesje (1) Mont St Michel criste marine eau de cologne C&E West Indian Lime asb Lekker limoentjes-fris vandaag. Beviel goed, dus morgen weer. En waarschijnlijk komende twee weken nog, want de tube crème is lek, dus ik wil het op hebben voor het kan uitdrogen. Geen probleem, past prima bij de lente. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted April 27, 2015 Share Posted April 27, 2015 merkur 34c / polsilver si / semogue barbear mistura / dapper dragon - blood orange / alt-innsbruck Waar ruikt Alt Innsbruck naar? zoete tabaksbloem, is erg verfrissend. zoeter en veel luchtiger dan bijvoorbeeld tabac zeep. zit ook wat menthol in wat erg goed voelt (zonder geur) de geur is niet heel erg sterk maar blijft heel lang subtiel aanwezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 - Gem Junior - Gem by Personna - L'Occitane Plisson - TFS tabacco verde forte - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Om mijn gedachte van gisteren dat je wellicht ongestraft lekker ruig kan doen met deze krabber te testen, vandaag iets ruiger gedaan. Iets meer druk en af en toe over een plek zonder schuim. Het resultaat is dat ik gladder ben als voorgaande dagen. Een goede VLS. Maar dan de proef op de som: aluin. Deze gaf nu enkele prikjes, maar nog steeds niet noemenswaardig. De Pinaud deed ook zijn best, en overtrof de aluin. Afgemaakt met de tabacco verde asb. Je kunt met deze Gem Junior dus best wat ruiger doen zonder gelijk afgestraft te worden met hevig prikkende aluin of een flinke scheerbrand . Maar morgen wel weer een gewone scheerbeurt doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Gillette Tech made in England Rapira Platinum Lux (21) Plisson L'Occitane Dusy Kabinett Cien X-Bolt Aftershave Hema sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 2e keer met de Koraat 8/8 vitea en net als bij de 2e keer met de Koraat 8/8 barbers notch mezelf in mijn rechterwang gesneden? Mijn scheerbeurt maar even afgemaakt met mijn Future en een kwartiertje bezig geweest om het met aluin dicht te krijgen. Maar even een dagje wachten en donderdag maar weer eens proberen, met deze vlijmscherpe koraten luistert de scheerhoek nog precisier dan mijn andere messen heb ik het idee. Want alleen met deze messen en in het verleden met 1 ander mes heb ik me gesneden en altijd aan mijn rechterkant omdat ik daar haast niks mee zie. Dus volgende keer iets geconcentreerder op de scheerhoek denk ik. Verder iedereen een prettige week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frog Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Gillette old Lord platinum Omega 20102 Tabac Tabac asl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 28, 2015 Author Share Posted April 28, 2015 Mühle Silvertip Fibre®, Monsavon_Bol a raser, Gem_1912, Gem_Personna SE 3e x Harkos® Bay Rum, Harkos® ASB, Kwast en zeep: De Monsavon_Bol a raser en de Mühle Silvertip Fibre® zijn beide goed spul, geen grote klasse maar gewoon doen waar het bestemd voor is, een prettige scheerbeurt. Vanmorgen trof me op eens de gelijkenis van de geur van de Monsavon en de Lavanda. Dus beide open en onder de neus en ja hoor, vind ze nagenoeg dezelfde geur hebben. Dat betekent, dat ik de Monsavon opgaat en er niet weer in komt, want de scherende eigenschappen van Lavanda vind ik net iets beter. Mesje en krabber: De Gem_Personna SE voor de 3e x gebruikt. Mesje blijft gewoon zijn werk doen, soepel en strak scheren. Vandaag weer in de GEM en heb ik de indruk, zoals ik eergisteren al aangaf en Snuff ook al bevestigde, dat deze GEM net iets agressiever scheert dan de Ever-Ready. Voor mij niet storend, want ik vind dat wel lekker, een mesje dat je zijn werk voelt doen, als het maar niet door botheid komt. Kan in elk geval na 3 keer beamen, dat het zeker strakker scheert met een SE, dan een DE. Resultaat BBS, Afwerking weer met mijn eigen AS en ASB. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skippy Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Vandaag was het zulk lekker weer dat ik niet kon wachten tot na mijn nachtdiensten, en na een verkwikkende douche toch maar lekker geschoren. - Verkwikkende douche - Merkur 15C - Nieuwe Voskhod - La Saponeria Artigiana alla mandorla scheerzeep - Semogue SE 2013 silvertip - Aluin - Hema asb sensitive Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Gusto Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Setup: E. J. Diamond Krabber Rapira Platinum Lux (1) Mesje (dank Edsel) Semogue SE 2013 Silvertip Kwast TFS Tabacco Verde Forte Zeep TFS Tabacco Verde Forte ASB Resultaat: VGS Lekker soepel & scherp mesje(een stuk beter dan de Bolzano van gister) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 "Rauh" 13/16e uit Solingen (later in de verkoop sectie) Plisson kwast Proraso groen pre-shave TFS Tabacco Verde Floid Genuine aftershave Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Semogue Barbear Classico Texugo TFS Sottozero Gillette Aristocrat Junior #48 Feather Osage Rub Lekker hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 Plisson L'Occitane Savon du Midi Vetiver Hairop 6/8 Frameback Tunney Aluin De Savon du Midi is de zeep die ik het snelst tot iets lekker lijk te hebben geklopt en die daarna het snelst op de huid uitdroogt. Dat komt door teveel water en te weinig product: tijdens het laden van de kwast begint de zeep zo snel zo vol te schuimen dat ik denk dat ik er al ben terwijl dat niet het geval is. Doet gelukkig niets af aan de scheereigenschappen, en waar nodig schuim ik bij. De Hairop is een mes wat ik al lang op het oog had, althans een soortgelijk mes wil ik sinds ik voor het eerst de kopse kant van een Japanse Frameback aanschouwde. Deze was niet duur, wat je m aanziet, het mes heeft geleefd, maar dat mag van mij. In de woorden van Wim ter Weele: iets wat niet glimt kan ook mooi zijn. Dit mes is relatief zwaar, met de nieuwe scales is daar nog een grammetje bijgekomen, en laat zich prima bedienen. Luid is het ook, laat goed weten waar het mee bezig is. Wel nog iets rauw, maar dat scheert nog wel weg. De aluin stak op de kaaklijn, en net naast de kin een klein bloedpuntje, maar wel verdomde glad geschoren. Vooralsnog ben ik niet ontevreden met deze aanwinst, en verheug ik me reeds op de beurt met de Touwa AA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted April 28, 2015 Share Posted April 28, 2015 merkur 34c polsilver si grooming co. fibre petal pusher fancies - amber alt-innsbruck cologne Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 - Gem Junior - Gem by Personna - L'Occitane Plisson - TFS tabacco verde forte - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - TFS tabacco verde forte asb Vandaag dezelfde setup als gisteren, maar ditmaal gewoon geschoren. Een VLS resultaat, maar wel iets minder glad als gisteren. Ik bemerk dat het mesje zijn beste tijd heeft gehad. Het gaat nog prima, maar ze is op haar retour. De aluin doet helemaal niks, de Pinaud geeft wat lichte prik. Afgesloten met de tabacco verde asb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted April 29, 2015 Share Posted April 29, 2015 Gillette Tech made in England Rapira Platinum Lux (22) Plisson L'Occitane Dusy Kabinett Cien X-Bolt Aftershave Hema sensitive ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts